Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha Dt 125 2t 1982r. - Nie wkręca się na obroty

kuba54354 30 Paź 2012 14:12 6903 24
  • #1 30 Paź 2012 14:12
    kuba54354
    Poziom 7  

    Witam
    Posiadam motor Yamaha dt 125 2t 1982 rok chłodzony cieczą.
    Mój problem polega na tym że motor nie wkręca się na wysokie obroty w ogóle nie da się nim jeździć jak włączam jedynkę i chcę ruszyć to gaśnie . Na ssaniu chodzi ładnie na wolnych obrotach a kiedy dodaje gazu muli go od razu i gaśnie a gdy wyłączę ssanie gaśnie od razu. No i nie wiem czy stator który siedzi pod magnetem jest oryginalny ponieważ jest z silnika który jest chłodzony powietrzem.
    No i teraz nie wiem czy to wina tego statora czy trzeba szukać gdzie indziej.

    0 24
  • #2 01 Lis 2012 16:29
    przemek15244
    Poziom 10  

    Gaźnik do wyczyszczenia, sprawdź filtr powietrza, zmień paliwo i świece. Sprawdź to jeśli nie będzie poprawy daj znać.

    1
  • #3 02 Lis 2012 11:10
    kuba54354
    Poziom 7  

    Gaźnik jest z drugiej yamahy dt 125 która działa bez problemu, świeca jest nowa a filtra nie mam w ogóle założonego. Także już nie mam pomysłu co to może być, bo zapłon jak przestawiałem to żadnej różnicy nie robi.

    0
  • #4 02 Lis 2012 20:55
    przemek15244
    Poziom 10  

    No to możliwe że nie ma już pierścieni i tłoka, to jest wysoko obrotówka więc dosyć często się wymienia tłok z pierścieniami, może ktoś inny się wypowie i Ci pomoże.

    0
  • #5 02 Lis 2012 21:05
    kuba54354
    Poziom 7  

    Dzięki za odpowiedź. Cylinder niedawno ściągałem i sprawdzałem tłok, pierścienie i wszystko ok nie ma z tym żadnego problemu.

    0
  • #6 02 Lis 2012 21:11
    przemek15244
    Poziom 10  

    A Ty tą Yamahe kupiłeś uszkodzoną czy normalnie jeździłeś i z czasem wystąpiło to uszkodzenie? bo bez filtra jak się jeździ to jednak to nie jest zdrowe dla układu korbowego. Ale ja bym sprawdził jeszcze czy na pewno paliwo dostaję się do gaźnika( sprawdź czy kranik się nie zatkał)

    0
  • #7 02 Lis 2012 21:45
    hefaistos
    Poziom 11  

    Czy na tej świecy motor kiedyś jeździł poprawnie?

    Jaka jest kompresja w silniku bo stan na oko nie odzwierdziedla tego co sie dzieje podczas pracy


    Czy znasz historie motocykla? W jaki sposób i na jakich podzespołach był robiony remont?

    To że gaźnik został założony od Yamahy która jeździła OK to nie znaczy że u Ciebie bez regulacji też bedzie ok. Proponuje wyregulować gaźnik sprawdzając uprzednio czy paliwo dochodzi i czy odpowiednia świeca daje dobrą iskre.

    Pozdrawiam

    2
  • #8 03 Lis 2012 11:18
    kuba54354
    Poziom 7  

    Kupiłem sam silnik i włożyłem do innej ramy. Ramę oczywiście musiałem przerobić tak aby silnik pasował, no i rurę wydechową też przerabiałem. A paliwo musi dochodzić bo na wolnych obrotach chodzi bez problemu.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Nie, ponieważ świeca jest nowa.
    Kompresji niestety nie mam czym sprawdzić.
    Nie znam historii motocykla.

    0
  • #9 03 Lis 2012 12:27
    przemek15244
    Poziom 10  

    A może za mało dochodzi( za wolno leci z kranika) sprawdź to bo trzeba wykluczyć wszystko

    0
  • #10 03 Lis 2012 14:55
    hefaistos
    Poziom 11  

    Tam ssanie jest ręczne?

    Mam nadzieje że rura wydechowa ma odpowieni wylot spalin? Tzn nie jest nigdzie jakoś dziko zagięta itp?

