Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson S51 Electronic - Jak wyregulować gaźnik??

Yaro126 31 Jan 2005 23:55 37775 11
  • #1
    Yaro126
    Level 20  
    Witam! Mam mały problem z wyregulowaniem gaźnika w moim Simku, wygląda na to, że dostaje za mało paliwa bo jest słaby i dusi się jak się mu da konkretnie gazu... Tłok jest nowy, pierścienie też, cylinder też jest ciasny... wymieniłem wszystkie dysze w gaźniku i teraz zostaje mi go wyregulować (to jest nowy typ gaźnika).... ale nie bardzo się orientuję jak... Byłbym wdzięczny gdyby ktoś opisał sposób regulacji lub dał jakiegoś linka....

    Pozdrawiam i z góry dziękuję!!!
  • #2
    linx
    Level 21  
    Witam
    Napisz dokładnie jaki to tym gaźnika - bing, mikuni czy inny, to coś zdziałamy.
  • #3
    tomekb
    Level 25  
    witam
    kolega powyzej ma racje podaj typ gaznika ja celuje raczej w stary BV
    jezeli tak to czy przy wymianie dysz spradziłes czy sa takie same?
    mam jeszcze gdzies 3 stare kompletne gazniki made in DDR
    musze ich poszukac
    poszukaj na stronach simsona parametrów do regulacji gaznika : pozim powietrza, dysze, wysokość mocowania przepustnicy
    zapłon masz dobrze wyregulowany i czy tłumik i kolanko maja dobry przelot?
    mam jeszcze troche czesci potrzebujesz coś?
    wszystko produkcji DDR
    pozdro
    T
  • #4
    linx
    Level 21  
    Aha czyli pewnie któraś odmiana 16N3. Jutro postaram się zamieścić opis regulacji gaźnika.
  • #5
    Pfemek
    Level 23  
    Wygląda na to że ma zbyt ubogą mieszankę na biegu jałowym albo za niski poziom paliwa. Problem może też nie wynikać z gaźnika a np z nieszczelnych simeringów wtedy ciągnie lewe powietrze i mieszanka siłą rzeczy bedzie uboga.
  • #6
    Yaro126
    Level 20  
    Mój gaźnik to 16N3-4, już udało mi się go wyregulować, ale jeśli ktoś mógłby zamieścić jakieś informacje o regulacji tego typu gaźnika to bardzo bym prosił.....chodzi o innych użytkowników....bo pewnie nie tylko ja miałem taki problem...

    Pozdrawiam!!!
  • #7
    linx
    Level 21  
    Sprawdzanie poziomu paliwa

    Kolejność czynności podczas sprawdzania poziomu paliwa jest następująca: ustawić gaźnik pod takim kątem, aby blaszany jeżyczek oporowy pływaka przylegał do zamkniętego zaworu iglicowego i nie wciskał jednocześnie podpartego sprężyną amortyzatora drgań. W takim położeniu należy zmierzyć odległość między górną krawędzią pływaka a powierzchnią stykową korpusu gaźnika(wymiar b). Następnie należy sprawdzić, czy po całkowitym wciśnięciu amortyzowanego kołeczka zaworu iglicowego nie opiera się on o jakikolwiek inny element, ponieważ zakłócało by to prawidłowe zamykanie zaworu. Szczególną uwagę należy zwrócić na odległość między pływakiem a znajdującym się po prawej stronie korpusu występem (min. 0,5 mm). Odległość tę można sprawdzić opuszczając podniesiony pływak na zawór iglicowy. Jeżeli jest słyszaln twardy metaliczny, metaliczy odgłos towarzyszący uderzenia pływaka o występ, to sprawdzana odległość jest nieprawidłowa. Wymiar c sprawdza się po maksymalnym odchyleniu pływaka do dołu. Poziom paliwa należy sprawdzać nie później niż po 10 000 km. Pływak nie może być powgniatany i zdeformowany. Jeżeli stwierdzi się obecność paliwa we wnętrzu, pływak należy wymienić. Naprawa przez lutowanie jest nie wskazana, ponieważ zwiększa masę pływaka.

    Opis z książki "Jeżdże...." E. Wernera

    Ja mam sposób by sprawdzać wymiar a - faktyczny poziom paliwa. Potrzebne jest prostokątne przeźroczyste poudełeczko. Gaźnik ze zdjętym korpusem opieram wystającą rurką duszy głównej(musi stać idealnie(poziom)) . Łączymy gaźnik z jakimś małym zbiorniczkiem. Nalewamy paliwa do zb. i mierzymy poziom.

    PS: Poziom paliwa reguluje się przez doginanie pływaka.

    Reszta później.

    POZDRAWIAM wszystkich jeżdżących simsonami :-)
  • #8
    cezar40
    Level 12  
    Witam Wszystkich
    A ja mam inny pomył przecież po odkręceniu miseczki pod gaźnikiem zostaje w nim pewna ilość paliwa na pewno po tym ile go tam jest można poznać czy gaźnik jest odpowiednio wyregulowany tyle tylko ze ja nie wiem ile go tam powinno być , jeśli ktoś wie to bardzo proszę o podpowiedź . Dzięki .
  • #9
    haker305
    Level 14  
    Wydaje mi się, że przyczyną nie jest brak regulacji gaźnika, lecz brak dopływu paliwa (zabita siatka lub kanały kurka paliwowego). Wielce prawdopodobne jest również, że masz zanieczyszczone nagarem kolanko oraz tłumik. Te przyczyny wydają mi się najbardziej prawdopodobne.
  • #10
    suse
    Level 1  
    witam
    mam pytanie posiadam simsona z gaźnikiem 16N3-2 na wolnych obrotach chodzi doskonale lecz po do daniu gazu przerywa ?????
    proszę o pomoc
  • #11
    Yaro126
    Level 20  
    Albo źle ustawiony zapłon, albo uszkodzony moduł zapłonowy (jeśli masz elektronika) lub uszkodzony kondensator w układzie zapłonowym (jak masz zwykły iskrownik)...
  • #12
    surmacer
    Level 15  
    Jeśli powodem nie jest niewydolność gaźnika przy wzmożonej "konsumpcji" to należy sprawdzić tzw. obroty eksploatacyjne przy module zapłonowym (instrukcja przewiduje 400-600). Jeśli ustawisz zbyt niskie będzie go łatwo uruchamiać ale będzie go brakować na wysokich obrotach (przerywanie)