Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czy krzywe felgi mogą być przyczyną wykrzywienia nowych tarcz hamulcowych

maroxyz 30 Paź 2012 13:12 6108 22
  • #1 30 Paź 2012 13:12
    maroxyz
    Poziom 9  

    witam,

    czy krzywe felgi stalowe mogą spowodować wykrzywienie nowych tarcz hamulcowych po przejechaniu zaledwie kilkuset kilometrów?


    citroen xsara picasso 2.0hdi 2004r

    0 22
  • #2 30 Paź 2012 13:35
    jerry1960
    Poziom 33  

    Raczej nie ,powodem mogą być nieprawidłowa eksploatacja, zły montaż oraz wady materiałowe .Tarcze łatwo się skrzywią, jeśli po rozgrzaniu zostaną gwałtownie ostudzone. Może do tego dojść na przykład gdy po gwałtownym hamowaniu wjedziemy w kałużę, ochlapując tym samym tarczę wodą. Woda padająca na tarczę hamulcową powoduje jej nierównomierne stygnięcie, co w rezultacie powoduje jej skrzywienie.

    Poza wadami materiału, z którego wykonane są tarcze, do głównych powodów powstawania bicia tarcz można zaliczyć zbyt duży luz na łożysku, niewyważenie koła czy nieprawidłową pracę zacisku. Zużycie elementów gumowych zacisku spowoduje jego ciężką pracę, przez co jeden z klocków hamulcowych będzie mocniej dociskał do tarczy, powodując jej krzywienie.

    Bicie tarczy może wywoływać również ich nieprawidłowy montaż. Nieoczyszczenie powierzchni piasty, do której przylega tarcza, również będzie powodować jej bicie. Jeżeli przeprowadzana w samochodzie naprawa wymaga zdjęcia tarczy hamulcowej, warto przed jej ponownym montażem oczyścić powierzchnie piasty oraz tarczy.

    Istotne jest również prawidłowe dokręcenie koła. Dlaczego? To właśnie za pośrednictwem śrub koła tarcza hamulcowa przymocowana jest do piasty. W pełni prawidłowe dokręcenie zapewnia jedynie klucz dynamometryczny. Jeśli przy dokręcaniu koła nie zostanie zachowana właściwa kolejność lub moment dokręcania śrub koła jest za duży, następuje odkształcenie płaszczyzny styku tarczy hamulcowej i piasty koła.

    0
  • #3 30 Paź 2012 13:44
    maroxyz
    Poziom 9  

    problem w tym, że mechanik nie stwierdził luzów w zawieszeniu, tarcze nie zostały przegrzane ani nie wjechałem w kałużę, a przy montażu nowych tarcz i klocków dokładnie wszystko oczyścił, problem pojawia się głownie przy hamowaniu z małej prędkości do zera. Na zimnych tarczach problemu nie ma, ale zaraz po przejechaniu kilometra i więcej problem zaczyna narastać i wyraźnie słychać chrobotanie.
    Z całą pewnością tarcze są krzywe, zostało to stwierdzone.

    0
  • #4 30 Paź 2012 13:49
    jerry1960
    Poziom 33  

    Jaki jest producent tych tarcz.

    0
  • #5 30 Paź 2012 13:51
    maroxyz
    Poziom 9  

    CARDEN jest to lokalny producent z mazowsza, który twierdzi że produkuje bardzo dobre tarcze.

    0
  • #6 30 Paź 2012 13:55
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    maroxyz napisał:
    czy krzywe felgi stalowe mogą spowodować wykrzywienie nowych tarcz hamulcowych po przejechaniu zaledwie kilkuset kilometrów?
    Nie.
    Zamontuj dobrej jakości tarcze i zobaczysz że się nie wykrzywią po wjechaniu w kałuże, czy tez po intensywniejszych hamowaniach jak to bywa z tanimi zamiennikami!

    0
  • #7 30 Paź 2012 14:05
    jerry1960
    Poziom 33  

    Czy na te tarcze masz atest.

    0
  • #8 30 Paź 2012 14:18
    maroxyz
    Poziom 9  

    tego nie wiem, ale wydaje mi się ze mają

    0
  • #9 30 Paź 2012 18:57
    pioart
    Poziom 37  

    maroxyz napisał:
    problem pojawia się głownie przy hamowaniu z małej prędkości do zera. Na zimnych tarczach problemu nie ma, ale zaraz po przejechaniu kilometra i więcej problem zaczyna narastać i wyraźnie słychać chrobotanie. .

    Jakie klocki zamontowałeś?
    maroxyz napisał:
    Z całą pewnością tarcze są krzywe, zostało to stwierdzone.

