Może troszkę więcej szczegółów? Na czerwonym złączu zawsze będzie powietrze bo to zasilanie. Jeśli przy "zwolnionych hamulcach" (nożny i postojowy) masz ciśnienie na żółtej kłódce to możesz mieć problem z zaworem sterującym. Błąd EBS może wyświetlać się dlatego, że szyna CAN wysyła informację o ciśnieniu 0 a stan faktyczny odczytany przez czujniki jest inny. Najlepiej podpiąć maszynę pod komputer i zegary. Odczytać błędy, sprawdzić ciśnienia. Zobacz czy nie ma wody w zbiornikach.
Witam.
Jeżeli czerwone złącze podłączone ,na żółtym nie ma powietrza (najlepiej odłączyć),to naczepa powinna odblokować hamulce ,jeżeli tak nie jest to przyczyny szukałbym w naczepie.Sprawdź jeszcze zawór parkująco/luzujący.Podaj jaki system ABS/EBS jest w naczepie (Wabco,Knorr,Haldex).Spróbuj odłączyć jeszcze podczas prób kabel ABS/EBS.
Po pierwsze to trzeba sprawdzić (najlepiej manometrem) który obwód blokuje ;hamulec zasadniczy czy postojowy.
Wystarczy wpiąć się pod złącza kontrolne na siłowniku hamulca we.12 i 11.Jeżeli blokuje hamulec postojowy to sprawdź jak poniżej.
Warunek: czerwone złącze jest podłączone a żółte odłączone.
Zwalniamy w naczepie hamulec postojowy (czerwony guzik zaworu parkująco-luzującego ) to na wyjściu 2 (tego zaworu) powinno pojawić się powietrze o ciśnieniu zasilania. Z wy. 2 zaworu parkująco-luzującego powietrze biegnie do we. 1-2 ECU a stamtąd poprzez wy. 24 i 23 do części sprężynowej siłowników hamulca we.12.
witam miałem taki problem nie dawno w dafie 95 powymieniano wszystko ale... oprócz zaworu czterodrożnego tam był problem.Działo się tak,że podczas pracy układu hamulcowego zawór nie nadążał napełniać układu hamulca ręcznego podczas podpinania zegarów pod słuchawki i testowania wszystko grało.Zablokowałem słuchawkę (czerwoną) i po około 15 sekundach ciśnienie nagle zaczynało spadać do około 0.5 bara a na zegarach na desce widniało 10 bar.Po wymianie zaworu czterodrożnego wszystko wróciło do normy hamulce w teściowej przestały się blokować.
Witam
Mam podobny problem.
Naczepa kogel 2005 r. Podczas jazdy ebs wywala błąd na czerwono blokuje mi koła na tylnej osi.
Gdy odepne ABS Naczepa wszystko wraca do normy.
W pewnym momencie po zaciagnieciu recznego taki komunikat na czerwono wywaliło ebs itd.
Powietrza ubyło dużo.
Po odcięciu ABS oska się opuściła i pojechałem dalej bez sosu.
Widzę E jest wabco w tej nazwie.
Jeśli po wypięciu kabla abs jest ok to najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik ciśnienia zadanego w zaworze naczepy. Aby to potwierdzić pasuje podpiąć komputer.
Jak się zatrzymałem wychodzę a tam słychać jak powietrze zapitala z przedniej oski.
Wchodzę do dafa a tam powietrze uciekło i na czerwono usterka ebs.
Odpinam ABS naczepy wszystko znika powietrze się dopompowalo oska naczepy się opuściła i pojechałem.
Bez ABS śmiga wszystko. Wina gdzieś w naczepie trza szukać w zaworach itd. Pewno
Jeśli masz na myśli ośkę naczepy to wszystko układało by sie w całość. Prawdopodobnie masz uszkodzoną poduszkę osi podnoszonej. W momencie podniesienia osi jest ona napełniana jeśli jest dziurawa automatycznie ucieka powietrze powodując gwałtowny spadek ciśnienia na układzie z tąd generuje się błąd.
Też bym się ku temu składał. Znawcą nie jestem ale to mocne syczenie powietrza z przodu mnie zastawialo. ciśnienie spada i w koniu stop na czerwono.
