Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik Bosch, Exide czy CTEK

02 Lis 2012 14:08 33909 24
  • Poziom 13  
    Witam
    Proszę doradźcie mi jaki prostownik wybrać (akumulator 60Ah do samochodu i motocyklowy):
    CTEK MXS 7.0 12V 7A,
    CTEK MXS 5.0 12V 5A,
    Bosch C7 12V/24V 7A,
    Exide 12V 15A

    1. Ładowarka CTEK MXS 7.0 12V 7A cena 400zł

    Napięcie zasilania: 230 V
    Napięcie wyjściowe: 14.4V, 14.7V, 13.6V/Supply, 15.8V/Recond
    Prąd wyjściowy: 7 A
    Obsługiwane pojemności: 14 - 150 Ah
    Konserwacja akumulatorów: 20 - 225 Ah
    Uszczelnienie: IP65
    Wymiary: 191/89/48
    Waga: 0.8 kg
    Gwarancja: 60 miesięcy
    Obsługiwane tryby ładowania:

    1) Odsiarczanie
    2) Miękki start
    3) Ładowanie zasadnicze
    4) Absorpcja
    5) Analiza
    6) Regeneracja
    7) Konserwacja płynna
    8) Konserwacja impulsowa

    2. Ładowarka CTEK MXS 5.0 12V 5A cena 250zł
    apięcie zasilania: 230 V
    Napięcie wyjściowe: 14.4V, 14.7V, 15.8V Recond
    Prąd wyjściowy: 5 A
    Min. napięcie akumulatora 2 V
    Obsługiwane pojemności: 1.2 - 120 Ah
    Konserwacja akumulatorów: 1.2 - 160 Ah
    Uszczelnienie: IP65 (odporność na wodę i pył)
    Wymiary: 168x65x38mm
    Waga: 0.6 kg
    Gwarancja: 60 miesięcy
    Obsługiwane tryby ładowania:

    1) Odsiarczanie
    2) Miękki start
    3) Ładowanie zasadnicze
    4) Absorpcja
    5) Analiza
    6) Regeneracja
    7) Konserwacja płynna
    8) Konserwacja impulsowa

    3. Ładowarka automatyczna Bosch C7 12V/24V 7A cena 400zł

    Napięcie zasilania: 230 V
    Napięcie wyjściowe: 12 / 24 V
    Prąd wyjściowy: 7 / 3.5 A
    Obsługiwane pojemności: 12V 14 - 230 Ah
    24V 14 - 120 Ah
    Uszczelnienie: IP65
    Gwarancja: 24 miesiące
    • Wariant ładowania 1 "12 V" - ładowanie samochód/Motocykl (14,4V / 7A)
    • Wariant ładowania 2 "12 V" - ładowanie zima/AGM (14,7V / 7A)
    • Wariant ładowania 3 "12 V" - intensywna regeneracja (16,5V / 1,5A)
    • Wariant ładowania 4 "12 V" - zasilacz (13,6V / 5A)
    • Wariant ładowania 5 "12 V" - ładowanie ciężarówka (28,8V / 3,5A)
    • Wariant ładowania 6 "12 V" - ładowanie ciężarówka zima/AGM (29,4V / 3,5A)
    • Regeneracja: automatyczne ładowanie impulsowe przy napięciu pomiędzy 7,5 V i 10,5 V
    • Podtrzymanie: Po zakończeniu ładowania wg. wariantów 1-6 automatyczne doładowanie prądem 1,5 A
    • Intensywna regeneracja: regeneracja po długotrwałym rozładowaniu
    • Zasilacz: Ładowarka C7 może być stosowana jako postojowy zasilacz pojazdu podczas wymiany akumulatora