    W jaki sposób? Ciekawi mnie inteligencja tych tarcz, zimne nie telepią, a ciepłe już tak.
    A ma to jakieś techniczne wytłumaczenie, klocki poważnych firm nie powodują tego typu objawów /w takim stopniu, Fading/.
    maroxyz napisał:
    tego nie wiem, ale wydaje mi się ze mają

    A jakie to ma znaczenie w tym momencie? Poza tum musi mieć jakiś kwit, bo inaczej nie dopuszczone byłyby do sprzedaży.

    0
  • #10 30 Paź 2012 19:15
    maroxyz
    Poziom 9  

    klocki są firmy ROADHOUSE, a tarcze że są krzywe widać już gołym okiem.

    0
  • #11 30 Paź 2012 19:19
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 30 Paź 2012 19:22
    maroxyz
    Poziom 9  

    zacisk odbija, został sprawdzony dwa razy.

    1
  • #13 30 Paź 2012 19:37
    pioart
    Poziom 37  

    maroxyz napisał:
    klocki są firmy ROADHOUSE.

    Nie będę komentował, bo to się nadaje do Tico i jemu podobnych lekkich „popierdułek” /jeśli w ogóle/. Narażam się na krytykę, ale jest wiele lepszych producentów i to rodzimych.
    maroxyz napisał:
    , a tarcze że są krzywe widać już gołym okiem.

    Jak tak jest faktycznie, to auta byś nie uprowadził podczas hamowania, wstrząsu mózgu byś dostał, poza tym przy takiej krzywiźnie klocki musza „popiskiwać”, a pedał hamulca przy pierwszym naciśnięciu jest niski.

    0
  • #14 30 Paź 2012 20:18
    BeneVaco
    Poziom 18  

    weź te tarcze na tokarkę przetocz i zamontuj... Moim zdaniem te tarcze to szit tym bardziej przy tej masie pojazdu... Podobnie znajomy z pracy załatwił sobie tarcze w BMW tarcze były rozgrzane a on pojechał na karchera i po robocie

    0
  • #15 30 Paź 2012 20:28
    BeneVaco
    Poziom 18  

    Będą proste jeśli użytkownik będzie je oszczędzał... Tak czy siak wymiana nieunikniona polecam firmę ATE jeśli chodzi o tarcze i klocki

    0
  • #16 30 Paź 2012 20:29
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Chwila chwila, w ani jedno słowo nie wierze czytając że skrzywienie widzi gołym okiem, czujnik zegarowy w oczach? W niecały kilometr tarcze pokrzywić?

    Napisz jeszcze raz co się dokładnie dzieje, trzepie kierownicą? Pedałem? Jak tylne hamulce wyglądają? Jaki wynik z pomiaru bicia piasty oraz tarczy?

    0
  • #17 30 Paź 2012 22:38
    tzok
    Moderator Samochody

    maroxyz napisał:
    czy krzywe felgi stalowe mogą spowodować wykrzywienie nowych tarcz hamulcowych
    jerry1960 napisał:
    Raczej nie (...) do głównych powodów powstawania bicia tarcz można zaliczyć zbyt duży luz na łożysku, niewyważenie koła
    Ciekawe jak wyważysz krzywe felgi...

    maroxyz napisał:
    problem pojawia się głownie przy hamowaniu z małej prędkości do zera. Na zimnych tarczach problemu nie ma, ale zaraz po przejechaniu kilometra i więcej problem zaczyna narastać i wyraźnie słychać chrobotanie.
    Mi to raczej wygląda raczej na uszkodzenie czujnika lub koronki (nie wiem jak tam jest zrobiony enkoder) ABS.

    1
  • #19 31 Paź 2012 09:48
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Proponowalbym przylozyc czujnik zegarowy do tarczy i zmierzyc jakie jest bicie na taczy (czy w ogole jest) bo to ze widzisz to golym okiem to nie wierze (albo ja taki nieudolny jestem i nigdy nie moge to zobaczyc)

    0
  • #20 31 Paź 2012 16:08
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Tarcze CARDEN

    Cytat:
    Klocki ROADHOUSE

    A samochód "rodzinny" z 2004r
    Proponuję natychmiast udać się do warsztatu celem naprawy hamulców, a nie kupować nie wiadomo czego i nie wiadomo gdzie

    0
  • #21 31 Paź 2012 16:53
    robokop
    Moderator Samochody

    Możliwość jest jeszcze jedna. Nawaliło się piachu pomiędzy tarczę a piastę przy montażu kół.
    Co nie zmienia postaci rzeczy że założone hamulce nie nadawały by się do Poloneza, a co dopiero do auta większego i cięższego.

    0
  • #22 01 Lis 2012 11:58
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Koledzy ale co tu się dużo rozpisywać, zamontowany najgorszy szajs a jak wszyscy wiemy takie zestawy w rezultacie kosztują najwięcej i nerwów i pieniędzy!!

    0
  • #23 02 Lis 2012 10:58
    maroxyz
    Poziom 9  

    witam,

    tarcze poszły do producenta i zobaczymy jaka bedzie jego opinia. Temat zamkniety.

    0