Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hinari CT24

DRC1958 22 Mar 2002 17:55 4587 22
  • #1 22 Mar 2002 17:55
    DRC1958
    Poziom 16  

    Witam,
    mam taki maly TV , ktory trudno zalaczyc a jak sie zalaczy to gra potem sie sam zalacza
    wylacza.Moze byc zasilany z sieci jak i z 12V
    tak ze napiecie po prostowniku ma 18V i idzie
    przez przekaznik do pewnej kostki i to moj
    problem bo po tej kostce napiecie przy grajacym TV wynosi 11V a jak nie gra to jest
    tylko okolo 4V.Napewno jest ona uszkodzona
    ale nie wiem co to jest ,gdzie cos takiego dostac ewent. czym to zastapic.
    Jest ona zalana i w obudowie aluminiowej
    ma 3 nogi + masa i wymiary okolo 20x20x50mm
    i takie symbole = 033-502711-63S moze jest
    to wysoko pradowy stabilizator ?
    Moze mi ktos cos poradzic na ten temat.
    Pozdrowienia Martin

  • #2 22 Mar 2002 20:51
    Bazyl
    Poziom 14  

    Jest to chyba zwykły stabilizator 10.2V tyle że chyba z niskim progiem zadziałania. Widziałem "patent" na trzech stabilizatorach 10V i działało, ale jak to działa w samochodzie gdy napięcie z aku spadnie do 11V nie wiem..... Inna sprawa to fakt, że napięcie 10V jest zbijane z 22V (!!!!) więc stabilizatory te są po kilku latach pracy ugotowane. Skoro już mowa o tym TV to ja mam z nim nie lada problem. Dotarł do mnie egzemplarz "kupiony na giełdzie", ze zgrzanym tranzystorem odchylającym
    BU808DFI po założeniu nowego obraz był nieco za szeroki tranzystor grzał sie bardzo, ale z grubsza działał. Spojrzałem w schemat a tam w odchylaniu chodzi ZWYKŁY tranzystor. Wywaliłem wieć darlingtona BU808, zastosowałem zwykły tranzystor i.... lipa:(((
    obraz zbyt wąski jakby przesunięty w fazie i zbyt małe wysokie napięcie. Skoro darlingron odchyla, a normalny się nie wyrabia, tzn że jest źle sterowany pomyślałem, po czym przeryłem CAŁE sterowanie od generatora począwszy a na przewinięciu trafka ster kończąc i nic:-((( Powiedzi mi proszę jaki tranzystor jest w twoim egzemplarzu bo już zgłupiałem.

  • #3 22 Mar 2002 21:46
    DRC1958
    Poziom 16  

    Witam,
    w moim jest D 1680.Z danych wynika ze jest
    to 2SD1680=TV-HA SL 330/200V 7A 70W.
    Co do tego stabilizatora czy masz pomysl
    co tam wlozyc bo on bieze okolo 2A no i powinien juz dzialac przy napieciu wejsciowym
    okolo 13-14V i dawac te 10.5-11.1V.
    Moze ktos wie gdzie cos takiego dostac,
    albo przynajmniej typ tego zamiennika.
    Dziekuje pozdrawiam Martin

  • #4 23 Mar 2002 08:22
    Piotr W.
    Poziom 19  

    Tu chyba oryginału nie znajdziesz :sad:

    Ja bym pokombinował z przeróbką.
    Jeżeli tv pobiera w granicy jak piszesz około 2A , to może zaglądnij na produkowane stabilizatory o wydolności prądowej 3A.
    Do testu zastosuj np stab 10 - 11V i moim zdaniem dla zasilania z aku nie powinno ( ? ? ? ) być wielkich problemów. Jeden tylko problem to konieczny niestety dobry radiator.

