Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Drugi alternator w Matizie

Strumien swiadomosci swia 02 Nov 2012 19:53 49602 89
  • Drugi alternator w Matizie



    Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało.
    Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania.
    Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI.
    Ładowanie wręcz rewelacyjne i bez końca można ampery czerpać.
    Alternator zamocowany na stałe, napinacz napina pasek i zwiększa kąt opasania.
    Alternator to Valeo 2542672. Na dzień dzisiejszy już ma osłonę tylnej części.
    Trudno było pogodzić to z instalacją LPG i alternator nieco wchodzi pod pas przedni, a właściwie - w połowie jest w zderzaku.
    Jak założę, to umieszczę zdjęcia nagrzewnicy elektrycznej, która pobiera ok. 80-90 A w zależności od temperatury.

    Drugi alternator w Matizie Drugi alternator w Matizie Drugi alternator w Matizie Drugi alternator w Matizie

    Cool? Ranking DIY
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Offline 
    Has specialization in: elektryk
    Strumien swiadomosci swia wrote 25016 posts with rating 4754, helped 1301 times. Live in city Bochnia. Been with us since 2010 year.
  • #2
    kami111
    Level 17  
    Podgrzewacz cieczy w matizie? ty tam bimber pędzisz? :D kurcze ludziska to mają wyobraźnie matiz to takie "cudo" gdzie aby dostać się do paska wieloklinowego trzeba się nieżle namęczyć a tu drugi alternator haha

    Ciekaw jestem w jakim celu alternator składny jest na sylikon wysokotemperaturowy?
  • #3
    mscgs24
    Level 21  
    Przepraszam, że zapytam, ale... - Jaki to ma sens?
    Jeśli w miejsce oryginalnego alternatora załozyłbyś alternator o wiekszej wydajności prądowej to nie ułatwiłoby Ci to życia?
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Po włączeniu wszystkich odbiorników prądu ma jeszcze siłę jechać? Bo o tym że IACV na granicy wyrabia, (albo i nie) nie wspomnę. To tak mi się przypomniało jak kolega myśliwy, a przy okazji właściciel matiza chwalił się że całego łosia z polowania przywiózł - ekipa z tydzień rżała, że chyba go HDS-em wkładał.
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    kami111 wrote:
    Ciekaw jestem w jakim celu alternator składny jest na sylikon wysokotemperaturowy?

    Producent tak wymyślał że stojan jest osadzony na silikonie, bez silikonu lata jak żyd po pustym sklepie.
    mscgs24 wrote:
    Jeśli w miejsce oryginalnego alternatora załozyłbyś alternator o wiekszej wydajności prądowej to nie ułatwiłoby Ci to życia?


    Nie ułatwiło, by bo pod nogami pasażera było by wielkie wybulenie .
    Teraz mam dostępne razem 215A.
    Smiejta sie , bo wiem że mu brakuje kontroli trakcji i jest trudny do okiełznania w zakrętach z racji swoich wymiarów.
    Ale wszystko jest do opanowania.
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Strumien swiadomosci swia wrote:

    Smiejta sie , bo wiem że mu brakuje kontroli trakcji i jest trudny do okiełznania w zakrętach z racji swoich wymiarów.
    Ale wszystko jest do opanowania.
    Pewnie, ołowiana płyta dokręcana od spodu do podłogi, jak w maluchach klasy "N" - nie da się wywrócić. Ewentualnie poszerzenie rozstawu kół o co najmniej 10cm. Co do ogrzewania - nie lepszy byłyby płaszcz na wydechu? Za darmo i niewielkim kosztem?
  • #7
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    robokop wrote:
    Co do ogrzewania - nie lepszy byłyby płaszcz na wydechu?

    Byłby ale na lato odkręcać trzeba , inaczej ugotowane autko na twardo.
    Pominięcie obiegu wodnego sprawi że wymiennik pusty przerdzewieje.
    A wpięcie w obwód mini EGR tez nie da rezultatu.

    Pozatym fakt nie do uwierzenia, nieprzekraczając 80km/h właczonym nadmuchu i temperaturze otoczenia w ok 0'C matiz nie otworzy termostatu przez cały dzień jazdy.
    Obieg wspomagany pompką webasta.
    Mam termometr więc widze co i jak.
    Drugi alternator w Matizie
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Klima
    Level 30  
    A o ile takie cudo zwiększa spalanie?
  • #10
    vergil50
    Level 12  
    Czy bardzo czuć spadek mocy podczas przyspieszania ??
    Nie przejmuj się krytyką ważne że Tobie dobrze służy.
  • #11
    Michał93b
    Level 12  
    Jestem bardzo zainteresowany zmianą ilości spalanego paliwa.
  • #12
    shadow25
    Level 12  
    A propo to ty wkładałeś taki fajny termometr czy już był? Jak pamiętasz skąd go wytrzasnąłeś to byłbym wdzięczny :)
  • #13
    maciek199815
    Level 12  
    Po przeczytaniu poprzednich postów mam pytanie: Nie lepiej samochód było zmienić?
  • #14
    henryk61
    Level 21  
    Miałem w 126P drugi alternator od Łady, razem z prądnicą miałem 100A ,farelka 300W grzała doskonale , prądu nigdy nie brakowało
  • #15
    micchaal12
    Level 11  
    Nie wiem czy dobrze rozumiem zastosowałeś świece żarowe jako podgrzewacz cieczy chłodacej ?
  • #16
    lopr_pol
    Level 27  
    micchaal12 wrote:
    Nie wiem czy dobrze rozumiem zastosowałeś świece żarowe jako podgrzewacz cieczy chłodacej ?


    Normalka, standardowy zestaw z vw/audi, podgrzewacz silnika.
  • #18
    micchaal12
    Level 11  
    Jestem bardzo ciekawy gdzie autor zamontował świece żarowe na wężach ?
  • #19
    tom1eczek
    Level 20  
    tak zrobione jest miedzy innymi w 5cyl 2,5 turbo dieselu vw lt. trzy świece żarowe wkręcone są obok siebie w króćcu na głowicy na którymś z węży. Świece te grzeją do pewnej temperatury. Poza tym są oczywiście świece nagrzewające komore spalania.
  • #20
    saly
    Level 32  
    micchaal12 wrote:
    Jestem bardzo ciekawy gdzie autor zamontował świece żarowe na wężach ?

    Wystarczy się przyjrzeć, większość disli dzisiaj ma taki zestaw z przekaźnikiem małej (1grzałka) i dużej (2rzałki) mocy grzania sterownymi przez ECU w zależności od obciążenia silnika i alternatora.

    Drugi alternator w Matizie
  • #21
    aaanteka
    Level 41  
    Racjonalne rozwiązanie, spotykane w autach terenowych, ciągnikach siodłowych.
    Zastosowanie 2 alternatorów to również większa sprawność ,a dla sceptyków pytanie pomocnicze-dodatkowy alternator to procentowo o ile większe obciążenie?
    Dwa alternatory ,to również zwiększenie niezawodności.
    Scania w ciągnikach siodłowych dla firm spedycyjnych w okolice koła podbiegunowego montowała nawet trzy alternatory- dwa pracowały zwykle na 60% nominalnego prądu, trzeci to tak zwany pomocniczy, odsprzęgany podobnie jak kompresor klimatyzacji,służący do zasilania pomocniczego np.: podgrzewania paliwa, miski olejowej, zasilania dodatkowych narzędzi,oświetlenia.
  • #22
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    saly wrote:
    A propo co było przyczyną modernizajci, słaba wydajność oryginalnego ogrzewania.
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Pozatym fakt nie do uwierzenia, nieprzekraczając 80km/h właczonym nadmuchu i temperaturze otoczenia w ok 0'C matiz nie otworzy termostatu przez cały dzień jazdy.

    Inne moje samochody z większymi silnikami tego problemu nie mają.
  • #23
    mkpl
    Level 37  
    Ja podziwiam ilość włożonej pracy i ciekawy efekt. Z ogrzewaniem cieczy nie taka głupia sprawa. Ile to wychodzi cenowo coś takiego zamontować? Chodzi mi po głowie elektryczny dogrzewacz reduktora LPG.

    W moim obecnym układzie jest to o tyle istotne, że na zimnym silniku lubi sobie chlapnąć paliwa (odpięta sonda lambda to po abym mógł kształtować mapę paliwa przez ecu LPG)
  • #24
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Układ grzewczy jest taki: Silnik -> nagrzewnica- pompka cyrkulacyjna- podgrzewacz - reduktor LPG- Silnik.
    Wskazówka temperatury ''idzie w oczach '' do góry.
    Ma to znaczący wpływ na Układ reduktora LPG.
  • #25
    mkpl
    Level 37  
    Ten drugi alternator masz połączony równolegle z pierwszym ? Czy może to całkowicie osobna instalacja?

    W zasadzie lepiej by było jakby była osobna albo jakiś układ wykrywania pracy silnika bo w zimie taki pobór prądu z akumulatora może dosyć skutecznie unieruchomić auto
  • #26
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    mkpl wrote:
    Ten drugi alternator masz połączony równolegle z pierwszym ?

    Alternator do ''życia'' potrzebuje akumulatora więć wszystko równolegle połączone,
    ALE dodany alternator połaczony jest z akumulatorem cienkim przewodem 4mm2 przez co rozpływ prądów jest taki jak przewidziałem i zgodny z zapotrzebowaniem.
  • #27
    mkpl
    Level 37  
    Niebezpieczne podejście. W zasadzie to aku jest potrzebny tylko aby wstępnie wzbudzić alternator więc zastosował bym jakiś mały aku 6Ah i podłączył pod niego też instalację audio. Dzięki czemu wyczerpanie akumulatora nie kończy się przyziemieniem auta :)
  • #28
    TO-mik
    Level 13  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Pozatym fakt nie do uwierzenia, nieprzekraczając 80km/h właczonym nadmuchu i temperaturze otoczenia w ok 0'C matiz nie otworzy termostatu przez cały dzień jazdy.

    A co ma piernik do wiatraka ?przecież w każdym normalnym samochodzie nagrzewnica jest na MAŁYM obiegu płynu więc w zimie zdarza się że chłodnica jest zawalona śniegiem i nie jest to nic nadzwyczajnego ,no chyba że matiz ma inaczej.
  • #29
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    mkpl wrote:
    Dzięki czemu wyczerpanie akumulatora nie kończy się przyziemieniem auta

    Po to jest elektrownia żeby prądu nie brakło.
    Pozatym ten alternator jest 6 diodowy.
  • #30
    dodek10
    Level 15  
    2 altek to nie głupi pomysł ale tu nie widzę sensu - bo jest lepsze rozwiązanie- tektura za chłodnice- to tak jak z znalezieniem urządzenia piszącego w kosmosie- amerykanie wydali masę kasy na zbudowanie długopisu - Ruscy użyli ołówków.
    primo matiz to benzyna i tak się szybko rozgrzewa, lpg fakt że ciepło ale bez przesady.
    Wystarczy kupić /zrobi dobrą osłonę silnika os dołu i już ciepło nie będzie uciekać.