Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Drugi alternator w Matizie

Strumien swiadomosci swia 04 Nov 2012 22:10 49269 89
  • #61
    User removed account
    User removed account  
  • #62
    kamil-c
    Level 12  
    tmichal24 wrote:
    Bardzo ciekawy temat na zimę, może nie do końca z tym alternatorem jak dogrzewaczem silnika. Sam się właśnie zastanawiałem jak coś takiego zrobić bo z diezlem 1.9 ciężko w zimie zwłaszcza jak autko stoi pod blokiem i rano trzeba skrobać szyby. I teraz moje pytanko jak nazywa się to ustrojstwo ze świecami które podgrzewa ciecz o co pytać w sklepie ewentualnie?

    Grzałki nurkowe....
  • #63
    Mark II
    Level 21  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Jak założe to umieszcze zdjęcia nagrzewnicy elektrycznej która pobiera ok 80-90 A w zależności od temperatury.

    Strumien swiadomosci swia wrote:

    Idd tego przewodu to 38A, więc odbiorniki go nie przeciążą, pozatym awaryjność alternatora orginalnego dąży do zera.
    I skąd takie pomysły.
    Odbiorniki zabezpieczone maxifusami .

    Czegoś nie rozumiem. Co ma do mojego pytania fakt zabezpieczenia bezpiecznikami odbiorów? Tu chodzi o sumaryczne obciążenie alternatora. Jeżeli faktycznie zostanie dodana 90amperowa nagrzewnica, to problem jednak może się pojawić.
    Bezpiecznik, zwłaszcza z obudową zdobytą gdzieś na złomowisku, prawie nic nie kosztuje. Z awaryjnością alternatorów różnie bywa. Sprawdzał Kolega rozpływ prądów z grubszym kablem? Może rozpływ bardziej jest sterowany różnicami napięć i ch-ką alternatorów, niż grubością kabla?
  • #64
    romoo
    User under supervision
    40-50A to prąd jaki wszystkie odbiorniki matiza pobierają.
    Pozatym grzałki sa wprost wpięte w duży alternator jak widze.
  • #65
    dj_john
    Level 14  
    Projekt fajny, sam mam cc700 jako drugie auto i rzeczywiście w zimne dni zaczyna grzać dopiero w momencie dojechania do pracy (5km) - więc problem znam.

    Po lekturze tematu sam mam ochotę wsadzić taki nagrzewacz przepływowy i zamienić oryginalny alternator na jakiś o obciążalności 120A.
    Prądu starczy na 2 świece :)
  • #66
    stolarek_1988
    Level 20  
    dodek10 wrote:
    altek to nie głupi pomysł ale tu niewidze sensu - bo jest lepsze rozwiązanie- tektura za chłodnice


    Jakbyś czytał temat ze zrozumieniem, to zauważyłbyś że chłodnica jest na dużym obiegu, a kolega napisał, że termostat nie otwiera się już przy temp około 0 stopni....

    Ja się własnie też zastanawiam, czy nie pokusic się o drugi altek do maluszka na zimę. Jak Ci się to kolego sprawdza i jak wpłynęło na dynamikę jakzdy i spalanie? W szczególności przy pełnym obciążeniu instalacji.
  • #67
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    stolarek_1988 wrote:
    Ja się własnie też zastanawiam, czy nie pokusic się o drugi altek do maluszka na zimę

    Osobiście brat miał dokładany alternatory w 126p, wynikiem czego było prądu pod dostatkiem na halogeny i 100W żarówki.

    Nawet są tu te zdjęcia.

    Pomierzyłem dziś alternator 125A Valeo z silnika 1,9 DCI.
    Pobór mocy zwieksza sie od 20-100W przy wzroście obrotów od 0-12000 obr/m.
    Jest to związane raczej z wentylacją i grzaniem paska niż łożyskami i tarciem szczotek.
    Zawzbudzony czy odwzbudzony nie pobiera więcej mocy, niz granica błedów wskazań.
  • #68
    asembler
    Level 32  
    Dodaj do tego urządzenie odłączające alternatory podczas przyspieszania, a załączające podczas hamowaniai masz system KERS.
    Oszczędnośc paliwa i bardziej dynamiczny samochód jeseli mozna to tak nazwać.
    Dobrze by było w tym wypadku dać wiekszy akumulator.
  • #69
    robokop
    Moderator of Cars
    asembler wrote:
    Dodaj do tego urządzenie odłączające alternatory podczas przyspieszania, a załączające podczas hamowaniai masz system KERS.
    Oszczędnośc paliwa i bardziej dynamiczny samochód jeseli mozna to tak nazwać.
    Dobrze by było w tym wypadku dać wiekszy akumulator.

    A po co ten większy akumulator? Nie dość że nie ma go gdzie upchnąć, to swoje waży. Nie da rady uzyskać pozytywnych rezultatów z odzyskiwaniem energii hamowania, z prostego powodu - prąd jest zawsze pobierany ze źródła o wyższym napięciu, napięcie świeżo naładowanego akumulatora wynosi poniżej 13V i spada pod obciążeniem - sprawny alternator zaczyna ładować od 13.9V - nie da się uniknąć migania świateł ( niewielka różnica napięcia, daje dużą zmianę ilości światła), elektronika samochodu też nie lubi skoków napięcia. Trzeba by kombinować z zasilaniem instalacji przez przetwornicę utrzymującą stabilne napięcie - a to dodatkowe straty.
  • #70
    asembler
    Level 32  
    Przecież to proste. Pozytywny efekt uzyskuje sie podczas przyspieszania (większa moc) a ładowanie nastepuje podczas hamowania a ponieważ skraca sie czas ładowania a wzrasta zdecydowanie prąd ładowania i nawet bez tego pseudo Kersu nalezałoby zastosować większy akumulator aby uchronic akumulator przed większymi prądami udarowymi.
    Tu nie chodzi o odzyskiwanie energii hamowania ale odwrotnie o odciążenie malutkiego silnika spalinowego podczas tego gdy jest potrzebna cała moc bez obciązania alternatorami.
  • #71
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    asembler wrote:
    ponieważ skraca sie czas ładowania a wzrasta zdecydowanie prąd ładowania i nawet bez tego pseudo Kersu nalezałoby zastosować większy akumulator aby uchronic akumulator przed większymi prądami udarowymi

    A skąd regulator alternatora dba o to żeby napięcie łądowania było stabilne.
    asembler wrote:
    odciążenie malutkiego silnika

    A dlaczego silnik 38Kw nazywasz małym?
    Czy to syndrom Pc-cika, 4 rdzeniowy monstrum po roku jest do niczego. I trzeba 8 rdzeniowy.

    W istocie jedyne co bym zmienił to przepustowość zaworu biegu jałowego.
    W silnikach z pełną elektroniczna przepustnica i dieslach nie ma tego problemu.
    W gaźnikach tez zresztą.
  • #72
    robokop
    Moderator of Cars
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    [...]nie ma tego problemu.
    W gaźnikach tez zresztą.

    Ależ jest. W gaźniku nic nie stabilizuje biegu jałowego - jedyne wyjście podkręcić bieg jałowy do 1000-1100 obr - co łatwo można było zrobić.
  • #73
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Pamiętam jak to było w polonezie na gazniku z klimatyzacją.
    Żeby nie udusiło silnika , a zarazem żeby nie wył na wolnych bez klimy był siłownik podciśnieniowy.
    Po załaczeniu klimy oddziałowywał na cięgno gazu i obroty sie podnosiły.

    To były czasy proste i wesołe.
    Dzisiaj tylko kodują, programują, a nic a nic sie nie znaja na fachu.
    A to takie proste. Podobnie jak mój mod matiza.
  • #74
    robokop
    Moderator of Cars
    Romuś, ale masz już w nim full elektrykę? Elektryczne, podgrzewane lusterka, szyby, elektryczne fotele? O profi soundsystem nie wspomnę. Szkoda żeby taka nadwyżka mocy się marnowała.
  • #75
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    robokop wrote:
    Romuś, ale masz już w nim full elektrykę?

