Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C-360 - Długi rozruch silnika

Mario[PL] 02 Lis 2012 18:22 10062 12
  • #1 02 Lis 2012 18:22
    Mario[PL]
    Poziom 14  

    Witam,
    Uszczelniałem silnik od Ursusa C-360 ściągałem głowice kasowałem luzy na zaworach wszystko myłem założyłem nowe uszczelki sprawdziłem wtryski, wymieniłem olej, filtry paliwa, pompkę paliwa, itp drobiazgi. Nie ruszałem tłoków oskrobałem tylko nagar.

    Jednak po złożeniu mam problem z rozruchem, jak ciągnik postoi trzeba z minutę kręcić zanim zaskoczy i początkowo pracuje nierówno i dymi na niebiesko. Proszę o naprowadzenie mnie gdzie szukać usterki, wydaje mi się że może paliwo schodzi z układu ale w takim razie od czego zacząć i jak najlepiej sprawdzić taką usterkę ?

    Czy paliwo może schodzić przez pompkę paliwową, założyłem inną ponieważ stara przepuszczała ropę do pompy wtryskowej a może jest inna przyczyna ?

  • #2 02 Lis 2012 18:50
    tolo
    Poziom 32  

    Paliwo może schodzić przez pompkę paliwa jak najbardziej, a pompa wtryskowa sprawna :?:

  • #3 02 Lis 2012 20:14
    Mario[PL]
    Poziom 14  

    Pompa wtryskowa była w regeneracji ok 2lata temu powinna być sprawna ale jej nie testowałem. Co konkretnie może być uszkodzone w pompce paliwa że zapowietrza układ paliwowy ?

  • #4 02 Lis 2012 21:52
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Ludzie piszecie rzeczy o których nie macie pojęcia , Marioo stoisz koło traktora od strony pompy wtryskowej i co widzisz ???
    Podpowiem pompa jest niżej jak zbiornik paliwa i jak to nędzne paliwo ma się cofnąć do zbiornika choćby chciało nie może przeciez ten układ przy pełnym zbiorniku działał by bez pompki zasilającej .
    Sprawdź zaworek przelewowy pompy wtryskowej , a to że kopci na niebiesko uszczelniaczy prowadnic zaworowych w tym silniku nie stosowano a i przez pierscionki olej tez będzie pompował póki zimny stąd niebieski dym .

  • #5 02 Lis 2012 22:18
    robokop
    Moderator Samochody

    wpsowa692 napisał:
    ten układ przy pełnym zbiorniku działał by bez pompki zasilającej .

    Żebyś się nie zdziwił, jak to by działało bez pompki zasilającej - ta musi być i tworzyć "ciśnienie" systemowe w pompce. Sekcje same się nie napełnią.
    Do sprawdzenia kolejno - od kąta wtrysku, do kontroli szczelności i rozpylania wtryskiwaczy. Próbnikiem tez trzeba umieć się posługiwać.

  • #6 03 Lis 2012 14:10
    Mario[PL]
    Poziom 14  

    Wymieniłem w pompce paliwa tłoczek ręczny ponieważ był nieszczelny i jest poprawa. Zapala szybciej ok. 20-30sec. kręcenia rozrusznikiem. Na ciepłym silniku pali bez problemu. Zgodzę się, że może być zużyty zaworek przelewowy pompy wtryskowej wymienię go i dam znać.

    wpsowa692 - nie chodzi o całkowite cofanie się paliwa do zbiornika tylko o zapowietrzenie układu paliwowego, wystarczy nieszczelność na jednym połączeniu lub pompce paliwowej i będzie to wg mnie powodem długiego rozruchu silnika.

    Jak przyjdzie zima i mrozy to problem będzie jeszcze większy a ciągnika chcę używać do odśnieżania.

  • #7 02 Sty 2013 15:28
    bartek95k
    Poziom 2  

    witam
    mam podobny problem z ursusem c 360 pompa wtryskowa po regeneracji wtryski też i ciężko mi pali tak dopiero za 3 razem i j wkręca się powoli na obroty i po chwili wszystko normalnie przed regeneracją palił normalnie

  • #8 02 Sty 2013 20:31
    tomek130
    Poziom 22  

    Wykręcasz wtryski zakręcasz na rurkach sprawdzasz rozpylanie.

  • #9 03 Sty 2013 07:23
    Mario[PL]
    Poziom 14  

    Osobiście rozwiązałem ten problem półśrodkami:
    1) Wymiana rozrusznika na wysokoobrotowy - zdecydowana poprawa !
    2) Ustawienie kata wtrysku (z reguły trzeba pompę paliwa przekręcić w stronę silnika, poprawiło mi znacznie dynamikę pracy)
    3) Uszczelnienie wszystkich złączy (wywaliłem wszystkie podkładki i założyłem nowe miedziane na wszystkich złączach.
    4) Nowy tłok pompki paliwa (niewielki koszt 12PLN)

    Zastanawiam się jeszcze nad wymianą całej pompki paliwa ponieważ może być nieszczelność na zaworkach oraz zaworek przelewowy przy pompie wtryskowej nie wymieniłem bo akurat nie mieli w sklepie.

    Jeżeli wykonasz drobne czynności od 1-4 będzie poprawa na 100%

  • #10 03 Sty 2013 17:34
    tomek130
    Poziom 22  

    Dobre półśrodki wymiana sprawnego rozrusznika na nowy :), były wycieki z pod holenderków ?, do sprawdzenia szczelności (ciśnienia) w układzie wystarczy użyć manometru a nie wymieniać co popadnie.

  • #11 19 Lut 2013 23:13
    bartek95k
    Poziom 2  

    tomek130 zrobiłem tak jak kazałeś wyciągałem wtryski przykręciłem na rurki i słabo rozpylały dałem jeszcze raz do ustawienia i ciągnik pali za dotknięciem nawet przy minus 15 palił mi na dotyk wielkie dzięki

  • #13 23 Cze 2014 21:47
    Mario[PL]
    Poziom 14  

    Zatem wszystko jasne - zamykam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME