Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy 99rok 1.9TDI - Szarpie po odpaleniu.

30 Paź 2012 19:43 3840 15
  • Poziom 25  
    Galaxy 1.9TDI 110PS 99rok.

    Gdy na dworze jest temperatura minusowa tak jak teraz było przez kilka dni to po odpaleniu szarpie silnik. Na gorącym też dobrze pali.

    Paliwo się nie cofa.
    Sprawdziłem świece podłączając je pod akumulator i są ok.
    Miernikiem sprawdziłem, prąd do świec też dochodzi.
    Czas grzania świec wydłużałem i nic to nie dało.
    Kąt wtrysku ustawiony idealnie na niebieskiej (z resztą jak bym go nie ustawił to też szarpie).
    Dawka paliwa na rozgrzanym wynosi 6.5mg.
    Napięcie na potencjometrze nastawnika 0.720V.
    Korekta wtrysku jest w normie na wszystkich cylindrach 0.30 do 0,75.
    Czujnik temperatury wymieniłem na nowy.
    Oczywiście rozrząd sprawdzony i jest OK.

    Rozkładam już ręce czy ma ktoś jakiś pomysł?. Co go może boleć?.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 16  
    wartości z grupy 13 to wyniki podczas szarpania?
  • Admin grupy Samochody
    To teraz pomiar kompresji.
  • Poziom 25  
    Makalon napisał:
    wartości z grupy 13 to wyniki podczas szarpania?


    Nie
  • Admin grupy Samochody
    majsterek 1 napisał:
    dawka paliwa przy rozgrzanym silniku ma mieć tolerancję 2.8 lub 3.0
    A nie powinna zawierać się w przedziale od 2 do 9?
  • Poziom 14  
    Przy dawce 2.8 lub 3.0 silnik jest bardziej dynamiczny lepiej ciągnie z dolnych obrotów.
  • Poziom 25  
    Podniosłem sobie dawkę na 4 ale to nic nie zmieniło...

    Zrobiłem pewien pomiar.
    Kolega ma takiego samego galaxy.
    U niego przy temperaturze 5* na dworze (auto nie odpalane 24 godzin) lampka świec żarowych świeci 2,5 do 3 sekund.
    A u mnie świeci 12 sekund i to nawet przy wyższych temperaturach, po zgaśnięciu lampki świece oczywiście grzeją jeszcze trochę.

    Ale czemu jest taka duża różnica grzania przy takich samych temperaturach?.

    Dodam iż czujniki temperatur i u niego jak i u mnie mają identyczną oporność przy tej samej temperaturze silnika więc są sprawne (153 ohma i drugie piny 490 ohma przy 80*C). Również grzanie świec mamy ustawione w kanale 12 tak samo 32768.
    Więc co tu jest grane?.
  • Poziom 11  
    Jak zimny ropniak nie odpala na wszystkie gary to pierwsze świece żarowe ,wtryski czy mają odpowiednie ciśnienie przebicia i potem kompresja . Napisałem tą kolejność bo tak diesel się zużywa ,chyba że trefne paliwo i siednie wszysko na raz .Ja w swoim starym bmw świece wymieniałem co dwa lata ,wiadome stary diesel kompresja ma słabszą i odpalanie na zimnym jest utrudniona , ja nie bawiłem się w sprawdzanie świec jak zaczoł szarpać kupywałem komplet nowych i po kłopocie . Jeśli twierdzisz żę świece dobre to pożycz od kolegi czujnik temperatury i moduł od świec bo tu leży przyczyna .A z kąd masz takie dokładne dane o ilości paliwa masz interfejs do niego jeśli tak to napisz ile ci daje na rozruch zimnego silnika . Jak napisał majsterek 1 nastawniki w tych pompach są elektroniczne i jak będzie zasyfiony to tak samo są problemy ale i na ciepłym też się chszani a ty piszesz że tylko zimą czyli odpowiednia dawka paliwa na rozruch ( bardzo duża) i gorące świece
  • Poziom 25  
    U mnie nie ma modułu świec, komp steruje na podstawie danych z czujnika.
    Zwiększając dawkę na nastawniku zaobserwowałem że dawka dość mocno czasami skacze 3.5 do 5.0mg na wolnych obrotach.
    Czy nie powinna być bardziej stabilna?.
    I drugie pytanie czy elektrozawór na pompie może powodować takie objawy (szarpanie na mrozie) bo czasami wychodzi jego błąd i tak zwlekam z jego wymianą.
  • Poziom 11  
    Jeśli przy ustawianiu nastawnika faluje to przecholowałeś i trzeba wracać z powrotem ,powedem jest komputer który chce utrzymać obroty silnika jakie ma zaprogramowane .
  • Poziom 25  
    polokokta55 napisał:
    Jeśli przy ustawianiu nastawnika faluje to przecholowałeś i trzeba wracać z powrotem ,powedem jest komputer który chce utrzymać obroty silnika jakie ma zaprogramowane .


    sorry ale o czym ty kuźwa piszesz...proszę się trzymać tematu a nie pisać dla zabicia czasu.
    Dziś wyczyściłem nastawnik silnik chodzi ok, ale poczekam na mrozy by być pewnym.
  • Poziom 12  
    a tak do tematu co to znaczy kąt wtrysku ustawione na niebieskim, bo nie trybie co się ustawia w dieslu na niebiesko
    oprócz dymienia :D
  • Poziom 24  
    georgio70 napisał:
    a tak do tematu co to znaczy kąt wtrysku ustawione na niebieskim, bo nie trybie co się ustawia w dieslu na niebiesko
    oprócz dymienia :D


    Każdy wtajemniczony wie o co chodzi, a kto nie wie to może mu nie jest pisane?...