Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Drugi alternator w Matizie

Strumien swiadomosci swia 04 Lis 2012 22:10 47538 89
  • #61 04 Lis 2012 22:10
    398216
    Użytkownik usunął konto  
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • #62 05 Lis 2012 06:48
    kamil-c
    Poziom 12  

    tmichal24 napisał:
    Bardzo ciekawy temat na zimę, może nie do końca z tym alternatorem jak dogrzewaczem silnika. Sam się właśnie zastanawiałem jak coś takiego zrobić bo z diezlem 1.9 ciężko w zimie zwłaszcza jak autko stoi pod blokiem i rano trzeba skrobać szyby. I teraz moje pytanko jak nazywa się to ustrojstwo ze świecami które podgrzewa ciecz o co pytać w sklepie ewentualnie?

    Grzałki nurkowe....

  • #63 05 Lis 2012 10:13
    Mark II
    Poziom 20  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jak założe to umieszcze zdjęcia nagrzewnicy elektrycznej która pobiera ok 80-90 A w zależności od temperatury.

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Idd tego przewodu to 38A, więc odbiorniki go nie przeciążą, pozatym awaryjność alternatora orginalnego dąży do zera.
    I skąd takie pomysły.
    Odbiorniki zabezpieczone maxifusami .

    Czegoś nie rozumiem. Co ma do mojego pytania fakt zabezpieczenia bezpiecznikami odbiorów? Tu chodzi o sumaryczne obciążenie alternatora. Jeżeli faktycznie zostanie dodana 90amperowa nagrzewnica, to problem jednak może się pojawić.
    Bezpiecznik, zwłaszcza z obudową zdobytą gdzieś na złomowisku, prawie nic nie kosztuje. Z awaryjnością alternatorów różnie bywa. Sprawdzał Kolega rozpływ prądów z grubszym kablem? Może rozpływ bardziej jest sterowany różnicami napięć i ch-ką alternatorów, niż grubością kabla?

  • #64 05 Lis 2012 10:22
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    40-50A to prąd jaki wszystkie odbiorniki matiza pobierają.
    Pozatym grzałki sa wprost wpięte w duży alternator jak widze.

  • #65 05 Lis 2012 10:32
    dj_john
    Poziom 13  

    Projekt fajny, sam mam cc700 jako drugie auto i rzeczywiście w zimne dni zaczyna grzać dopiero w momencie dojechania do pracy (5km) - więc problem znam.

    Po lekturze tematu sam mam ochotę wsadzić taki nagrzewacz przepływowy i zamienić oryginalny alternator na jakiś o obciążalności 120A.
    Prądu starczy na 2 świece :)

  • #66 05 Lis 2012 10:53
    stolarek_1988
    Poziom 20  

    dodek10 napisał:
    altek to nie głupi pomysł ale tu niewidze sensu - bo jest lepsze rozwiązanie- tektura za chłodnice


    Jakbyś czytał temat ze zrozumieniem, to zauważyłbyś że chłodnica jest na dużym obiegu, a kolega napisał, że termostat nie otwiera się już przy temp około 0 stopni....

    Ja się własnie też zastanawiam, czy nie pokusic się o drugi altek do maluszka na zimę. Jak Ci się to kolego sprawdza i jak wpłynęło na dynamikę jakzdy i spalanie? W szczególności przy pełnym obciążeniu instalacji.

  • #67 05 Lis 2012 11:05
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    stolarek_1988 napisał:
    Ja się własnie też zastanawiam, czy nie pokusic się o drugi altek do maluszka na zimę

    Osobiście brat miał dokładany alternatory w 126p, wynikiem czego było prądu pod dostatkiem na halogeny i 100W żarówki.

    Nawet są tu te zdjęcia.

    Pomierzyłem dziś alternator 125A Valeo z silnika 1,9 DCI.
    Pobór mocy zwieksza sie od 20-100W przy wzroście obrotów od 0-12000 obr/m.
    Jest to związane raczej z wentylacją i grzaniem paska niż łożyskami i tarciem szczotek.
    Zawzbudzony czy odwzbudzony nie pobiera więcej mocy, niz granica błedów wskazań.

  • #68 05 Lis 2012 12:43
    asembler
    Poziom 32  

    Dodaj do tego urządzenie odłączające alternatory podczas przyspieszania, a załączające podczas hamowaniai masz system KERS.
    Oszczędnośc paliwa i bardziej dynamiczny samochód jeseli mozna to tak nazwać.
    Dobrze by było w tym wypadku dać wiekszy akumulator.

