Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford MOndeo mk3 2.0 tdci - często prechodzi w tryb awaryjny.

lipagw 31 Oct 2012 16:22 32517 26
  • #1
    lipagw
    Level 1  
    Dzieńdobr posiadam Forda Mondeo 2002 rok 2.0tdci.
    Od jakiegoś czasu zaczął mi przechodzić w tryb awaryjny podczas jazdy pod górkę gdy sie przyspieszalo raptowne przyspieszenia.
    Pojechałem do serwisu stwierdzono iż wtryskiwacze leją ok wymienione zostały wtryskiwacze zaprogramowane itp.
    Lecz po miesiącu znów pojawił się ten sam objaw więc to jest nie możliwe aby znów wtryskiwacze siedziały! Auto dalej przechodzi w tryb awaryjny przy nagłych przyspieszeniach lub jazde pod górę pompa wysokiego cisnienia jest ok nie ma opiłków metalu. Czy ktoś miał taki problem i go rozwiązał i mógłby mi teraz pomóc.
    Licze na pomoc bo nie chciałbym juz wydawac zbednej kasy.
    Licze na odpowiedz
  • #2
    wisnia910813
    Level 10  
    Witam.
    Mam taki sam problem zregenerowałem wtryski wymieniłem czujnik na listwie regulator sterujący pompa i pomysłów brak dodam ze na regulatorze nie było żadnych opiłków jeżeli chodzi o filtr paliwa to były zanieczyszczenia ale żadnych opiłków czy coś w tym stylu mam pytanie czy wie ktoś czy w zbiorniku może znajduje się jakiś filterek? czy ma on pompę wspomagającą dostarczanie paliwa ze zbiornika do pompy comn-rail dodam że do zbiornika idą tylko 2 kabele wiec to tylko do wskaźnika paliwa ale może ma gdzieś po drodze ta pompę nie wiem już za co się złapać.
    Kolego "lipagw" naprawiłeś może swego jak tak to proszę o odpowiedz co było przyczyną
    Z góry wszystkim dziękuję i Pozdrawiam
  • #3
    wojciechjanusz
    Level 28  
    wisnia910813 wrote:
    Kolego "lipagw" naprawiłeś może swego jak tak to proszę o odpowiedz co było przyczyną
    Na wasze pytania już odpowiadano kilkadziesiąt razy - wystarczy poszukać...
    Trzeba podjechać na dobry fordowski tester i sczytać błędy. Wyskoczy prawdopodobnie błąd P0251 lub P1211 albo najpewniej obydwa razem.
    Trzeba sprawdzić wtryskiwacze robiąc próbę przelewową - i w zależności od wyniku zająć się nimi lub pompą wtryskową. Regeneracja wtryskiwaczy na oryginalnych częściach to ok. 2.000 zł, regeneracja pompy w dobrym zakładzie autoryzowanym Delphi to ok. 2.300 zł plus demontaż i montaż. Przy regeneracji wtryskiwaczy może okazać się, że pompa też jest do robienia (opiłki).
    Nawet nie próbujcie kupować używek lub zamienników - to wyrzucone pieniądze. Tu sprawdza się w 100% reguła - albo tanio, albo dobrze...
  • #4
    wisnia910813
    Level 10  
    Tak u mnie występują te błędy, tylko rzecz w tym że wtryski były zrobione a pompa została sprawdzona w serwisie i pompa jest ok jedynie co podejrzewam to albo wadliwa regeneracja wtrysków (po regeneracji nie robiłem testu przelewów) lub gdzieś przytkany układ, bo np vectra c 2.0dti ma jeszcze filterek w zbiorniku jak jest w fordzie nie wiem (dlatego pytam) ponieważ żeby tam zajrzeć trzeba wyciągnąć zbiornik, gdyż pod siedzeniem jest tylko taka dziurka przez która można zobaczyć przewody i odpiąć kostkę.

