Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wyłącznik zmierzchowy wz-2

02 Lis 2012 20:45 3441 5
  • Poziom 14  
    Witam. Od jakiegoś czasu posiadam wyłącznik zmierzchowy WZ-2 ( wyłącznik zmierzchowy wz-2 )z sondą zakupiony na portalu aukcyjnym. Niby jest wszystko w porządku ale urządzenie to zaświeca oświetlenie zewnętrzne trochę za wcześnie jak na moje potrzeby pomimo wyregulowania go potencjometrem urządzenia na minimalną ilość lux zadziałania. Sondę zamontowałem na zewnątrz od str zachodniej i nie jest niczym przesłonięta.
    Pytanie-czy jest jakiś prosty sposób opóźnienia progu zadziałania?...niestety jestem w tych sprawach laikiem i nie bardzo wiem jak się za to zabrać.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 14  
    No jest to sposób.
    Coś taniej się nie da na zmiana sondy czy coś takiego??

Dodano po 39 [minuty]:

Z tego co widzę taniej będzie kupić inną zmierzchówkę z większą regulacją progu zadziałania :cry:
  • Poziom 24  
    Witam!
    Spróbuj dołączyć równolegle do sondy (zaciski 3-4) potencjometr 2,2MΩ i znaleźć takie ustawienie, przy którym lampa zapali się we właściwym momencie. Następnie zmierzyć rezystancję i wstawić zamiast potencjometru stały rezystor o jak najbliższej wartości.
    Zalecam ostrożność przy eksperymentach, zaciski dla sondy mogą być nie izolowane od sieci!
    Pozdrawiam,
    Lee
  • Poziom 14  
    ok dzięki.
    Niestety nie zdążyłem eksperymentować bo na zewnątrz padła żarówka kompaktowa która przy okazji wywaliła bezpiecznik typu s 10A i zepsuła moduł sondy-czuć wyraźnie spalenizną i zero reakcji.. wyłącznik zmierzchowy wz-2