    4. Ładowarka mikroprocesorowa Exide 12V 15A cena 400zł
    Napięcie wyjściowe: 13.7 - 15.5V DC
    Prąd wyjściowy: 15 A
    Obsługiwane pojemności: 20 - 300 Ah
    Konserwacja akumulatorów: 20 - 500 Ah
    Uszczelnienie: IP54
    Wymiary: 225x50x50 mm
    Waga: 0.8 kg
    Gwarancja: 24 miesięcy
    Nowoczesny prostownik (12V, 15A) odpowiedni do ładowania akumulatorów do pojemności 300Ah. Całkowicie zautomatyzowany oraz łatwy w obsłudze. Z wbudowanym kompensatorem temperatury dostosowującym prąd ładowania do panującej temperatury i zapobiegający przegrzaniu prostownika. Zapewniający optymalne ładowanie standardowych akumulatorów oraz wykonanych w technologii AGM i żelowych. Odpowiedni do większości szerokiej gamy akumulatorów do samochodów osobowych, motocykli, łodzi, pojazdów rekreacyjnych, traktorów. Całość w estetycznym i wygodnym opakowaniu.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    Wersja nr.2 czyli CTEK MXS 5.0 zupełnie Tobie wystarczy.Sam posiadam ale wersję 4.0 Amperową który od dwóch lat przy akumulatorze 60Ah jest katowany w sezonie letnim 1-2 razy w tygodniu i daje radę :D .Akumulator użytkuję i to dość intensywnie na niezelektryfikowanej działce rekreacyjnej , gdzie akumulator musi być naprawdę naładowany po brzegi i jest :!: Jak do tej pory nie zawiodłem się na tym prostowniku i jak dla mnie wygoda bo skończyły się problemy z ładowaniem (akumulator już mi nie pada w najmniej oczekiwanym czasie - a tak miałem przy tradycyjnym ładowaniu )
  • Poziom 16  
    Posiadam inny model ładowarki CTEK i jak narazie spisuje się fantastycznie.
  • Poziom 9  
    Ja mam 2 dziś dostałem CETK 25 i 3 dni temu 7. Ale tak na prawdę to nie wiem czy to nie jest pic na wodę ten sprzęt bo mam sporo aku i jakoś ich nie rusza. Jak widzę jest jedna zasada AKU musi być drogi mieć solidne płyty. Jak próbowałem zrobić jakiegoś ZAPA to szkoda czasu same błoto dziś właśnie podłączyłem 25 pod 170 AH Mercedesa płyty ideał ale cały zasiarczony zatem przekonamy się jak to urządzenie sobie z tym poradzi. Jest sporo takich AKU co im jedna cela w ogóle nie domaga nie bulgocze i stoi trup . Wie może ktoś jak to ruszyć by przynajmniej zaczęło wodór wytwarzać bo nie wiem w czym problem. Ekspertem w AKU nie jestem bo dopiero od kilku dnie zaczynam rozkminiać wszystkie możliwe usterki AKUMULATORÓW. Z tego co widzę to dobrze jest naprawiać AKU sprawne takie co działają . Raczej czarno widzę takie co maja padaczkę celi lub rdzę w środku. Chyba że się mylę to poproszę o korektę jakiegoś eksperta. Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    Tasek jeśli temat aktualny, to proponuję kupić Boscha, ale C3.
    C7 nie będzie dobry do aku w moto. Osobiście mam dwie C3 i jest zajebiaszczy. Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją i przed zwarciem. Poza tym, jednym przyciskiem ustawiasz sobie, czy ładujesz aku samochodowe, moto, czy żelowe. Przy funkcji żelowego ładujesz jeszcze akumulator zimny, czyli np. na mrozie. Ja kupiłem te prostowniki, bo mam też starsze moto z instalacjami 6V i C3 sama rozróżnia automatycznie czy jest 6, czy 12V. Przy aku 6V jest tylko włączenie.
    Ogólnie obsługa prosta jak cep. Ostatnio kupowałem teściowej prostownik z lidla i muszę powiedzieć, że jest to kopia Boscha C3 z jednym minusem. W boschu jak ustawisz rodzaj akumulatora ładowanego, to dopiero po chwili załączany jest przekaźnik i ładuje się aku. W trakcie ładowania nie zmienisz parametrów akumulatora tym jedynym przyciskiem, tylko ewentualnie go wyłączysz. Lidlowski prostownik włącza się praktycznie od razu i można zmieniać parametry podczas ładowania, ale jego cena 69 zeta to praktycznie 1/3 ceny boscha C3, więc też go polecam za niską cenę i dobre parametry.
    Dodam, że akumulatory w moto mamy i 6V i 12V, zarówno kwasowe, jak i żelowe. Aku samochodowe mamy 88Ah 800A, oraz 80Ah 740A (diesle) i nie ma problemu z ich konserwacją tymi boschami. Natomiast do rozruchu zrobiłem już kilka lat temu (jak aku w samochodzie mi padło z dnia na dzień i czekałem, aż kurier przywiezie nowy) prostownik na toroidzie 10A i mostku 15A. Miałem akurat te części w domu, więc zaryzykowałem i dobrze się sprawdza - kilka minut ładowania, a potem odpalanie z podpiętym toroidem.
    Pozdrawiam
    GT.
  • Poziom 19  
    Osobiście bardzo chwalę sobie CTEK-a MXS5.0. Zregenerował mój Akumulator Powemax-a , który miał spory problem w tej zimie. Po regeneracji przy -15 topniach odpalał bez problemu (przed regeneracją przy 2 stopniach mrozu już był bez życia). Przed zakupmł ładowarki kupiłem nowy Akumulator BOSCH-a S4 i właściwie nie potrzebnie. Stary działa i jeździ w samochodzie , nowy leży w domu
  • Poziom 10  
    Właśnie mam padnięta Centre future bezobsługowa około 4 letnia w samochodzie co nie był używany pół roku mam 7V ,czy taka ładowarka CTEKA MSX 5.0go odsiarczy grzeje się i nie ładuje pewnie zasiarczony. Szukam czy ktoś korzystał z odsiarczania… albo ktoś może z 3 miasta jest?:)
  • Poziom 10  
    zdecydowanie podpiąć pod ctek'a mxs 5 ( uratował aku 8 letnie z bandita 1200 - furukawa ) . Naprawdę doskonała ładowarka ... :))))

    Piotr
  • Poziom 8  
    podepnę się pod temat
    koledzy również rozważam zakup ww. prostowników do podtrzymywania akumulatora w aucie którym jeżdzę raz w miesiącu i mam pytanie:
    czy mogę podpiąć wymienione ładowarki pod aku i do sieci na cały miesiąc lub dwa ? przed jazdą odłączam a po jezdzie podłączam i o nic się nie martwię.
  • Poziom 34  
    Możesz tak zrobić o ile nie musisz oszczędzać energii elektrycznej.
  • Poziom 8  
    zapomniałem dodać iż w aucie jest "hebel" który po zakończonej jezdzie odcina zasilanie do komputera, wskazników itp. czyli teoretycznie nie ma poboru
    w takim przypadku akumulator "nie przeładuje" się ?
  • Poziom 34  
    Akumulator nie przeładuje się , ten prostownik ma kontrolę napięcia akumulatora , gdy napięcie wzrośnie do 14,5 V to prostownik przejdzie w stan czuwania, a gdy spadnie napięcie prostownik się załączy.
  • Poziom 13  
    Spotkałem się z opinią o ctek że jest w stanie odsiarczyć akumulator .Po ładowaniu rośnie pojemność i akumulator który wcześniej ledwo kręcił w okolicy zera, ożywa na mrozie.Nie chce mi się w to wierzyć i czy ktoś może to potwierdzić?
  • Poziom 15  
    Jeżeli ma być do różnego typu akumulatorów to polecam Ci prostownik z rozruchem Telwin 807538. Z tego co widzę, to na Motointegrator mają tam teraz promocję na niego (około 508,62 zł). Poszukaj sobie ewentualnie na aukcjach. Telwin to firma która od kilkudziesięciu lat działa na rynku - znana jest m. in. z produkcji spawarek itd
    Ten konkretny model który wymieniłem spokojnie powinien dać radę postawić na nogi nawet te mocno zużyte akumulatory.
  • Poziom 19  
    W tych lidlowskich niestety bardzo szybko pada przełącznik funkcji.
  • Poziom 15  
    25 gr przełącznik plus odkręcenie śrub i lutownica
    mam 2 szt z lidla jeden chodzi praktycznie non stop na żelowych 12V 7Ah 3 lata i poza przełącznikiem nic nie padło
    drugi ładuję aku do łodzi z elektrycznym silnikiem i jeszcze nic nie padło
  • Poziom 21  
    Mam też taki Lidlowy prostowniczek - sprawuje się dobrze, natomiast do większych pojemności ( mam 75Ah) jest trochę za słaby, oczywiście naładuje taki akumulator ale trwa to długo, ok. 20h jeśli aku jest mocno wyładowany.

    pzdr Nix
  • Poziom 15  
    Nix napisał:
    Mam też taki Lidlowy prostowniczek - sprawuje się dobrze, natomiast do większych pojemności ( mam 75Ah) jest trochę za słaby, oczywiście naładuje taki akumulator ale trwa to długo, ok. 20h jeśli aku jest mocno wyładowany.

