Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RENAULT KANGOO 1.5dci 60kW 05 - świecą się kontrolki akumulatora i STOP

01 Lis 2012 13:25 5754 2
  • Poziom 7  
    Witam, bardzo proszę o pomoc związaną z następującą sprawą. Wyjechałem na kilka dni w tym czasie samochód użytkowany był przez osobę z rodziny. Po powrocie okazało się że samochód nie odpalił i został gdzieś na mieście. Przyjechałem drugim odpaliłem z kabli. Silnik pracował ale przy próbie ruszenia samochód zgasł. Postanowiłem odholować go do domu i podładować akumulator prostownikiem. Po doładowaniu samochód odpalił, ale pojawiły się kontrolki STOP i akumulatora. Sprawdziłem napięcie na wyjściu z alternatora i wyszło 12.3V. Czy należy zakładać że padł alternator? Wydaje mi się że powinno być około 14.4V. Czy pod uwagę brać także akumulator? Samochód to KANGOO 1.5 dci, 60kW z 2005r. Jakie jeszcze rzeczy mogę sprawdzić? Czy ma ktoś schemat instalacji elektrycznej do użyczenia na priv?
    Czy są jakieś przekaźniki lub moduły, które także mogę sprawdzić?
    Wiem, że jest wielu przeciwników takich rozwiązań ale użyłem interfejsu OBD i wyskoczył kod P0685 który wg internetowych danych odpowiada za ECM/PCM przekaźnik zasilania komputera.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wciągnij alternator i oddaj do naprawy.
  • Poziom 7  
    Dziękuję za odpowiedź.

    Mieszkam w tej chwili we Francji i niestety cena naprawy alternatora to 300E...
    Postanowiłem otworzyć dziada i pomierzyć oporności zobaczyć czy nie ma przebicia na uzwojeniu statora, czy diody działają prawidłowo...

    Efektem tego działania jest odkrycie przerwy na uzwojeniu rotora. Test ciągłości obwodu daje negatywny wynik.

    Sprawdziłem ceny rotorów w Polsce i koszt to 125PLN.

    Nie otworzyłem jeszcze obudowy.

    Czy dam radę wymienić wirnik sam? Czy ma ktoś może rysunek techniczny z przekrojem, żeby zobaczyć jak osadzane są łożyska?

    Przyznam, że najpierw wolę spróbować zrobić to własnoręcznie, a potem dopiero wydać te 300E...

    Z góry dziękuję za pomoc.



    Wymieniłem wirnik, łożyska i szczotki. Samochód chodzi bez problemu wróciło ładowanie. Da się to zrobić samemu bez najmniejszego problemu.

    Pozdrawiam