Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel/Corsa/C - Opel Corsa C - dmuchawa działa tylko na 4 pozycji.

marcinx28 30 Oct 2012 21:02 23184 7
  • #1
    marcinx28
    Level 2  
    Opel Corsa C wersja z klimatyzacją - dmuchawa działa tylko na 4 pozycji.
    W moim przypadku uszkodzony był bezpiecznik termiczny - koszt takiego bezpiecznika to 4 zł.
    Bazując na wpisach na forum kilka razy rozkręcałem niepotrzebnie schowek a o mało nie dobierałem się już do wycieraczek bo przynajmniej u mnie aby dostać się do niego nie trzeba niczego odkręcać.
    Jeśli usiądziemy na przednim miejscu pasażera i wyciągniemy nogi maksymalnie do przodu to powinien on znajdować się mniej więcej przy lewym bucie (po lewej stronie końca podłogi) (foto 1).
    Jest tam wpięta wtyczka (foto 2), którą należy odłączyć (foto 3), następnie gniazdo do którego była wpięta należy przesunąć w prawo (foto 4), żeby je odblokować i wyjąć, po wyjęciu do tego gniazda przymocowany jest zielonego koloru opornik (foto 5) na końcu którego jest przylutowany mały bezpiecznik termiczny (foto 6), który należy wymienić na nowy (foto 7).

    Opel/Corsa/C - Opel Corsa C - dmuchawa działa tylko na 4 pozycji.
  • #2
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Wymień jeszcze filtr przeciwpyłkowy, bo znów ci padnie...
  • #3
    Slawko00
    Level 6  
    Witam miałem podobną sytuację.
    Wymieniłem cały kompletny Rezystor/opornik dmuchawy na nowy i po 2 miesiącach znów się zepsuło.
    Działa mi tylko nawiew na 4 biegu i nie wiem czemu tak szybko padł?? ,
    Kolega napisał żeby wymienić filtr przeciwpyłkowy kabiny, jeśli można spytać dla czego ???

    Moderated By CameR:

    Poprawiłem pisownię.

    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • #4
    michal_rybka
    Level 32  
    bo jest za słaby przewiew - ten rezystor się strasznie grzeje i jest umiejscowiony w strumieniu powietrza z dmuchawy która go studzi, jeśli przepływ powietrza jest utrudniony, to grzeje się za bardzo i spala się bezpiecznik termiczny. Będzie też się palił jak już silnik dmuchawy jest przytarty na ośce i ciężej mu się kręcić (wtedy pobiera więcej prądu i opornik grzeje się bardziej)
  • #5
    Slawko00
    Level 6  
    Ok dziekuje bardzo, a da się jakoś podratować tą ośkę jakoś?
  • #6
    michal_rybka
    Level 32  
    da się, trzeba wymyć panewki silnika dmuchawy np benzyną i nasmarować (najlepiej np smarem do przegubów).
    Tylko że roboty z tym będzie pewnie strasznie dużo, bo ten silnik zwykle jest zabudowany pod deską rozdzielczą w zespole ogrzewania, także najpierw wymień ten filtr albo wyjmij go całkiem i zastąp siateczką żeby tylko liście nie wpadały i powinno też pomóc
  • #7
    Slawko00
    Level 6  
    Dziekuje bardzo koledze za odpowiedz i czas, ale dzisiaj postanowiłem jeszcze raz sprawdzic rezystor i poruszałem nim troche na łączeniu kastki z wtyczką i zaskoczyło:) , może ktoś niechcący noga naruszył albo wtyczka się poluzowała, bode monitorował sytuacje i podzielę się dalszymi informacjami po jakimś czasie.
    Pozdrawiam wszystkich :)
  • #8
    michal_rybka
    Level 32  
    no to w takim razie zapewne kostka tej opornicy jest już przegrzana i nie łączy, trzeba by wymienić kostkę - na złomie sobie obciąć z takiego samochodu