  • #5 23 Mar 2002 13:25
    DIMMU BORGIR
    Poziom 11  

    mialem ten sam problem dorobilem stabilizator na jakims tranz+zenera12v niepamiem typu(male napiecie duzy prad).jesli to ten model ktory mysle to mozesz go zamocowac na "blasze" do ktorej jest mocowane trafo+dodatkowy radiator bo to sie niezle grzeje.chodzi to juz ponad 1.5 roku

  • #6 24 Mar 2002 23:35
    pietrek
    Poziom 19  

    Spotkałem się z podobnymi kostkami o oznaczeniu BL2710 i BL2711. Są to stabilizatory impulsowe, pracujące przy U wej. już od 12V.
    Widziałem też różne przeróbki próbujące zastąpić te stabilizatory. Były one wykonane w oparciu o 7810, LM317, tranzystory, często łączone równolegle. Wspólną wadą tych rozwiązań jest mniejsza sprawność, i problemy z odprowadzeniem ciepła. Źle reagują też na spadek napięcia zasilania.
    Gotowe układy zastępcze własnej produkci oferuje INFOELEKTRONIKA - cena ~70zł. Niestety nie wiem jak są wykonane.

  • #7 25 Mar 2002 00:00
    Bazyl
    Poziom 14  

    Powiadasz impulsowe??? To by wiele wyjaśniało m in. to wysokie napięcie zasilające bo przy założeniu, że jest to klasyczny stabilizator, to w ciepło szłoby dokładnie drugie tyle ile potrzebuje ten telewizor. Ale z kolei elektrolit!!! Kilka tysięcy mikro!!! W impulsówce???
    Czy ktoś widział taki telewizor poprawnie działający? Czy w takim dobrym egzemplarzu też tak się nagrzewa ten układ?

  • #8 25 Mar 2002 22:10
    Piotr W.
    Poziom 19  

    W dziwolągach i nadmierne nagrzewanie jest normalką

  • #9 04 Lip 2003 22:58
    Bazyl
    Poziom 14  

    Wyciągam ten temat bo po roku trafił do mnie znów taki telewizor, a w zasilaczu była NIEZAIMPREGNOWANA kostka. Podglądnałem na czym jest zrobiona. Rzeczywiście jest to impulsówka LM2576 ADJ w klasycznej konfiguracji z napięciem pracy ustalonym na stałe rezystorami na 10,8 V.
    Niniejszym wiec wszystko stało się jasne oprócz jednego - elektrolitu 10000 mikro. Nie rozumiem sensu zastosowania tak duzego kondensatora. Może za kolejny rok to zrozumiem :? A egzemplarz o którym wtedy pisałem (ten z darlingtonem zamiast normalnego tranzystora leży za regałem do dziś....) Pzdr.

  • #10 05 Lip 2003 07:22
    zdzich42
    Poziom 40  

    Trafił do mnie kilkakrotnie do naprawy taki TV. Uszkodzenia jak wyżej - stabilizator bez oznaczeń kształtu pudełka od zapałek. Eksperymenty ze zrobieniem stabilizatora nie zabardzo mi działały gdyż obraz jak na mój gust za bardzo zmieniał wymiary w zależności od treści, były też problemy z pracą w samochodzie. (TV taksówkarza). Dziś jednak nie ma problemu w North opisałem tylko wygląd tego dziwadła i facet od razu wiedział co ma przysłać. Oryginał zawsze pracował dobrze. A tak poza konkursem to chyba jeden z niewielu TV który ma transformator sieciowy. Kiedyś normalne typowe rozwiązanie dziś dziwadło.........ech czasy się zmieniają

  • #11 05 Lip 2003 13:10
    DRC1958
    Poziom 16  

    Witam,
    Zdzich moze wiesz jak ta kostka sie nazywa w Nord ????
    Prosze podaj ten typ.
    Pozdrowienia Martin

  • #12 05 Lip 2003 13:14
    DRC1958
    Poziom 16  

    Witam,
    Zdzich moze wiesz jak ta kostka sie nazywa w Nord ????
    Prosze podaj ten typ.
    Pozdrowienia Martin

  • #13 05 Lip 2003 23:29
    maros
    Poziom 14  

    bl 2710 i kosztuje 70pln to oryginał z radiatorem

  • #14 05 Lip 2003 23:37
    maros
    Poziom 14  

    tego stabilizatora nieda się zastąpić ,jeżeli telewizor pracuje w samochodzie jak z zasilacza to można próbować jest to stab.10,8v ,wartość tego napięcia jest dość krytyczna .