    pzdr Nix


    Ten lidlowy jest w sumie okey. Zajmuje mało miejsca. Tylko jeden warunek - akumulator nie może być rozładowany do przysłowiowego zera. Jeżeli jest to, lidlowy sprzęcik sobie z nim nie poradzi.
    Wspominałem wyżej o pewnym modelu Telwina. Do takich typowo indywidualnych zastosowań dobry będzie Telwin Nevada 14 o mocy 110 watów. Daje sobie radę z aku o pojemności od 60 do 115Ah (a więc z Twoją 75Ah spokojnie sobie poradzi).
    Na wspomnianym Motointegrator w zakładce z prostownikami masz jego specyfikację. Koszt to około 250 zł.
  • Poziom 15  
    zdarza mi się przejechać poniżej 10.5V wtedy pod zwykły prostownik zwykły na 15 min i jedziemy ...ew na chwileczkę podpiąć pod 12V równolegle i później idzie ten z lidla
    Nie mówię że LIdlowski to cud bo nie ale za ta cene to dobra pozycja. Jak masz kasę kupc CTEka
    @xbajtjaka toto ma automatykę? bo chyba żadną już lepszy był model Telwin czarny Panel i Boost switch :) trochę przerobiłem tych prostowoników w pracy tam nic nie ma. Lepiej
    liczmy trafo toroid 300-500VA max 50PLN/ najlepiej jak sklep modernizuje oświetlenie nawet po 15 PLN udawało się kupić 350VA :D/ mostek 50A 8pln 2 gniazda bezpiecznikowe dioda 10A regulator po stronie pierwotnej- po linii najmniejszego oporu max plus obudowa z czegoś tam zaciski najtansze z marketu wywalamy "cud kabel" przewód 10mm 7mb 120PLN max działa tak samo a satysfakcja bezcenna. Może nie będzie piękne ale to ma ładować.
    A można powydziwiać
    W pracy mam zespół prostownikowy jeden 30A drugi 45A do meleksów starszy ode mnie :) kiedy do niego zaglądam prawie nigdy!! raz jak koleś odjechał razem z kablami i prostownikem -oderwał się od ściany mlotek i skrócenie przewódów VIOLa
    Mieliśmy cuda mikroprocesorowe i co przy takiej eksploatacji nie wytrzymywały pół roku przetwornice
  • Poziom 1  
    Bosch C3 to chińska tandeta ładnie wygląda to na tyle siada w nich microswitch czyli włącznik po 1,5-2 latach, może 5 ładowaniach cena tego włącznika to 1 zł można wymienić samemu jak się ma lutownice następnie transformator wielkości 3x3x3 jak na cenę tego prostownika to powinni dać lepsze jakościowo części.
  • Poziom 8  
    Witam. Ładowarka 8 etapowa Vipow bat1140 (to samo co CTEK MX5) na 3 etapie ładowania zapala się czerwona kontrolka błędu i dalej nie ładuje akumulatora do momentu aż rozłączę i podłączę jeszcze raz ładowarkę. Później bez problemu ładuje do końca ale za każdym razem muszę jeden raz rozłączyć prostownik, żeby znikła kontrolka błędu i aku ładuje się do końca. Czy to jest wina ładowarki czy praktycznie nowego akumulatora? Akumulator Exide Marine 115 Ah
  • Poziom 31  
    Witam,
    Prawdopodobnie ładowarka sie przegrzewa i działa zabezpieczenie .
  • Poziom 8  
    Jest bardzo gorąca i możliwe, że to zabezpieczenie. Widocznie słaba ładowarka VIPOW jak muszę po paru godzinach ładowania jeszcze raz odłączyć i włączyć zasilanie bo kontrolka błędu sama nie zgaśnie i prostownik nie ruszy. Małe akumulatory ładuje bez problemu ale 115 Ah już jest trochę za dużo chociaż w instrukcji podają większą pojemność z którą ładowarka powinna sobie poradzić.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Ładowarka jest nowa i teraz nie wiem czy jest to wada i można zareklamować czy po prostu ten typ tak ma
  • Poziom 31  
    A co Ci szkodzi zareklamować produkt? Jeżeli często będziesz ładował takie aku to żywot takiej ładowarki będzie krótki .