Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1 1.6 LPG- silnik krokowy i wolne obroty

30 Paź 2012 08:49 2619 10
  • Poziom 11  
    Witam.

    Trapi mnie od pewnego czasu pewna kwestia. Nic podobnego nie znalazłem na forum.
    Mianowicie chodzi o obieg dodatkowego powietrza sterowanego przez tzw. silniczek krokowy.
    Silnik pracujacy na benzynie aby utrzymać odpowiednie wolne obroty potrzebuje urządzenia które będzie na bieżąco "poprawiać" skład mieszanki paliwo-powietrze. Zajmuje się tym silniczek krokowy. W niektórych autach silniczek po prostu uchyla przepustnice a w moim otwiera dodatkowy obieg powietrza- bypass.
    Na benzynie wszystko ładnie śmiga natomiast na LPG wolne obroty raz są idealne a innym razem trzęsie budą.. Puszczając pedał gazu obroty najpierw spadają do ok. 500 aby potem ustabilizować się na swoim poziomie.
    Jest to prosta instalacja 2 gen. i to w dodatku na Stag 2l.

    I teraz takie pytanie- jak zachowywałby się silnik na wolnych obrotach gdybym zrobił osobny obieg powietrza do silniczka krokowego ? Bo w tej chwili silniczek łapiąc powietrze z dolotu zaciąga również LPG a tak regulował by obroty samym powietrzem. Co o tym sądzicie ?

    P.S. Przepraszam za moją chaotyczną wypowiedź :D
  • Poziom 34  
    Rozumiem , że instalacja II gen. Nie wykonalne, skąd weźmiesz gaz w tym układzie.
  • Poziom 11  
    No tak... ;p Na wolnych obrotach musiałby się zadowolić tym gazem, który by przeleciał przez nieszczelności przepustnicy. Nie pomyślałem ;)
    A co może być przyczyną że silnik opada do tych 500 obrotów zanim złapie właściwe ?
  • Poziom 34  
    Zacinający się silniczek krokowy sterujący gazem (jak jest) sonda lambda, utwardzona lub nieszczelna przepona w parowniku (reduktorze) źle wyregulowany parownik.
  • Poziom 11  
    krokowy jest, sprobuje wyczyścić, ale z tego co wiem to w tej "instalacji" on i tak zostaje w swym poprzednim położeniu po odpuszczeniu gazu.. Sonda sprawna, ale membrana parownika rzeczywiście może być już do niczego. Nie pozostaje mi chyba nic innego jak zamówić zestaw naprawczy ;) Bo jeżeli wolne obroty jako tako są, a zachwile ich nie ma i trzeba delikatnie przekręcić śrubę od wolnych obrotów na parowniku a za jakiś czas sytuacja się powtarza i trzeba wrócić do wcześniejszych ustawień to wydaje mi się że membrana kończy swój żywot ;p

    Dodano po 53 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie, a nie chciałbym zakładać drugiego wątku.
    Posiadam przełącznik STAG2-w i problem polega na tym, że chcąc odpalić auto w trybie automat, czyli opcja gdzie gaz powinien się załączyć po przegazowaniu, STAG od razu po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch załącza gaz i odcina benzynę (w efekcie auto odpala jak w pozycji awaryjnego odpalania na gazie).
    Co to może być ? ;>
  • Poziom 11  
    Przeczytałem ale nie wiem w czym ma mi to pomóc.. Ja mam wszystkie przewody na swoim miejscu, nie chodzi mi jednocześnie na dwóch paliwach a i ten przełącznik kiedyś działał ;)
  • Poziom 34  
    Ten przełącznik jest centralką do I generacji i niema sterowania silnikiem krokowym
  • Poziom 11  
    Silnikiem krokowym odpowiedzialnym za odpowiednią dawkę gazu steruje komputerek Stag 2l, a ten przełącznik miał za zadanie tylko przelączać paliwa ;) I silniczek krokowy jest zamontowany na wężu idącym z rwduktora do miksera i jakieś tam ruchy wykonuje.

    Jednak już pomijając te spadające obroty nadal nie mogę dojść dlaczego ten przełącznik przestał działać w trybie automat.
  • Poziom 34  
    Rozbierz go czy niema zimnych lutów, oraz zobacz czy nie jest zepsuty sam przełącznik (klawisz)
  • Poziom 11  
    Witam.
    Zapomniałem zupełnie o tym temacie ;p
    Problem częściowo rozwiązany- zakupiłem nowe membrany do parownika, instalacja wyregulowana i wszystko ładnie chodzi :)
    Co do przełącznika to zimnych lutów nie znalazłem ale już mam załatwiony inny ;)

    Tak więc dziekuję za wszystkie odpowiedzi.
    Temat zamykam.