Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio II - Spięcie, rozładowany akumulator.

Lisu8 28 Oct 2012 14:11 8382 8
Wago
  • #1
    Lisu8
    Level 9  
    Witam.
    Mój problem zaczął się w piątek. Dałem samochód do mechanika by wymienił mi sprzęgło. Stan samochodu ogólnie dobry, nie było żadnych problemów oprócz piszczącego sprzęgła. Gdy przyszedłem po odbiór samochodu, mechanik mi mówi, że mam słaby akumulator, bym wymienił przed zimą, i że mi wskaźniki "szaleją".
    Zdziwony chce odpalać samochód, a on ani drgnie. Zapalają się wszystkie lampki na desce rozdzielczej, wskaźniki (prędkościomierz, obrotomierz, temperatura i paliwo) zachowują się jak chcą, ale samochód nie odpalił. Podłączyliśmy na kable i ruszył. Ujechałem parenaście metrów i czuję, że nie działa wspomaganie i samochód nie reaguje na pedał gazu - strasznie się muli. Zawróciłem do warsztatu. Próbuję zgasić samochód, a tu nic. Wyciągam kluczyki ze stacyjki a on nadal chodzi i w dodatku włączają się awaryjne. Zdusiłem go na biegu, otworzyłem maskę i słyszę jakieś spięcie jest w okolicy bezpieczników. Mechanik odpiął klemy i tak zostawiłem mu samochód. W sobotę niby wszystko naprawione. Powiedzieli, że masa była przerwana (sama się przerwała?). Odpalam i znowu nic. Akumulator rozładowany prawie na zero. Odpalony na popych, bo na kablach za długo trwało ładowanie. Pojeździłem trochę by go naładować, ale cały czas brakowało mocy - wycieraczki wolno chodziły itp. Dzisiaj rano chce odpalić samochód a tu całkowity brak mocy w akumulatorze. Nawet zegarek nie chodził.
    Moje pytania:
    1. Czy akumulator mógł się całkowicie rozładować pod wpływem jakiegoś spięcia?
    2. Czy warto go spróbować naładować, czy lepiej kupić nowy?
    3. Czy po podłączeniu nowego mam pewność, że nie rozładuje się, tzn. czy nie ma jakiegoś przebicie które go rozładuje? Jak to sprawdzić?

    Proszę o odpowiedź, ponieważ bardzo potrzebuję samochodu.
  • Wago
  • #2
    ziomus90210
    Level 35  
    Podłącz dobry akumulator przez amperomierz i zmierz pobór prądu z wyjętym kluczykiem, tylko nie próbuj odpalać bo amperomierz odparuje:)
  • #3
    farjat
    Level 22  
    Co to za mechanik, dżizas...
    Piszczące sprzęgło? :|

    Nie masz ładowania, jak chcesz to rób to na swój koszt albo po prostu walcz z tym, pożal się, mechanikiem.
    Lisu8 wrote:
    1. Czy akumulator mógł się całkowicie rozładować pod wpływem jakiegoś spięcia?

    Pod wpływem zwarcia, tak.
    Lisu8 wrote:
    2. Czy warto go spróbować naładować, czy lepiej kupić nowy?

    Próba naładowania nic nie kosztuje (poza prądem), próbuj.
    Lisu8 wrote:
    3. Czy po podłączeniu nowego mam pewność, że nie rozładuje się, tzn. czy nie ma jakiegoś przebicie które go rozładuje? Jak to sprawdzić?

    ziomus90210 podał Ci sposób.
  • Wago
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Skrzynie wyciągał i masy nie dokręcił....

    Boże..... Jak tacy "fachowcy" funkcjonują na rynku.... :(
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Jak by to było stare FSO to od razu by znalazł odpowiedź-po wyparowanej lince ssania :D
  • #6
    Lisu8
    Level 9  
    Niestety... fachowców czasami poznaje się dopiero po skończonej robocie... Mam nadzieję, że nie wszyscy we Wrocławiu tacy są.

    Żeby mieć pewność, że da się podratować akumulator, podłączyłem do prostownika na 10h. Dzisiaj o 6 rano zamontowałem, zapalił bez problemu. Już o 7:15 gdy chciałem jechać do pracy i oczywiście z samochodem do mechanika, nawet nie drgnął. Żadnej reakcji.

    Spróbuję sprawdzić za pomocą amperomierza. Jestem dość zielony. Gdzie dokładnie przyłożyć amperomierz i co ma wskazywać by dać jakąś odpowiedź?
    A czy mierząc napięcie też mogę do czegoś dojść. Jak na razie dysponuję tylko multimetrem.
  • #7
    ziomus90210
    Level 35  
    Multimetr też mierzy prąd ( w amperach) i amperomierz włącza się SZEREGOWO !!! powinien pokazywać zero lub jakieś pojedyńcze miliampery (np.zegarek).
    Takim głębokim rozładowywaniem zniszczysz akumulator już pewnie jest zasiarczony a tego mechanika to najdelikatniej mówiąc zmień.
  • #8
    farjat
    Level 22  
    Lisu8 wrote:
    Żeby mieć pewność, że da się podratować akumulator, podłączyłem do prostownika na 10h. Dzisiaj o 6 rano zamontowałem, zapalił bez problemu.

    Czyli możliwe, że z tego akumulatora coś będzie.
    Jak ładujesz akumulator, w samochodzie czy wyciągasz i do domu?

    Lisu8 wrote:
    Jak na razie dysponuję tylko multimetrem.

    Podaj model/zdjęcie.
    Lisu8 wrote:
    A czy mierząc napięcie też mogę do czegoś dojść.

    Eee, w tym przypadku nie.

    Pochwal się też pomiarami napięcia na odpalonym silniku bez świateł oraz drugi pomiar na włączonych światłach + nawiew.
  • #9
    Lisu8
    Level 9  
    Witam.
    Wczoraj wieczorem mechanik zabrał lawetą samochód. Mam nadzieję, że uda mu się wszystko naprawić.
    Nie zdążyłem więc naładować akumulatora by zrobić pomiary, ale w amperomierz już się zaopatrzyłem, tak na wszelki wypadek.

    Dzięki ziomus90210 i farjat za porady.