    Jeszcze nie ale, szyby elektyczne, lusterka podgrzewane, podswietlane klamki,podgrzewana tylna szybe, halogeny przeciwmgłowe, maty grzejące dup..sko, LPG ........ do jutra by zeszło wymieniać.
    Brakuje chłodzenia, foteli z pamięcią , elektrycznego wspomagania bicepsa.
  • #77
    Frog_Qmak
    Level 25  
    a ja mam inne pytanie, jak z legalizacją takiego samochodu? Nie doczepią się przy przeglądzie, w końcu to dość poważna ingerencja w samochód?
  • #79
    Glaus
    Level 12  
    Diagnostę może obchodzi zmiana pojemności silnika, albo poważna ingerencja z zawieszenie bądź samą blachę pojazdu. Dopóki dotyczy to tylko wyposażenia i nie ma to nic do właściwości jezdnych pojazdu to po diagnoście to spływa.
    Co ma go obchodzić czy dorzuciłeś alternator czy nawet dwa?
    Podobnie z wyposażeniem wewnętrznym, bo co go obchodzi w jaki sposób sterujesz szybami, radiem czy fotelami?
  • #80
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Po kilku dniach jazdy ,jestem zadowolony bardzo.
    Przy włączonych wszystkich odbiorach , dojeżdżając do skrzyżowania nie ma przygasających świateł.
    Spalnie - nie wiem czy wzrosło bo jeszcze nie wyjezdziłem LPG, a z mojego domku równo do Zgorzelca -500km- butla starcza.
  • #81
    rafcio363
    Level 30  
    Czy mógłbyś zrobić test porównawczy np.2dni pod rząd (zakładając że temperatury będą podobne i nie większe niż +5°).
    Z włączonym podgrzewaczem i wyłączonym.
    Chodzi mi o czas przełączenia się na lpg(lub odległość - jak ci wygodniej).
    Sam mam zamiar zamontować taki podgrzewacz na 2 świece, zastanawiam się czy alternator 65-75A to pociągnie..
  • #82
    mechanik34
    Level 12  
    ciekawi mnie czy dwa alternatory do jednego akumulatora sobie nie będą szkodzić.Na takiej zasadzie chce zrobić agregat prądotwórczy
  • #83
    elektryk_pl
    Level 14  
    Zastanawiam się czy ma sens wzbudzanie drugiego alternatora przyciskiem na desce rozdzielczej, monostabilnym naturalnie, zimy teraz takie, że raz trzeba, a raz nie trzeba dogrzewać.
    Niby kręcący się niewzbudzony alternator miał ulegać uszkodzeniu, ale mordujący alternator test temu zaprzeczył, też niby (zabawy przy budowie siłowni wiatrowej przydomowej).
    Co wy na to?
  • #85
    polarczn
    Level 16  
    Quote:
    Spalnie - nie wiem czy wzrosło bo jeszcze nie wyjezdziłem LPG, a z mojego domku równo do Zgorzelca -500km- butla starcza.

    Pytanie do autora. W swoim aucie raczej nie znasz pojęcia bagażnik? Mam również LPG, ale w Punto i do zbiornika wchodzi mi góra 28l, a Tobie musi przynajmniej 36.
  • #87
    MaXo90
    Level 15  
    Opisał byś ten termometr ? występuje gdzieś w internecie ? bo ciekawa konstrukcja. przydała by mi się w mojej furce ;]
  • #88
    weweru
    Level 12  
    dołączam się do prośby o opis termometru lub skąd go wziąźć
  • #89
    Kotadro
    Level 9  
    Inne pytanie: jak sterujesz nagrzewnicą (mocą nagrzewnicy)? Masz regulacje 0-1 czy sterujesz płynnie?

    Pozdrawiam!