Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kocioł gazowy + kocioł na drewno + zbiornik buforowy

lazy_moose 02 Lis 2012 10:20 4008 14
  • #1 02 Lis 2012 10:20
    lazy_moose
    Poziom 2  

Witam

Chciałbym uzyskać poradę fachowców - zaczynam budować domek (130m2) i czytając o systemach CO/CWU zamierzam skonfigurować swój układ z wykorzystaniem:

1) Kocioł gazowy max do 18-24kW (Vaillant) - dedykowane pomieszczenie na poddaszu
    2) Kocioł na drewno do 8kW (Cichewicz Ultima II) - mała kotłownia na parterze
    3) Zbiornik ACV - SMART Multi-Energy
    4) może dodatkowo system solarny ... ale tu się zastanawiam nad sensem bo i koszta duże

Chciałbym głównie opalać gazem a w weekendy i wolne dni (wspomagać ) palić drewnem w kotłowni - nie chcę mieć kotła=kominka w salonie.
    Jestem laikiem ale wiem że połączenie obu źródeł ciepła (kocioł gaz i na drewno) to podłączenie ze sobą układów zamknietego i otwartego. Widziałem już bardzo skomplikowane układy z wymiennikami ciepła. Pytanie moje jest takie, czy stosując w/w zbiornik ACV - taki układ się uprości i przede wszystkim jest możliwy do realizacji ?

0 14
  • #2 02 Lis 2012 14:23
    dareksin
    Poziom 16  

Ciekawy pomysł. Bardzo sprytny wymiennik. Powinno wszystko dać radę.
    Musisz tylko pamiętać , że jeśli nie będziesz palił non-stop to rozgrzanie układu trochę potrwa.

0
  • #3 02 Lis 2012 16:33
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

Drugi problem jaki może się pojawić to to, że jeśli temperatura w obiegu CO na powrocie do kotła gazowego będzie wyższa niż temperatura pracy na kotle gazowym to większość sterowników kotłów gazowych "wariuje" .
    AVC ma dobre produkty, szkoda tylko że udostępniają tak niewiele przydatnych informacji. :cry:

0
  • #4 02 Lis 2012 16:35
    William Bonawentura
    Poziom 31  

lazy_moose napisał:
    Widziałem już bardzo skomplikowane układy z wymiennikami ciepła.