Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czy krzywe felgi mogą być przyczyną wykrzywienia nowych tarcz hamulcowych

30 Paź 2012 13:12 7143 22
  • Poziom 9  
    witam,

    czy krzywe felgi stalowe mogą spowodować wykrzywienie nowych tarcz hamulcowych po przejechaniu zaledwie kilkuset kilometrów?


    citroen xsara picasso 2.0hdi 2004r
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 34  
    Raczej nie ,powodem mogą być nieprawidłowa eksploatacja, zły montaż oraz wady materiałowe .Tarcze łatwo się skrzywią, jeśli po rozgrzaniu zostaną gwałtownie ostudzone. Może do tego dojść na przykład gdy po gwałtownym hamowaniu wjedziemy w kałużę, ochlapując tym samym tarczę wodą. Woda padająca na tarczę hamulcową powoduje jej nierównomierne stygnięcie, co w rezultacie powoduje jej skrzywienie.

    Poza wadami materiału, z którego wykonane są tarcze, do głównych powodów powstawania bicia tarcz można zaliczyć zbyt duży luz na łożysku, niewyważenie koła czy nieprawidłową pracę zacisku. Zużycie elementów gumowych zacisku spowoduje jego ciężką pracę, przez co jeden z klocków hamulcowych będzie mocniej dociskał do tarczy, powodując jej krzywienie.

    Bicie tarczy może wywoływać również ich nieprawidłowy montaż. Nieoczyszczenie powierzchni piasty, do której przylega tarcza, również będzie powodować jej bicie. Jeżeli przeprowadzana w samochodzie naprawa wymaga zdjęcia tarczy hamulcowej, warto przed jej ponownym montażem oczyścić powierzchnie piasty oraz tarczy.

    Istotne jest również prawidłowe dokręcenie koła. Dlaczego? To właśnie za pośrednictwem śrub koła tarcza hamulcowa przymocowana jest do piasty. W pełni prawidłowe dokręcenie zapewnia jedynie klucz dynamometryczny. Jeśli przy dokręcaniu koła nie zostanie zachowana właściwa kolejność lub moment dokręcania śrub koła jest za duży, następuje odkształcenie płaszczyzny styku tarczy hamulcowej i piasty koła.
  • Poziom 9  
    problem w tym, że mechanik nie stwierdził luzów w zawieszeniu, tarcze nie zostały przegrzane ani nie wjechałem w kałużę, a przy montażu nowych tarcz i klocków dokładnie wszystko oczyścił, problem pojawia się głownie przy hamowaniu z małej prędkości do zera. Na zimnych tarczach problemu nie ma, ale zaraz po przejechaniu kilometra i więcej problem zaczyna narastać i wyraźnie słychać chrobotanie.
    Z całą pewnością tarcze są krzywe, zostało to stwierdzone.
  • Poziom 34  
    Jaki jest producent tych tarcz.
  • Poziom 9  
    CARDEN jest to lokalny producent z mazowsza, który twierdzi że produkuje bardzo dobre tarcze.
  • Poziom 29  
    maroxyz napisał:
    czy krzywe felgi stalowe mogą spowodować wykrzywienie nowych tarcz hamulcowych po przejechaniu zaledwie kilkuset kilometrów?
    Nie.
    Zamontuj dobrej jakości tarcze i zobaczysz że się nie wykrzywią po wjechaniu w kałuże, czy tez po intensywniejszych hamowaniach jak to bywa z tanimi zamiennikami!
  • Poziom 34  
    Czy na te tarcze masz atest.
  • Poziom 9  
    tego nie wiem, ale wydaje mi się ze mają
  • Poziom 37  
    maroxyz napisał:
    problem pojawia się głownie przy hamowaniu z małej prędkości do zera. Na zimnych tarczach problemu nie ma, ale zaraz po przejechaniu kilometra i więcej problem zaczyna narastać i wyraźnie słychać chrobotanie. .