  • #15 06 Lip 2003 00:03
    Bazyl
    Poziom 14  

    Sorry ale niezupełnie was rozumiem. Ja tu dokonałem wielkiego odkrycia ustalając wreszcie na czym ORYGINALNIE zrobiona jest ta tajemnicza kostka. Scalak-12zet, shotky-2zet, 3 rezystory, 4 kondensatory i cewka wyciagnięta z jakiegoś szrota, dwie godziny składania i po kłopocie. A wy nadal roztrząsacie sprawę sprowadzenia za 70zet, albo piszecie wręcz, że to tego się NIE DA zastąpić....

  • #16 06 Lip 2003 06:47
    zdzich42
    Poziom 40  

    :arrow: Bazyl Sorry, ale ja też czegoś nie rozumiem. Firma stosuje zintegrowany stabilizator, jako element wymienny, więc ja jako serwisant nie mam zamiaru dłubać hand made. Pisałem post wcześniej że i ja robiłem eksperymenty z tym stabilizatorem,(nic z tego nie wychodziło bo jak pamiętam robiłem to w oparciu o stabilizator 7812 i tranzystor mocy jakiś 2N....), ale były to zamierzchłe czasy, kiedy nie było nic w sklepie. Krytycznie odnoszę się wszelkich "poprawek" i wynalazków (chyba że przeróbki zaleca jako nota serwisowa). Napatrzyłem się już w życiu sporo na te "pająki", poklejone poksyliną trafopowielacze, naprawianie tego co nie naprawialne. Zdarza mi sie serwisować sprzęty przywiezione z zachodu, takich cudów tam nie zobaczysz. Dostęp do części jest, więc po co kombinować?. Co mówisz klientowi? ustroiłem pająka za 20 zł? jaką dajesz gwarancję?

  • #17 06 Lip 2003 10:44
    maros
    Poziom 14  

    [quote="Bazyl"]Sorry ale niezupełnie was rozumiem. Ja tu dokonałem wielkiego odkrycia ustalając wreszcie na czym ORYGINALNIE zrobiona ..........Bazyl z całym szacunkiem to jeden z tych co to chcą ciastko zjeść iciastko mieć ,a jeszcze na tym zarobić pare groszy / Bazyl to czystw fajansiarstfo anie nic odkrywczego /

  • #18 06 Lip 2003 11:29
    Bazyl
    Poziom 14  

    [quote="maros"]

    Bazyl napisał:
    Bazyl z całym szacunkiem to jeden z tych co to chcą ciastko zjeść iciastko mieć ,a jeszcze na tym zarobić pare groszy / Bazyl to czystw fajansiarstfo anie nic odkrywczego /


    Mędrcze!!!
    Wedle Twojej filozofi fajansiarstwem jest naptawa sprzętu w całości. A klienci to już najwięksi fajansiarze bo zamiast kupować nowy sprzęt w momencie gdy zepsuł im się stary, lezą do jakiegoś punktu i za 100zet próbują coś tam przycwaniaczyć. A wogóle to strasznie fajansiarskie Forum, bo przecież ludzie którzy tu piszą nie gdzie indziej jak tutaj właśnie szlifują swoje umiejętności, wymieniają doswiadczenia jak coś naprawić, zamiast wozić sprzęt do Frankfurtu czy Tokio, do autoryzowanych serwisów (nomen omen -największych fajansiarzy ze wszystkich). Dziwne, że nie zabrałeś swojego prześwietnego głosu w momencie gdy kombinowalismy tutaj ze stabilizatorami szeregowymi a odezwałeś się akurat w momencie gdy stało sie jasne jak wykonać PROFESJONALNIE zamiennik tej kości. Oświeć mnie zatem, co widzisz niewłaściwego w moim sposobie naprawy, albo zamilcz.

