Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Transit - Brak mocy przy wiekszej prędkości.

31 Oct 2012 22:19 11664 7
  • Level 13  
    Witam serdecznie. Kupiłem w Austrii Transita z silnikiem 1998cm 62kW. Pojazd był zarejestrowany jako osobowy. Auto do prędkości 80km rozpędza się w miarę szybko, natomiast później nie reaguje zbytnio na pedał gazu. Maksymalną prędkość jaką rozwinął na autostradzie to 130km. Wszystkie nawet małe wzniesienia wymagały redukcji biegu na czwarty. a czasami nawet na trzeci. Czy przyczyną tego mogą być filtry czyli powietrza i paliwa?. Czy może on mieć jakąś blokadę w związku z tym że służył do przewozu osób?. Jak ruszam to czuję że turbina się włącza a później jest jakiś tępawy. Za wszelkie porady dziękuje.
  • Level 27  
    blaszczok wrote:
    Za wszelkie porady dziękuje.
    85 KM to nie jest dużo na taką budę... Tym nie mniej powinien iść nieco więcej - jednak nie napisałeś jaką wersję auta masz i z jakim przełożeniem dyfra (łatwo sprawdzisz po VIN-ie). Z najwyższą budą i z wolnym mostem szybciej nie będzie szedł... Osobowy, niski, krótki z tym silnikiem to góra 150 km/godz. Najszybszy niski, krótki z najmocniejszym silnikiem 2,0 tdci 125 KM idzie 175-180 km/godz.
    Niezależnie od tego często zakładany jest "kaganiec" - elektroniczny ogranicznik prędkości. Najlepiej sprawdzisz to w warsztacie dysponującym fordowskim IDS-em.

    Po sprawdzeniu tych rzeczy - jeżeli będzie brakować szybkości - warto sprawdzić wtryski, ewentualnie zawór upustowy turbiny, potem to już pompa do kontroli, spręż itd - czyli pełna diagnostyka silnika... Zakładam, że nie wchodzi w tryb awaryjny.
  • Level 35  
    Proponuje odczytać błędy IDS-em. MIałem podobny przypadek , problemem był żle ustawiony kąt wtrysku
  • Level 13  
    Sprawdź wszystkie rury od intercooler-a czy nie są pęknięte tłuste od oleju, jeżeli nie pali się żadna kontrolka na zegarze to mniemam że nie ma żadnych błędów, acz kolwiek nie jest to regółą i podpięcie pod IDS-a by mu nie zaszkodziło.
    Pytanie ile ma już przejechane ?
  • Level 13  
    Witam kolego Krzych?. Auto ma przejechane 209tyś km.
  • Level 13  
    200tyś to nie jest wcale spora jak na di, najbardziej bym stawiał na pompę (wtryski są raczej nie śmiertelne) w trakcie podpięcia pod IDS-a można również zobaczyć ciśnienie pompy.
    W sumie to można gdybać ale zbyt wiele nie ma przyczyn w takim transicie pozostawała by jeszcze turbina - sprawdź podciśnienia (podejrzewam że byłby błąd zapisany na pewno).

    Jak by nie patrzeć to zastanów się nad wydaniem grosza na podłączenie IDS-a i podejrzewam że w dużej mierze może to być dobry wydatek. (tylko niech ktoś się jeszcze na nim zna ponieważ nie jest zbyt lekki w obsłudze).
  • Level 27  
    krzych? wrote:
    w trakcie podpięcia pod IDS-a można również zobaczyć ciśnienie pompy.
    W tym Transicie jest silnik na rotacyjnym Boschu VP44, to nie jest CR.
    krzych? wrote:
    w takim transicie pozostawała by jeszcze turbina - sprawdź podciśnienia
    W tym Transicie podciśnieniowo sterowany jest tylko EGR, turbina nie ma w tym silniku ruchomej geometrii łopatek, pracuje na zaworze upustowym z ciśnieniową gruchą. Pisałem z resztą, by sprawdził działanie zaworu - lubi się przycierać...
  • Level 13  
    "wojciechjanusz" masz rację odnośnie że nie posiada CR i mam tego świadomość. Odnośnie gruchy rzeczywiście się blokuję lub brakuje zawleczki na cięgle i wówczas spada z mocowania.
    Ford Transit - Brak mocy przy wiekszej prędkości.

    Możesz jeszcze sprawdzić rurę, która niestety znajduje się od strony grodzi i widoczna jest najbardziej od dołu, zdarzało się że była trafiona i również nie miał mocy.
    Ford Transit - Brak mocy przy wiekszej prędkości.