    Jakie klocki zamontowałeś?
    maroxyz napisał:
    Z całą pewnością tarcze są krzywe, zostało to stwierdzone.

    W jaki sposób? Ciekawi mnie inteligencja tych tarcz, zimne nie telepią, a ciepłe już tak.
    A ma to jakieś techniczne wytłumaczenie, klocki poważnych firm nie powodują tego typu objawów /w takim stopniu, Fading/.
    maroxyz napisał:
    tego nie wiem, ale wydaje mi się ze mają

    A jakie to ma znaczenie w tym momencie? Poza tum musi mieć jakiś kwit, bo inaczej nie dopuszczone byłyby do sprzedaży.
  • Poziom 9  
    klocki są firmy ROADHOUSE, a tarcze że są krzywe widać już gołym okiem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    zacisk odbija, został sprawdzony dwa razy.
  • Poziom 37  
    maroxyz napisał:
    klocki są firmy ROADHOUSE.

    Nie będę komentował, bo to się nadaje do Tico i jemu podobnych lekkich „popierdułek” /jeśli w ogóle/. Narażam się na krytykę, ale jest wiele lepszych producentów i to rodzimych.
    maroxyz napisał:
    , a tarcze że są krzywe widać już gołym okiem.

    Jak tak jest faktycznie, to auta byś nie uprowadził podczas hamowania, wstrząsu mózgu byś dostał, poza tym przy takiej krzywiźnie klocki musza „popiskiwać”, a pedał hamulca przy pierwszym naciśnięciu jest niski.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Chwila chwila, w ani jedno słowo nie wierze czytając że skrzywienie widzi gołym okiem, czujnik zegarowy w oczach? W niecały kilometr tarcze pokrzywić?

    Napisz jeszcze raz co się dokładnie dzieje, trzepie kierownicą? Pedałem? Jak tylne hamulce wyglądają? Jaki wynik z pomiaru bicia piasty oraz tarczy?
  • Moderator Samochody
    maroxyz napisał:
    czy krzywe felgi stalowe mogą spowodować wykrzywienie nowych tarcz hamulcowych
    jerry1960 napisał:
    Raczej nie (...) do głównych powodów powstawania bicia tarcz można zaliczyć zbyt duży luz na łożysku, niewyważenie koła
    Ciekawe jak wyważysz krzywe felgi...

    maroxyz napisał:
    problem pojawia się głownie przy hamowaniu z małej prędkości do zera. Na zimnych tarczach problemu nie ma, ale zaraz po przejechaniu kilometra i więcej problem zaczyna narastać i wyraźnie słychać chrobotanie.
    Mi to raczej wygląda raczej na uszkodzenie czujnika lub koronki (nie wiem jak tam jest zrobiony enkoder) ABS.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Proponowalbym przylozyc czujnik zegarowy do tarczy i zmierzyc jakie jest bicie na taczy (czy w ogole jest) bo to ze widzisz to golym okiem to nie wierze (albo ja taki nieudolny jestem i nigdy nie moge to zobaczyc)
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    Tarcze CARDEN

    Cytat:
    Klocki ROADHOUSE

    A samochód "rodzinny" z 2004r
    Proponuję natychmiast udać się do warsztatu celem naprawy hamulców, a nie kupować nie wiadomo czego i nie wiadomo gdzie
  • Moderator Samochody
    Możliwość jest jeszcze jedna. Nawaliło się piachu pomiędzy tarczę a piastę przy montażu kół.
    Co nie zmienia postaci rzeczy że założone hamulce nie nadawały by się do Poloneza, a co dopiero do auta większego i cięższego.
  • Poziom 29  
    Koledzy ale co tu się dużo rozpisywać, zamontowany najgorszy szajs a jak wszyscy wiemy takie zestawy w rezultacie kosztują najwięcej i nerwów i pieniędzy!!
  • Poziom 9  
    witam,

    tarcze poszły do producenta i zobaczymy jaka bedzie jego opinia. Temat zamkniety.