Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 2007 1.6 TDCI - Wymiana płynu do wspomagania kierownicy.

28 Paź 2012 12:55 5199 3
  • Poziom 27  
    Witajcie, w fieście zaczęła jęczeć pompa przy skręcaniu. Otworzyłem do zbiorniczka płynu i stan jest ale płyn jest czarny i na zbiorniczku osad. Postanowiłem dać pompie jeszcze jedną szansę, chcę przepłukać układ i zalać nowym płynem i teraz 3 pytania:

    1. Producent zaleca oryginalny olej forda WSA-M2C 195-a, czy mogę zastosować jakiś inny który jest bardziej dostępny w sklepach? Np. Dexton II?

    2. Jak najlepiej spuścić stary płyn? Wystarczy że odkręcę któryś wąż?

    3. Jak najlepiej potem odpowietrzyć układ żeby nie narobić żadnych szkód? Czytałem że powietrze powstałe w układzie jest w stanie uszkodzić uszczelniacze maglownicy.
  • Poziom 31  
    Układ się sam odpowietrzy, zalecają podnieść przednie koła i obracać nimi na włączonym silniku. Olej do wspomagania to ten sam co do automatycznych skrzyń biegów, ja zalałem najtańszym atf czerwonym. Co do spuszczenia starego płynu to nie wiem, ale i przepłukać układ musiałbyś. Po czwarte należałoby znaleźć przyczynę.
  • Poziom 42  
    Odkręcasz/popusczasz przewody od maglownicy i kręcisz kierownicą najlepiej na podniesionym przodzie ( lżej ) od oporu do oporu,aż przestanie wypływać olej. Silnik zgaszony, ze zbiornika przewodem.Świeżym olejem płuczesz . Zbiornik można zdjąć i umyć że szlamu w benzynie extrakcyjnej.