Dodano po 17 [godziny] 1 [minuty]:
Jeszcze pytanie zielonym guzikiem obok zaworu poziomowania naczepy to tylko mogę opuścić oske jak jest pusta Naczepa?
Podnieść się nie da sama się podnosi?
To jest zabezpieczenie tonazowe. Kwestia zaprogramowanie ecu naczepy jak np. masz załadowane 10 T to oska opada sama jak bys mial 9 t to oska bedze w górze przy 9 t mozna oske opuscic przyciskiem daje taki przykład aby tobie to zobrazowac a jak ustawione jest u ciebie to bez podłaczenia kompa nic sie nie wywnioskuje
Dodano po 2 [minuty]:
z czerwoną kontrolką STOP szukaj Jajeb...ego ubytku powietrza w naczepie na zaciągnieym jak i na spuszczonym recznym oraz podpietym przewodzie ABS
Winna właśnie była uszkodzona poduszka od podnoszenia osi.
Na pusto nie zawsze działa ten przycisk od opuszczania oski.
Patrzyłem w nowszej też nie reaguje .
Powietrze Naczepa trzyma. Rozumiem że aby ją opuścić nie musi być Naczepa z ciagnikiem spięta?
W niektórych systemach przy przyciskach chwilowych aby wywołać funkcję podnoszenia lub opuszczania trzeba wcisną przycisk przez określony czas. Warunkiem wywołania funkcji jest sprawny ABS.
Do opuszczenia osi trzeba przycisk przytrzymać ok 10 sekund. Do podniesienia wystarczy 1 sekunda.
Jeśli naczepa będzie SOLO skąd weźmiesz zasilanie EBS'u? Bez zasilania ośka będzie "na glebie" chyba, że masz stary układ sterowany tylko pneumatycznie. Ale z tego co piszesz wnioskuję, że to nie antyk...
Zastanawia mnie bo pojechałem pod rampe ciężko nie miałem to oska była w górze.
Gaszę ciągnik oska opada wiadomo.
Po zdjęciu towaru odpalam konia oska się nie podnosi bynajmniej chciałbym ją podnieść przyciskiem. Tak jak by powietrza w tych poduchach było mało ale nie wstaje odrazu muszę kręcić dość ostro szkoda opon.
Owszem po przejechaniu pewnego odcinka podniesie się ale ja bym chciał odrazu po rozładunku.
Jeszcze mam problem z ABS naczepy Samro, Haldex 2007 r.
Podczas jazdy najczęściej na pokonywaniu ronda przyblokowuje mi koło z prawej strony naczepy. Czasem dwa ale tylko po jednej stronie.
Zauważyłem że na pusto to się nie zdarza. Po odpięciu ABS lub podpięciu jeszcze raz na jakiś czas jest spokój.
Uszkodzony ABS ?
Jeśli masz system EBS+ Haldexa z ESP to naturalne zjawisko jeśli pokonujesz rondo zbyt szybko. Czujnik wychyłu jeśli wykryje nadmierny wychył naczepy przyhamowuje ją jednostronnie aby zniwelować przechył zapobiegając przewróceniu naczepy.
Tak też sobie to tłumaczyłem ale nawet jak teraz wolno jadę czy to na rondzie czy prosto to poszarpuje i przestanie. W skrajnych wypadkach nie zablokuje koła ale wychamuje płynnie i trzeba się zatrzymać gwałtowne.
Ponowne podpiecie ABS to puści.
Coś jest na rzeczy.
A czy zaswieca sie kontrolka abs rejestrując bł? Chyba bez diagnostyki sie nie obejdzie. Zdarza się że takie zachowanie może byś spowodowane uszkodzonymi amortyzatorami (nie trzymają) ale wtedy odczuwał byś kołysanie naczepy (zadziałanie wychyłówki ). Możliwe przyczyny to luz łożyska na ośi monitorowanej (zanik odczytu obrotu koła-słaby sygnał), pojawiające sie "lewe" powietrze na sterowaniu żółtej klamki, uszkodzony czujnik zadania w modulatorze (pojawiający się odczyt ciśnienia zadanego mimo że go nie ma)