Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laboga RAD 2 - Szumy i przydźwięki na nowych lampach, uszkodzony pogłos

27 Paź 2012 16:43 3420 14
  • Poziom 7  
    Witam,

Nie znam się na elektronice i wiem, że ciężko wydać dokładną diagnozę po prostym opisie problemu na forum, a tym bardziej naprawić wzmacniacz przez internet, ale może ktoś będzie miał jakąś radę, wskazówkę, którą będę mógł przekazać znajomemu, który pomoże mi naprawić mój piecyk.

Także do sedna. Mam combo gitarowe Laboga RAD 2 50W na czterech lampach EL84 i dwóch 6N2P (wiem nie jest to najlepszy wzmacniacz świata, ale chcę go postawić na nogi). Kupiłem go używanego kilka lat temu ze zużytymi lampami (wtedy na końcówce były założone od nowości 6P14P, mimo iż na wzmacniaczu normalnie jest napisane EL84, ale tak wiem są to zamienniki). Kupiłem wtedy nowe EL84 firmy JJ oraz 6N2P od kogoś na allegro ze starych zapasów, okazało się wtedy, że nie działa pogłos, ale nie było to dla mnie aż tak istotne, także się tym nie przejąłem i poza tym wszystko działało dobrze.

Grałem wtedy w pomieszczeniu, które miało dobre uziemienie i po rozkręceniu wzmacniacza na full w zasadzie było słychać tylko lekki szum. Później przenosiłem się do różnych innych pomieszczeń, w których było gorsze uziemienie, bądź nie było go wcale, no i często też, w których było wilgotniej. Tak czy inaczej w pewnym momencie wzmacniacz zaczął szumieć takim szumem jakby radio zbierał i wydawać przy tym trzaskać jak gramofon, często równie głośne co dźwięk gitary, pojawiły się również przydźwięki, padła dynamika dźwięku, czyli diagnoza prosta lampy się zużyły