    Dodam jeszcze że po podłączeniu orginalnego oprogramowania delphi widać jak np na luzie dajemy gazu na np 2500obr i trzymamy rowno zaczyna skakać ciśnienie na listwie a silnik pracuje nie równo tak jakby się zapowietrzał miał za mało paliwa...
  • #5
    Grzesxyz
    Level 11  
    Miałem to samo, poczytałem na forach i znalazłem.
    W tych rocznikach był montowany wadliwy czujnik położenia wałka rozżądu, jeżeli masz czarny wymień na nowy koszt około 120 zł mi często nie po przejechaniu 15 - 20 km gasł, odpalać też nie chciał za pierwszym razem, po wymianie jak ręką odjoł wszystko ustąpiło. więcej poczytaj : Link
  • #6
    jacek791011
    Level 9  
    Witam pozwolcie ze sie podłacze bo mam wielki problem.Od niedawna zapalila sie w aucie sprezynka i auto weszlo w stan awaryjny.Auto obecnie od tygodnia stoi na warsztacie.Mechanik podpiol sprzet i zdjagnozowal ze to trzeci wtrysk,wiec go wykrecil i sprawdzil i co dziwne wtryskiwacz jest OK.Wiec sprawdzil reszte wtryskiwaczy i rownierz sa OK ,o co tu chodzi ???Panowie podpowiedzcie bo rwe sobie wlosy z glowy.Auto to mondeo 202 r 2.0 TDCI.Dzieki
  • #7
    marekfiesta
    Level 19  
    kolego jacek jakie masz błędy na moje to ci trzeba zakodować wtrysk lub wtryski i będzie ok.
  • #8
    jacek791011
    Level 9  
    nie pamietam kodow ale na warsztacie kodowali i lipa
  • #9
    Grzesxyz
    Level 11  
    Tak jak pisałem, sprawdzcie kolor czujnika położenia wałka rozrządu, jeśli czarny trzeba wymienić na nowy, nowe są siwego koloru. Mi po wymianie tego czujnka przestała się zapalać kontrolka i nie przechodzi w tryb awaryjny. Często za pierwszym razem nie dało się odpalić, odrazu przechodził w tryb awaryjny dopiero po kilku resetach stacyjką wyłączał się awaryjny. mineło mi pięć miesięcy od wymiany i nie zgasł mi ani razu, wcześniej nie mogłem przejechć 20-30 km.
  • #10
    jacek791011
    Level 9  
    OK ale mi auto nie gasni i odpala bez problemu i nie kopci.
  • #11
    marekfiesta
    Level 19  
    zczytac błędy,sprawdzić parametry ciśnienia rail itd. to podstawa.
  • #12
    jacek791011
    Level 9  
    jutro podejde to tedo mechanika i powaznie z nim pogadam
  • #13
    Grzesxyz
    Level 11  
    Mi też nie kopcił, najpier zapalała się sprężynka, po jakimś czasie zaczoł gasnąć. Na komputerze pkazywał, że uszkodzona pompa, sterownik pompy, wtryski. Potem się dowiedzałem, że musi być podpięty komp z "Ford IDS" inne są nie precyzyjne.
  • #14
    jacek791011
    Level 9  
    OK napomkne jutro o tym na warsztacie.Mowisz ze jesli ten czujnik bedzie szary to wymienic na czarny a ile taki czujnik kosztuje i gdzie go kupic.
  • #15
    Grzesxyz
    Level 11  
    Nie, jeśli jest czarny to wymienić na szary. Koszt około 120 zł
  • #18
    jacek791011
    Level 9  
    Wielkie dzieki a tak na marginesie to tydzien temu identyczny czujnik wymienialem w swoim voyagerze 2.5 td ale montowany jest tam w skrzyniePozdrawiam
  • #19
    Grzesxyz
    Level 11  
    Do tego jest łatwy dostęp, jak ścięgniesz plastikową osłonę z góry silnika to jest mniej więcej centralnie za kolektorem ssącym z trzema przewodami Link
  • #20
    jacek791011
    Level 9  
    Kolego swietny material,wielkie dzieki

    Dodano po 20 [minuty]:

    za kilka dni sie odezwe .Pozdrawiam
  • #21
    wisnia910813
    Level 10  
    Koledzy zmieniłem czujnik położenia wałka rozrządu na szary i w moim przypadku zmieniło się na gorsze ponieważ zaczoł głośniej klekotać przy przyspieszaniu i oczywiście zaraz szybciutko w tryb awaryjny i jak przytrzymać dłużej gaz to zgaśnie test przelewów wtrysków wyszedł pozytywnie.
    Gdy podłączam mu paliwo "na krotko" czyli z banki pomijajac filtr paliwa oczywiście dzieje się to samo... zwrotny przewód mialem przezroczysty było widoczne tam powietrze po dodaniu gazu na postoju i puszczeniu go powietrza nie ma przez chwilkę nie wiem czy to ma jakieś znaczenie? juz rece opadaja dodam ze stwierdzono ze pompa pompuje dobre ciśnienie.
    Auto stało ponad poł roku bez akumulatora morze trzeba wgrać od nowa cały program do kompa bo juz chyba tylko to zostało z podstawowych rzeczy wszystko zrobione. Jakieś rady?

