Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e46 318d 2004r - Nierówna praca na wolnych obrotach

28 Paź 2012 11:53 7737 7
  • Poziom 8  
    Witam. Mam problem z bmw e46 318d z 2004roku. Latem auto nierówno pracowało po nocy,ale po przejechaniu 1km wszystko było ok. Na kompie pokazało spalony przekaźnik świec i spalone 2 świece. Ale przy 20 na plusie nie sądzę by to było powodem.Teraz auto faluje na wolnych obrotach drgania wyczuwalne są pod nogami w podłodze nawet na rozgrzanym silniku po przejechaniu 100km. Doszło do tego pojedyncze metaliczne stuknięcie po wkręceniu auta na postoju na 2500obrotów. Nie stuka to razem z obrotami tylko raz stuknie ale głośno gdy auto zaczyna schodzić z obrotów. Mechanik gdyba może wtryski,może pompa,może wał. Na kompie żadnych błędów nie ma.Auto nie kopci ładnie wchodzi na obroty tylko faluje na wolnych.Teraz na zimnym i na ciepłym silniku.W tym tygodniu zakładam świece i przekaźnik.Może miał ktoś taki problem to proszę o pomoc,albo jakieś wasze pomysły na te falowanie i stuki. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 31  
    Wymień przekaźnik i świece.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 8  
    Wiem że to pomoże na zimnym silniku. Ale na gorącym też nierówno chodzi. A te stuki pojedyncze przy schodzeniu z obrotów?
  • Poziom 14  
    Witam
    Co do nierównej pracy to powodów może byc wiele.. Jeśli masz dodatkowo
    Drgania odczuwalne na drazku biegów lub kierownicy to sprawdź stan koła pasowego.. Mozna podejrzewać także podgrzewacz cieczy ale z tego co wiem to wtedy faluje tylko na zimnym..

    Sołtys_Elbląga napisał:
    Wymień przekaźnik i świece.


    W Twojej wersji jest sterownik a nie przekaźnik. Jeśli jest uszkodzony to można go naprawić. Jeśli chcesz go naprawić ale nie wiesz jak możesz mi podesłać a ja sie nim zajmę :d
    Pozdrawiam
    Piecia
  • Poziom 32  
    Objawy wskazują na dwumasę.
  • Poziom 14  
    żałosna udręka napisał:
    Objawy wskazują na dwumasę.


    przy dwumasie to pewnie kolega drgania poczułby na pedale sprzęgła.. No i stuki z okolic sprzęgła.. Nie wydaje mi się że to dwumas, bo w przypadku jego uszkodzenia objawy najbardziej widoczne są podczas ruszania / zmiany biegów i podczas pracy na obciążeniu, a kolega ma falowanie na wolnych obrotach..
  • Poziom 8  
    Dzięki za wasze opinie. Po wymianie sterownika i świec jest prawie ok. Na jednym wtrysku mam większą korekcję i jest on do wymiany i te metaliczne stuki są od niego. Tyle że już dawno nic nie słyszałem ale podobno wtrysk walnięty może takie metaliczne poiedyncze stuki dawać. Dzięki.Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Ten wtryskiwacz nie koniecznie musi być do wymiany , spróbuj umyć go w wyjce ultra dźwiękowej , no chyba że jest mocno zużyty , co do falowania obrotów to możesz sprawdzić czy zawór EGR przypadkiem nie wpuszcza spalin do dolotu , wtedy gdy nie powinien , może być zasyfiony i się przycina .