    0
  • #11 03 Lis 2012 16:31
    kuba54354
    Poziom 7  

    Dobra to kranik sprawdzę jutro.
    Tak ssanie jest ręczne.
    Na rurze niema żadnych ostrych zagięć, a można jakoś sprawdzić czy to nie jest od rury??

    0
  • #12 03 Lis 2012 22:58
    hefaistos
    Poziom 11  

    Podczas próby dodaj ssania, jeśli na ssaniu bedzie jechał tzn że ma za mało paliwa (przy założeniu że ssanie polega tu na dodatkowej dawce paliwa a nie powietrza)

    Pytanie co robiłeś z tą rurą? Zaginałeś, wydłużałeś w stosunku do oryginalnej? Może tez być tak że ten tłumik nie pasuje do tego silnika. Własnie...przełożyłeś silnik od Yamahy dt do yamahy dt i musiałeś przerabiać? Czyżby inna pojemnośc?

    0
  • #13 04 Lis 2012 06:49
    helena33
    Poziom 27  

    Skoro jest to dwu suw i chodzi lepiej na ssaniu niż bez ssania, należało by sprawdzić szczelność komory korbowej i uszczelek (karteru, pod cylindrem, i wszystkich innych mających coś wspólnego z komorą korbową i dolotem paliwa). Podejrzewam jakąś nieszczelność, czyli lewe powietrze dostające się np. uszkodzoną uszczelką czy uszczelniaczem wału.

    1
  • #14 04 Lis 2012 11:33
    kuba54354
    Poziom 7  

    Rura została tylko lekko skrócona przy cylindrze , a silnik został włożony do ramy od Suzuki TS 125. Czy istnieje jakiś prosty sposób na sprawdzenie szczelności simmeringów? Czy muszę rozbierać cały silnik?

    0
  • #15 04 Lis 2012 14:51
    hefaistos
    Poziom 11  

    Jeżeli ciekną,pocą się to na pewno puszczają. W kazdym razie jak jest tego dużo to widac to na zewnątrz silnika w postaci plam oleju. Sprawdź na razie to o czym pisaliśmy.

    1
  • #16 04 Lis 2012 16:02
    kuba54354
    Poziom 7  

    Na ssaniu próbowałem i nie chce ciągnąć. On ma tak że pomału da rade na dwójce jechać na bardzo małym gazie lecz gdy dodam więcej od razu gaśnie.

    0
  • #17 04 Lis 2012 17:20
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 04 Lis 2012 18:02
    kuba54354
    Poziom 7  

    Cały czas sprawdzam. Sprawdzałem na ssaniu i bez ssania, simmeringi też sprawdziłem.
    No i nie wiem jak sprawdzić rurę wydechową, można spróbować uruchomić bez rury ??

    Dodano po 1 [minuty]:

    A i paliwo z kranika też dobrze leci,

    0
  • #19 05 Lis 2012 00:19
    hefaistos
    Poziom 11  

    Cytat:


    Jaka jest kompresja w silniku bo stan na oko nie odzwierdziedla tego co sie dzieje podczas pracy


    Bedziesz musiał sie postarać sprawdzić także to bo to wiele wyjasni. Brak kompresji= brak mocy.

    0
  • #20 09 Lis 2012 12:35
    kuba54354
    Poziom 7  

    Jutro dokładnie się wezmę za niego i sprawdzę wszystko. Mam pytanie z innej beczki. Posiadam także drugą yamahe z 1980 i mój problem polega na tym że zamiast oleju w silniku jest benzyna, czy to jest wina popsutego simmeringa ?

    0
  • #21 10 Lis 2012 13:59
    kuba54354
    Poziom 7  

    No i posprawdzałem możemy wykluczyć zbiornik i kranik, tłumik i moduł. A kompresje sprawdzę w poniedziałek.

    0
  • Pomocny post
    #23 23 Lis 2012 14:19
    krzychu001
    Poziom 15  

    Może sprawdź zawór płytkowy pod gaźnikiem .

    0
  • #24 23 Lis 2012 15:13
    kuba54354
    Poziom 7  

    Co to znaczy?

    0
  • #25 23 Lis 2012 15:18
    39006
    Użytkownik usunął konto