Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Połączenie TV z amplitunetem - dźwięk i w TV, i w ampli

Infam 30 Paź 2012 13:52 2310 4
  • #1 30 Paź 2012 13:52
    Infam
    Poziom 10  

Połączenie TV z amplitunetem - dźwięk i w TV, i w ampli Witam!
    Na wstępie chcę zastrzec, że jestem laikiem. Jednak wielokrotnie spotykałem pytania jak podłączyć sprzęt aby uzyskać dźwięk i w telewizorze, i we wzmacniaczu. Po wielu próbach w końcu mi się to udało (schemacik w załączeniu)więc może komuś pomogę. Miałem dość proste zadanie, bo mam nowy TV i amplituner oraz pozostałe klocki:
    TV: LG 47LW45 (kiepsko z wyjściami, jest w skart i opti)
    Amplituner: Denon AVR-1513
    Dekoder Cyfrowy Polsat (opti, scart wej, scart wyj, HDMI, wyj. cinch)
    pozostałe: blu-ray, xbox, magnetowid :-O
    Przy podłączeniu standardowym - "wszystkiego" do AVR, a AVR przez "MONITOR" z TV nie mamy dźwięku z TV a jedynie z AVR. Połączyłem dekoder Cyfr. Polsatu z TV po HDMI (i tu uzyskałem obraz i dźwięk w TV a poza tym dźwięk z dekodera Cyfr. Polsatu z AVR-1513 połączyłem po CINCH, przez co uzyskałem dźwięk również z AVR. To ostatnie połączenie powinienem wykonać kablem optycznym (światłowodem) - dekoder Polsatu posiada gniazdo opti. lub też powinienem połączyć TV z AVR po opti. TO BYŁOBY NAJBARDZIEJ ODPOWIEDNIE, BO NIE TRACĘ NA JAKOŚCI A DODATKOWO PRZY WYŁĄCZENIU TV ZANIKA MI DŹWIĘK Z AVR (i nie muszę dodatkowo wyłączać AVR tylko oczekuje on sobie z "wyzerowanym" wej. opti) Tylko, że te połączenia po opti NIE DZIAŁAJĄ... - może ktoś mi pomoże??? Przy tych połączeniach nie mam dźwięku z AVR... Czy coś robię nie tak? Czy potrzebna jest jakaś konfiguracja tego OPTI w AVR?
    (schemat moich połączeń w załączeniu)

0 4
  • Pomocny post
    #2 30 Paź 2012 14:38
    basstec
    Poziom 34