    Dodano po 12 [minuty]:

    Potem się dowiedzałem, że musi być podpięty komp z "Ford IDS" inne są nie precyzyjne.[/quote]



    A ten komp to pokarze dokładnie co zepsute czy dalej ogólnie? np błąd P0251 który tak naprawdę może oznaczać wszystko...
  • #22
    wojciechjanusz
    Level 28  
    wisnia910813 wrote:
    Auto stało ponad poł roku bez akumulatora morze trzeba wgrać od nowa cały program do kompa bo juz chyba tylko to zostało z podstawowych rzeczy wszystko zrobione.
    To zawsze mozna zrobić - ale pytanie jest: jaki był zakres regeneracji wtryskiwaczy. Czy oprócz zaworków zmieniane były końcówki i czy nadane były nowe kody.

    Tdci bardzo wyraźnie reaguje na lejące wtryski (nie mylić z przelewającymi) - silnik mocno stuka. Chodzi mi o to, że możesz mieć prawidłowe przelewy na... lejących wtryskach.
  • #23
    wisnia910813
    Level 10  
    Były wymienione tylko zaworki końcówki były dobre wszystko sprawdzane na jakiejs specjalnej maszynie zajmuje się ta firma w dużym stopniu ukladami delphi wtrysków bym nie czepiał się, a żeby lały to by kopcił i dużo palił a spalanie jest ok i nie kopci... chyba pozostaje jechac do serwisu i wydac kolejne pieniadze na wgranie całego programu i może pomoże na pewno nie zaszkodzi hehe
  • #24
    lupomadzi
    Level 12  
    Grzesxyz wrote:
    Tak jak pisałem, sprawdzcie kolor czujnika położenia wałka rozrządu, jeśli czarny trzeba wymienić na nowy, nowe są siwego koloru. Mi po wymianie tego czujnka przestała się zapalać kontrolka i nie przechodzi w tryb awaryjny. Często za pierwszym razem nie dało się odpalić, odrazu przechodził w tryb awaryjny dopiero po kilku resetach stacyjką wyłączał się awaryjny. mineło mi pięć miesięcy od wymiany i nie zgasł mi ani razu, wcześniej nie mogłem przejechć 20-30 km.


    Kolega ma racje, warto sprawdzic wymiane czujnika, nie wielkie koszta, a kolejna diagnoza wykluczona.
  • #25
    wisnia910813
    Level 10  
    Nom ja już wiem co jest przyczyną mojego problemu wtryski zostały zregenerowane ale nikt nie sprawdził dokładnie czy pompa nie daje opiłków na wtryski i dziś sprawdziłem z rurek metalowych kręcąc rozrusznikiem do przezroczystego naczynia spuściłem ropę i są opiłki zawiozłem wtryski na sprawdzenie i oczywiście jest w nich pełno opiłków końcówki złom a zaworki może się odzyska no i oczywiście już szukam pompy bo regeneracja to tyle kosztuje ze aż głowa boli taniej kupic uzywke i dac ja do sprawdzenia... Chce ktoś może odkupić nowy czujnik szary do mondeo raz założony w celu sprawdzenia jak coś kom:505500597
  • #26
    wisnia910813
    Level 10  
    Mondziak smiga az miło wymienione wtryski i pompa spalanie tez spadlo jedynie tylko czuc poszarpywanie przy jezdzie na stalej predkosci i np po wyłaczeniu biegu na luz po gwaltownym przyspieszeniu potrafi zgasnac czasami tylko obroty zafaluja a czasami zgasnie to chyba bedzie wina zaworu EGR jak sądzicie?
  • #27
    Rafaello24
    Level 11  
    U mnie opiłków nie było, wtryski regenerowane rok temu, dzisiaj byłem na przeglądzie i byłoby wszystko ok po za jednym... przez ten rok czasu raz mi wszedł silnik w tryb awaryjny, ale nie z winy wtrysków ani pompy tylko z winy turbo, a dokładniej tego elektronicznego duperelka który nią steruje, podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów turbina by coś rozerwała takie daje ciśnienie i dlatego komp ją wyłącza. Jeżdżąc przez ten rok starałem się przyśpieszać do ok 1800 obr. delikatnie, a później już mogłem deptać w podłogę ale nie przekraczając 4000 obr. (takie wytyczne dostałem od pracownika serwisu Bosch) (największy moment obrotowy w silniku 2.0 TDCI jest w przedziale 1800-3500 obrotów/min)
    Zawór EGR też w tamtym roku czyściłem sobie sam i od tamtej pory też do niego nie zaglądałem.