Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[C][Atmega16] - Połączenie z HD44780

wagus1 28 Paź 2012 17:33 909 6
  • #1 28 Paź 2012 17:33
    wagus1
    Poziom 8  

Witam,
    Na wstępie powiem że jestem początkujący i proszę o wyrozumiałość. Szukałem odpowiedzi na forum, ale nie rozwiązałem problemu. Otóż mam problem z wyświetlaczem na układzie hd44780, korzystam z biblioteki: http://radzio.dxp.pl/hd44780/ , połączenie również ze schematu na tej stronie(4-bit bez odczytu flagi zajętości). Problem polega na tym że nie mogę zainicjować wyświetlacza( z tego co wyczytałem) wyświetlają się w pierwszym rzędzie prostokąty. Połączenia sprawdzałem omomierzem wiele razy i niby wszystko gra. Używam podstawki programującej z kwarcem 8Mhz ale powiem szczerze, nic nie przestawiałem, żadnych fusebitów, na programy z mrugającymi diodami ustawiałem 1Mhz i wszystko działało. Schody zaczęły się na wyświetlaczu. Proszę o pomoc, pomysły, cokolwiek bo męczę się nad tym od wczoraj :cry: Dodam jeszcze że posiadam atmege8 i atmege16, próbowałem na obu, bez skutku.

Kod z ust. biblioteki:

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Kod programu:
    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0 6
  • #2 29 Paź 2012 22:53
    Mscichu
    Poziom 15  

Witaj!

Uporałeś się już? Sprawdziłeś poprawność połączeń? Na pewno podłączyłeś pod DB4-7, a nie DB0-3? Jak tak to spróbuj może tak:

Code:

int main(void)    //Program główny
    {

LCD_Initalize();  //Inicjalizacja wyświetlacza

LCD_GoTo(0,0);       
     LCD_WriteText("Hello!"); //Wyświetlenie napisu

while (1)
    {
    }
    }

0
  • #3 30 Paź 2012 11:24
    wagus1
    Poziom 8  

Niestety się nie uporałem, poprawność połączeń mam dobrą bo sprawdzałem wiele razy, podłączone DB4-7, no i nie mam już pomysłu dlaczego to nie działa, dodam że używam programatora usbasp o ile ma to znaczenie...

0
  • #5 30 Paź 2012 12:13
    Maxe
    Poziom 13