  • #69 05 Lis 2012 12:58
    robokop
    Moderator Samochody

    asembler napisał:
    Dodaj do tego urządzenie odłączające alternatory podczas przyspieszania, a załączające podczas hamowaniai masz system KERS.
    Oszczędnośc paliwa i bardziej dynamiczny samochód jeseli mozna to tak nazwać.
    Dobrze by było w tym wypadku dać wiekszy akumulator.

    A po co ten większy akumulator? Nie dość że nie ma go gdzie upchnąć, to swoje waży. Nie da rady uzyskać pozytywnych rezultatów z odzyskiwaniem energii hamowania, z prostego powodu - prąd jest zawsze pobierany ze źródła o wyższym napięciu, napięcie świeżo naładowanego akumulatora wynosi poniżej 13V i spada pod obciążeniem - sprawny alternator zaczyna ładować od 13.9V - nie da się uniknąć migania świateł ( niewielka różnica napięcia, daje dużą zmianę ilości światła), elektronika samochodu też nie lubi skoków napięcia. Trzeba by kombinować z zasilaniem instalacji przez przetwornicę utrzymującą stabilne napięcie - a to dodatkowe straty.

  • #70 05 Lis 2012 14:32
    asembler
    Poziom 32  

    Przecież to proste. Pozytywny efekt uzyskuje sie podczas przyspieszania (większa moc) a ładowanie nastepuje podczas hamowania a ponieważ skraca sie czas ładowania a wzrasta zdecydowanie prąd ładowania i nawet bez tego pseudo Kersu nalezałoby zastosować większy akumulator aby uchronic akumulator przed większymi prądami udarowymi.
    Tu nie chodzi o odzyskiwanie energii hamowania ale odwrotnie o odciążenie malutkiego silnika spalinowego podczas tego gdy jest potrzebna cała moc bez obciązania alternatorami.

  • #71 05 Lis 2012 17:48
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    asembler napisał:
    ponieważ skraca sie czas ładowania a wzrasta zdecydowanie prąd ładowania i nawet bez tego pseudo Kersu nalezałoby zastosować większy akumulator aby uchronic akumulator przed większymi prądami udarowymi

    A skąd regulator alternatora dba o to żeby napięcie łądowania było stabilne.
    asembler napisał:
    odciążenie malutkiego silnika

    A dlaczego silnik 38Kw nazywasz małym?
    Czy to syndrom Pc-cika, 4 rdzeniowy monstrum po roku jest do niczego. I trzeba 8 rdzeniowy.

    W istocie jedyne co bym zmienił to przepustowość zaworu biegu jałowego.
    W silnikach z pełną elektroniczna przepustnica i dieslach nie ma tego problemu.
    W gaźnikach tez zresztą.

  • #72 05 Lis 2012 18:19
    robokop
    Moderator Samochody

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    [...]nie ma tego problemu.
    W gaźnikach tez zresztą.

    Ależ jest. W gaźniku nic nie stabilizuje biegu jałowego - jedyne wyjście podkręcić bieg jałowy do 1000-1100 obr - co łatwo można było zrobić.

  • #73 05 Lis 2012 18:21
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Pamiętam jak to było w polonezie na gazniku z klimatyzacją.
    Żeby nie udusiło silnika , a zarazem żeby nie wył na wolnych bez klimy był siłownik podciśnieniowy.
    Po załaczeniu klimy oddziałowywał na cięgno gazu i obroty sie podnosiły.

    To były czasy proste i wesołe.
    Dzisiaj tylko kodują, programują, a nic a nic sie nie znaja na fachu.
    A to takie proste. Podobnie jak mój mod matiza.

  • #74 05 Lis 2012 18:54
    robokop
    Moderator Samochody

    Romuś, ale masz już w nim full elektrykę? Elektryczne, podgrzewane lusterka, szyby, elektryczne fotele? O profi soundsystem nie wspomnę. Szkoda żeby taka nadwyżka mocy się marnowała.

  • #75 05 Lis 2012 19:19
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    robokop napisał:
    Romuś, ale masz już w nim full elektrykę?

    Jeszcze nie ale, szyby elektyczne, lusterka podgrzewane, podswietlane klamki,podgrzewana tylna szybe, halogeny przeciwmgłowe, maty grzejące dup..sko, LPG ........ do jutra by zeszło wymieniać.
    Brakuje chłodzenia, foteli z pamięcią , elektrycznego wspomagania bicepsa.

  • #76 05 Lis 2012 19:32
    robokop
    Moderator Samochody

    Elektryczne wspomaganie to pikuś - Corsa B itp.

