Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Zlecę] Zlecę zaprojektowanie kilku układów do radioodbiornika FM (90 - 140 Mhz)

prociomen007 03 Lis 2012 10:54 633 0
  • #1 03 Lis 2012 10:54
    prociomen007
    Poziom 18  

Witam, jestem studentem 4 roku elektroniki i telekomunikacji. Na 7 semestrze pojawił mi się teraz taki przedmiot jak projekt zespołowy w ramach którego mamy całą grupą zrobić radioodbiornik. Mam już wybrany projekt pracy dyplomowej (dotyczący procesorów) i to jej poświęcam swój czas więc nie bardzo mam ochotę wdrażać się teraz w jeszcze inny temat. Chcę więc problem powierzyć osobie kompetentnej która wykona to dobrze (oczywiście odpłatnie ). Do wykonania są dwa układy mój i kolegi każdy płatny osobno. Profesor jako wymagania całego odbiornika podał następujące zagadnienia:

- odbiór sygnału FM przy dewiacji częstotliwości 75 kHz, pasmo sygnału zmodulowanego od 300 Hz do 15 kHz.
    - czułość odbiornika 5 mV
    - zasilanie odbiornika 12 V
    - obciążenie odbiornika - głośnik o impedancji wejściowej 8 [ohm]
    - moc obciążenia 5 W
    - współczynnik zniekształceń harmonicznych poniżej 2%
    - odbiornik winien posiadać regulację głośności
    - odbiornik powinien posiadać automatyczną regulację wzmocnienia od 0 do 40 dB
    - selektywność odbiornika 20 dB
    - poziom zakłóceń własnych odbiornika minimalny
    - współczynnik szumów 5 dB
    - odbiornik powinien być zaprojektowany w postaci elementów dyskretnych
    - odbiornik winien być układem z przemianą częstotliwości i strojony napięciowo

Zadanie 1. Zaprojektować przestrajany wzmacniacz wielkiej częstotliwości wraz z anteną;
    Zadanie 2. Zaprojektować układ przemiany częstotliwości ( mieszacz ).
    PS. Heterodyna jest generowana przez innego studenta. ;