Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vivaro 2.0 CDTI 114km 2007r - ciężko wchodzą biegi

jarek... 30 Paź 2012 20:06 10152 14
  • #1 30 Paź 2012 20:06
    jarek...
    Poziom 9  

    witam, około 2 miesiące temu padł siłownik sprzęgła w moim vivaro, wymieniłem kompletne sprzęgło pomimo ze tarcza nie była jeszcze w najgorszym stanie ale przy ruszaniu na pierwszym biegu było odczuwalne dość uciążliwe szarpanie. Niestety nie rozwiązało to moich problemów ponieważ szarpanie dalej jest odczuwalne może tylko w nieco mniejszym stopniu ale po około 2 tyg po całej wymianie zaczął się kolejny problem a mianowicie z wrzucaniem biegów, na początku myślałem że to przez spadek temperatur i gęstszy olej w skrzyni ale z dnia na dzień biegi wchodziły coraz ciężej a konkretnie tylko przy zmianie z góry na dół lub odwrotnie bo jeśli zmianę zrobiłem po tej samej stronie czyli np. z 1 na 3 lub z 2 na 4 wchodziło bez problemu, pojechałem do mechanika który wymieniał mi sprzęgło, na początku nie mógł znaleźć przyczyn tego problemu i stwierdził że trzeba będzie wyjąć skrzynie, po odkręceniu i opuszczeniu jej o parę centymetrów wypatrzył że niby jakaś wiązka kabli podeszła pod dźwignię do której przymocowana jest linka, poskładał wszystko i problem znikł, niestety po dwóch dniach wszystko zaczęło się od nowa, z jedną małą różnicą, na zimnym silniku problemu nie ma w ogóle dopiero po przejechaniu 15-20 km w zależności od temperatury na zewnątrz zaczyna się powoli odczuwać że biegi wchodzą coraz ciężej a jak się rozgrzeje już porządnie to zmiana biegów naprzeciw siebie jest naprawdę ciężka wręcz boję sie żeby linek nie pozrywać, po kolejnej wizycie mechanik stwierdził że już nic tam nie przeszkadza ani nie zawadza i tylko rozebranie skrzyni wchodzi w grę,
    czy ktoś miał już podobny przypadek, dzwoniłem po rożnych warsztatach gdzie robią tylko skrzynie biegów ale każdy wymieniał inną usterkę, dodam tylko że auto ma przejechane około 250tyś i nie miało zbyt ciężkiego życia

    0 14
  • #2 30 Paź 2012 20:23
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja bym sprzęgło odpowietrzył.

    1
  • #3 30 Paź 2012 20:51
    michu_psk
    Poziom 2  

    witaj. ostatnio znajomy perzyjechał z tym samym problemem. wymienial sprzegło i po kilku dniach coraz ciezej było przezucac biegi. tutaj dopatrzyłem się że lekko zagięta jest linka, ta która jest odpowiedzialna za ruch góra dół. nie szło jej idealnie wyprostować i musiałem lekko podciąć nożem ten plastikowy cienki pancerz. niech jedna osoba rusza lewarkiem góra dół a Ty patrz która to linka i czy równo się przesuwa, dostęp marny ale patrz przy obudowie filtra.ewentualnie ją zdemontuj

    0
  • #4 30 Paź 2012 20:58
    jarek...
    Poziom 9  

    nie jestem pewien rzetelności mechanika ale zapewniał że sprzęgło było dobrze odpowietrzone, jeśli chodzi o linki to jestem pewien że są ok bo sprawdzaliśmy na odpiętych i chodzą bardzo lekko, poza tym gdyby to linki tak ciężko chodziły to już dawno by się zatarły i nie znikał by problem po ostygnięciu silnika

    0
  • #5 30 Paź 2012 21:39
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ile i jakiego oleju wlał?

    2
  • #6 30 Paź 2012 21:49
    mercedesik
    Poziom 25  

    Sprawa jest prosta jak budowa cepa : na samym wybieraku który wystaje z skrzyni producent nie zastosował uszczelniacza a jest tam łożysko igiełkowe które w twoim przypadku już sie zaciera.
    Popsikaj tam dość dobrze wd40 a usterka minie i nie zapomnij popsikać co jakiś czas.

    Dodam że za tą naprawę serwis łyka po 4 tyś.

    4
  • #7 30 Paź 2012 22:15
    jarek...
    Poziom 9  

    jeśli chodzi o olej w skrzyni to rok temu wymieniałem na nowy oczywiście orginał GM, przed wymianą sprzęgła mówiłem mechanikowi żeby sprawdził czy jest odpowiedni stan i czy nie ma syfu, i tu znów muszę uwierzyć na słowo że olej był ok i wlał go ponownie, ale tyle jak będzie chwila to sprawdzę przynajmniej czy nie jest go za mało bo tyle mogę zrobić sam,

    pod wybierak było już psikane WD-40 jakieś 3 tyg temu ale niestety nie ustąpiły objawy nawet na chwilę,

    ostatecznie dziwnie podsumował to wszystko ten mechanik, powiedział że nie ma pojęcia co się z tym dzieje, że dziwna sprawa ale naprawi to za około 700zł

    1
  • #8 30 Paź 2012 22:24
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie pytam kiedy wymieniałeś, chodzi o to co wlał przy demontażu skrzyni, i ile, bo tam wlew nie jest "miarką" oleju. Niestety wielu mechaników się na tym przejeżdża.

    0
  • #9 30 Paź 2012 22:33
    jarek...
    Poziom 9  

    no to tak jak mówię nie byłem przy tym, mam tylko słowo mechanika że wlał ten sam olej co był i że poziom jest dobry, a to w jaki sposób ustalał ten właściwy poziom to już nie mam zielonego pojęcia, ja też słyszałem że oleju powinno być pod korek wlewu i wtedy jest tyle ile powinno być, to może podpowiesz mi jak właściwie sprawdzić ilość oleju zanim się za to zabiorę

    2
  • #10 30 Paź 2012 22:38
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jaką masz dokładnie skrzynię? Typ podaj.

    0
  • #11 30 Paź 2012 22:44
    jarek...
    Poziom 9  

    o ile dobrze pamiętam to mam skrzynie PK6

    1
  • #12 30 Paź 2012 22:45
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Piszą że 2,7 litra.

    1
  • #13 30 Paź 2012 22:48
    jarek...
    Poziom 9  

    też tak gdzieś wyczytałem ze tyle powinno być, tylko czy da się sprawdzić czy tyle faktycznie jest bez spuszczania oleju ze skrzyni?

    1
  • #14 30 Paź 2012 22:55
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bez specjalnej miarki nie sprawdzisz.

    Kiedy biegi wchodzą ciężko? Tylko podczas jazdy? Na postoju też? Wypinałeś linkę i chodzi lekko, wypnij jeszcze raz gdy będą opory, posadź kogoś PEWNEGO za kierownicę, niech trzyma sprzęgło i rusza dźwignią prawo lewo, a Ty ręcznie wrzucaj biegi wybierakiem.

    0
  • #15 30 Paź 2012 23:09
    jarek...
    Poziom 9  

    biegi wchodzą ciężko podczas jazdy, kiedy stoję w miejscu i tak samo ciężko wchodzą na sucho przy zgaszonym silniku, ale oczywiście problem jest tylko wtedy jak silnik dobrze się rozgrzeje, na zimnym silniku wszystko chodzi dobrze

    robiliśmy już taki zabieg z wypinaniem linek, ja siedziałem za kierownicą a mechanik przerzucał biegi

    2