  • #77 05 Lis 2012 21:55
    Frog_Qmak
    Poziom 25  

    a ja mam inne pytanie, jak z legalizacją takiego samochodu? Nie doczepią się przy przeglądzie, w końcu to dość poważna ingerencja w samochód?

  • #78 05 Lis 2012 22:02
    robokop
    Moderator Samochody

    A co to jest legalizacja i co diagnostę alternator obchodzi? Nie ma wpływu na bezpieczeństwo i emisję spalin.

  • #79 06 Lis 2012 16:42
    Glaus
    Poziom 11  

    Diagnostę może obchodzi zmiana pojemności silnika, albo poważna ingerencja z zawieszenie bądź samą blachę pojazdu. Dopóki dotyczy to tylko wyposażenia i nie ma to nic do właściwości jezdnych pojazdu to po diagnoście to spływa.
    Co ma go obchodzić czy dorzuciłeś alternator czy nawet dwa?
    Podobnie z wyposażeniem wewnętrznym, bo co go obchodzi w jaki sposób sterujesz szybami, radiem czy fotelami?

  • #80 08 Lis 2012 18:40
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Po kilku dniach jazdy ,jestem zadowolony bardzo.
    Przy włączonych wszystkich odbiorach , dojeżdżając do skrzyżowania nie ma przygasających świateł.
    Spalnie - nie wiem czy wzrosło bo jeszcze nie wyjezdziłem LPG, a z mojego domku równo do Zgorzelca -500km- butla starcza.

  • #81 09 Lis 2012 13:50
    rafcio363
    Poziom 30  

    Czy mógłbyś zrobić test porównawczy np.2dni pod rząd (zakładając że temperatury będą podobne i nie większe niż +5°).
    Z włączonym podgrzewaczem i wyłączonym.
    Chodzi mi o czas przełączenia się na lpg(lub odległość - jak ci wygodniej).
    Sam mam zamiar zamontować taki podgrzewacz na 2 świece, zastanawiam się czy alternator 65-75A to pociągnie..

  • #82 11 Lis 2012 13:05
    mechanik34
    Poziom 12  

    ciekawi mnie czy dwa alternatory do jednego akumulatora sobie nie będą szkodzić.Na takiej zasadzie chce zrobić agregat prądotwórczy

  • #83 12 Lis 2012 20:03
    elektryk_pl
    Poziom 14  

    Zastanawiam się czy ma sens wzbudzanie drugiego alternatora przyciskiem na desce rozdzielczej, monostabilnym naturalnie, zimy teraz takie, że raz trzeba, a raz nie trzeba dogrzewać.
    Niby kręcący się niewzbudzony alternator miał ulegać uszkodzeniu, ale mordujący alternator test temu zaprzeczył, też niby (zabawy przy budowie siłowni wiatrowej przydomowej).
    Co wy na to?

  • #84 13 Lis 2012 19:08
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Drugi alternator w Matizie Drugi alternator w Matizie Drugi alternator w Matizie

    Tak sie robi nagrzewnice DYI, większa 1000W mniejsza 250W.

  • #85 15 Lis 2012 21:47
    polarczn
    Poziom 16  

    Cytat:
    Spalnie - nie wiem czy wzrosło bo jeszcze nie wyjezdziłem LPG, a z mojego domku równo do Zgorzelca -500km- butla starcza.

    Pytanie do autora. W swoim aucie raczej nie znasz pojęcia bagażnik? Mam również LPG, ale w Punto i do zbiornika wchodzi mi góra 28l, a Tobie musi przynajmniej 36.

  • #86 15 Lis 2012 22:02
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Wchodzi mi 34l. A butla jest w kole.
    Mała nagrzewnica sprawuje sie świetnie.
    Po ok 30 sek wychuchała ładne kółeczko.
    Drugi alternator w Matizie

  • #87 17 Lis 2012 14:48
    MaXo90
    Poziom 15  

    Opisał byś ten termometr ? występuje gdzieś w internecie ? bo ciekawa konstrukcja. przydała by mi się w mojej furce ;]

  • #88 25 Lis 2012 22:39
    weweru
    Poziom 12  

    dołączam się do prośby o opis termometru lub skąd go wziąźć

  • #89 26 Lis 2012 10:57
    Kotadro
    Poziom 8  

    Inne pytanie: jak sterujesz nagrzewnicą (mocą nagrzewnicy)? Masz regulacje 0-1 czy sterujesz płynnie?

    Pozdrawiam!

  • #90 26 Lis 2012 17:48
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Włączam i wyłączam grzałki. Nie ma potrzeby PWM.