  • #19 06 Lip 2003 11:59
    Bazyl
    Poziom 14  

    zdzich42 napisał:
    :arrow: Napatrzyłem się już w życiu sporo na te "pająki", poklejone poksyliną trafopowielacze, naprawianie tego co nie naprawialne. Zdarza mi sie serwisować sprzęty przywiezione z zachodu, takich cudów tam nie zobaczysz. Dostęp do części jest, więc po co kombinować?. Co mówisz klientowi? ustroiłem pająka za 20 zł? jaką dajesz gwarancję?


    Zdzichu.
    Zgadzam sie z tobą, ze czasem takie rzeźby przyprawiają o mdłości. Jednak należy rozważyć kiedy postepujemy nietechnologicznie a kiedy działamy fair. Czy zacieranie oznaczeń na scalakach spotkałeś? Czy gdy już dowiesz się jaki to scalak to lutując zamiennik też zacierasz napisy? Nie zacierasz? Czemu? No własnie, bo niektóre rozwiązania istnieją tylko po to żeby utrudnić "rozpracowanie" sprzętu i są źródłem dodatkowych dochodów producenta, nie maja natomiast nic wspólnego z bezpieczeństwem użytkowania. Ucieszyłe się więc gdy zobaczyłem FABRYCZNIE!!! niezaimpregnowana kostkę, bo oznacza to ża ta żywica nie jest do niczego potrzebna, a stosowali ją głównie po to zeby sprzedać samemu większą ilość kości.
    Pozostaje jeszcze kwestia estetyki wykonania, cóż lutownicę trzumam w reku już ponad 20 lat. Musiałbyś zobaczyć i ocenić :)

  • #20 06 Lip 2003 13:48
    maros
    Poziom 14  

    i czego się obrażasz Bazyl ,ja nie mam do ciebie pretensji ,nie jestem teoim klientem , to co napisałem to ogulnik stwierdzajacy że polak wszystko potrafi,ale taki fajans powtarzam FAJANS odwala się po co??? też pracuje w tym zawodziw 25 lat i wiele widziałem ,wiele poprawialem po domorosłych naprawiaczach co wszystko co tylko taniej da się obejść robią ,pomyśl co powie kolejny serwisant jak trafi do niego taka przeróbka /nieważne jak starannie wykonana/ powie panie TEN KTO TO PANU POPRZEDNIO NAPRAWIAŁ..............Itd

  • #21 06 Lip 2003 23:15
    vitel
    Poziom 14  

    Bazyl ,ta kostka która była zaimpregnowana jest inna od tej na Lm,ale działanie mają takie samo.Jeśli masz schemat tego układu naLM to podeśli mi vitel2(malpa)wp.pl,z góry dziękuje.

  • #22 07 Lip 2003 02:17
    Bazyl
    Poziom 14  

    Wyszukiwarka na hasło "2576" odpowiedziała, ze nic takiego na stonie nie ma więc zamieszczam całą dokumentację tej kostki chociaz wydaje mi sie że ktoś już to tutaj to zamieścił przy okazji omawiania zasilaczy pod inna nazwą. Ale nie zamierzam się kłócić z wyszukiwarką :)

    Na stronie 7 (figure 2) masz ten schemat. Należy tylko wprowadzić drobne zmiany:
    1. Wejście -dodatkowo do 100uF, równolegle 10nF
    2. Równolegle do rezystora R1 -20nF
    3. Cewka L1 -230uF
    4.C out -2200uF
    5. R1-15 Kohm, R2 -108,2 Kohm

    Rezystory zmierzyłem swoim rock'n'rollowym miernikiem więc za wyniki pomiarów nie ręczę. R2 był złożony z dwóch sztuk 100K i 8,2K wszystkie o dużej tolerancji, ale po podstawieniu do wzorka przy takich wartościach wychodzi mi 10,2V więc w razie potrzeby skoryguj. Pzdr.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME