Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 C4 2,5 TDI R5 - Falujący kąt zapłonu

axidix 02 Nov 2012 20:58 12582 59
Bosch
  • #1
    axidix
    Level 13  
    Witam
    Mam problem długoterminowy z falującym kątem zapłonu przy moim samochodzie .
    Nikt nie może mi nic poradzić , myślę ze i ten problem przyczynia się z problemem odpalania auta .
    Ostatnio wymieniłem końcówki wtrysków na nowe Bosch , pompa w serwisie i pompiarz twierdzi ze pompa jest dobra bo mu dawka nie faluje ale kąt tak ,jak się komputerem podłączy .
    Może ktoś z was miał taki problem ?
    Dodam ze kąt faluje od 40 do nawet 65 na rozgrzanym silniku .
  • Bosch
  • #3
    axidix
    Level 13  
    Ale wtrysk sterujący oporność ma dobrą , 95 Ω.
    czy jak zamienię wtyczki na ścianie to go odpalę ?
    A jak powinny być one podłączone ?
  • #5
    axidix
    Level 13  
    Jak wymieniałem końcówki to dawałem wyregulować do serwisu to ustawiali wtryski komputerowo bo to przecież dwu sprężynowe
  • #6
    georgio70
    Level 12  
    komputerowo kolego w tym aucie mozna tylko ustalić numer zestawu naprawczego do wtryskiwaczy- jeżeli chodzi o wtryski,to że są to dwusprężynowe to nie oznacza że ustawia się komputerem. podłącz vaga czy coś innego podaj kilka wartości to ci pomozemy na tyle ile się da on-line
  • Bosch
  • #7
    axidix
    Level 13  
    no to ci mówię ze kąt faluje dawka stoi w miejscu wiec pompa podobno wykluczona , a z wtryskami i komputerem chodziło mi o maszynę do sprawdzania dwóch ciśnień
  • #8
    georgio70
    Level 12  
    czyli tradycyjny próbnik do testowania wtryskiwaczy EPS 100 bosch, co do falującego kata wtrysku sprawdz wysyterowanie zaworu regulacji przestawiacza i masz odpowiedz czy pompa jest dobra czy do poprawki
  • #9
    T5
    Admin of Cars group
    axidix wrote:
    czy jak zamienię wtyczki na ścianie to go odpalę ?
    Są dwie dwupinowe pasujące do siebie.Odłącz tą od wtryskiwacza i odczytaj błędy w sterowniku.
  • #10
    axidix
    Level 13  
    georgio70 , możesz mi przybliżyć temat ?
  • #11
    georgio70
    Level 12  
    kolego jeżeli masz stałe obroty,dawkę i wysterowanie zaworu reg. a wartość kąta wtrysku faluje to prawdopodobnie pompa do poprawki.piszę prawdopodobnie bo nie widzę i nie słyszę pracy motoru. nie wiem czym go mierzysz,jak vagiem to w blokach jest wartość wysterowania zaworu reg. podłącz się i napisz co tam masz będzie łatwiej
  • #12
    axidix
    Level 13  
    georgio70 , mam vag tylko w której tabeli mam patrzeć na wysterowanie zaworu .
    Najlepiej jak bym zrobił logi statyczne tylko z których tabel , będzie łatwiej.
    T5 z tym wtryskiem i tak pewnie dopiero po weekendzie zobaczę b nie mam na razie dostępu do komputera .
    Dodam ze na moje ucho to silnik za równo nie pracuje choć na obrotach nie zbyt faluje .
  • #13
    georgio70
    Level 12  
    podaj parametry z pierwszych trzech bloków najlepiej z vag-com
  • #14
    axidix
    Level 13  
    A widzę ze ten próbnik co mówisz EPS 100 To zwykły tester na zegar a on wkładał do jakiejś maszyny te wtryski i mu dwa ciśnienia sprawdzało bo tym zwykłym nie wyregulujesz dwu sprężynowych wtrysków .
    Sam wymieniam nie raz wtryski i końcówki ale to na jedno sprężynowych wtryskach i pracuje na maszynie z lat 70 :P Dodam ze tylko w ciężarówkach wymieniam i nie ma żadnych problemów bo tylko podkładkami się reguluje

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dodam tyle ze przed chwila byłem zamienić wtyczki na ścianie grodziowej , po zamianie samochód odpalił ale po chwili zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych wiec jakiś błąd eis na pewno zapalił , ale nie mam vaga wiec na razie nie mam jak sprawdzić
  • #15
    georgio70
    Level 12  
    witam
    producent czyli bosch do testowania wtryskiwaczy dwusprężynowych np eps100/200, są inne włoskie np dit31

    Dodano po 30 [sekundy]:

    georgio70 wrote:
    witam
    producent czyli bosch do testowania wtryskiwaczy dwusprężynowych ma np eps100/200, są inne włoskie np dit31
  • #16
    axidix
    Level 13  
    A oto logi jakie miałem zrobić
    Log (0 - 000)
    Log (0 - 001,002,003)
    nie wiem czy coś widać czy nie , a co do kostek to są dobrze podpięte bo jak wypiąłem kostkę to zapalił się błąd czujnika G80
  • #17
    axidix
    Level 13  
    Hej i jak tam z tymi logami ? dobrze zrobiłem ?
  • #18
    axidix
    Level 13  
    Czy nie ma nikogo kto by mi pomógł ?
  • #19
    p1212
    Level 14  
    ja bym nastawnik wyczyścił lub podmienił
  • #20
    axidix
    Level 13  
    No też tak myślałem ale pompiarz powiedział ze niby to nie jest pompa bo jak się podłączył komputerem to wartości kąta falowały ale już dawki nie ?
    I nie wiem czy to może być nastawnik czy nie ?
  • #21
    p1212
    Level 14  
    no jak nie jak tak .. w twoich logach powyżej lata napięcie dawka i obroty... z tego co widze to bym nastawnik robił i tyle
  • #22
    axidix
    Level 13  
    ok , nie widzę problemu żeby go wymienić tym bardziej jak mam drugi
  • #23
    axidix
    Level 13  
    Witam ponownie , więc wymieniłem nastawnik ten nowy jest lepszy niż ten stary , wyczyszczony został założony i ustawiona dawka .
    Ale samochód nadal nie chce odpalać :/ jeszcze na komputerze go nie sprawdzałem , jak zerknę to wstawię ogi .
    Ma taką przypadłość że zimny nie chce odpalić od kopa tylko 3,4 obroty tak gdzieś mniej więcej , po użyciu ogrzewania postojowego , nawet tylko 3-5 minut samochód już dużo lepiej odpala .
    Dodam że wszystkie czujniki wymienione .
  • #24
    p1212
    Level 14  
    ustaw zapłon dobrze, świece sprawdź musi palić a obroty są już ok?
  • #25
    axidix
    Level 13  
    Tak jak napisałem , komputerem jak sprawdzę to wstawię na forum logi co i jak po wymianie nastawnika , świece sprawdzałem i na iskrzenie i na opór i na pobór :D no wiem właśnie że powinien palić nawet jak by sprężania nie miał za dobrego ?(*wiem to z doświadczenia)
  • #26
    kGro
    Level 9  
    Jesli te falujacy kat zaplonu objawia sie w plywaniu obrotow to sprobuj poluzowac sruby nastawnika i popukaj w strone zmniejszenia dawki [do przodu] ale najpierw sprawdz czy dobrze dokrecona jest sruba kola zebatego paska rozrzadu na wale,bo mogla sie poluzowac i kat zaplonu skacze.Czesto tak bywa w vw jak nierowne jest colo walu lub nie dowali sie sruby
  • #27
    axidix
    Level 13  
    Co do Koła wału to nie dawno wymieniałem to koło i sam je dokręcałem :P A Pracuje w samochodach ciężarowych wiec trochę wiem o dokręcaniu
  • #30
    axidix
    Level 13  
    A 04 ? poco ? ostatnio nie było ?