Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen saxo vts 1.6 16v - wspomaganie kierownicy działa na wyłączonym silniku

03 Lis 2012 11:33 5481 15
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich forumowiczów problem jak w temacie, ale może zacznę od opisania całości od początku. Jakiś czas temu, gdy pojawiły się pierwsze 2 stopnie mrozu w nocy, wspomaganie przestało działać, poczytałem trochę na forum okazało się, że nie tylko ja mam taki problem, rzekomo często zdarza się, że elektrohydrauliczne wspomaganie na mrozie po prostu nie działa, natomiast po rozgrzaniu silnika zaczyna śmigać i tak samo działo się u mnie. Postanowiłem wymienić płyn w całym układzie, gdyż mógł już być nadgryziony przez ząbek czasu i tak zrobiłem spuściłem płyn z całego układu zalałem nowy i wspomaganie śmigało normalnie, kierownica się kręciła dużo lżej i zostawiłem samochód na kolejną nockę pod blokiem, rano wsiadam do auta odpalam, wspomaganie znowu nie chodzi. No cóż wymiana płynu na wiele się nie zdała, rozgrzewam silnik, ale wspomaganie nadal się nie włącza, pomyślałem że pewnie padła pompa na amen zostawiłem auto i poszedłem szukać pompy na allegro. Jakiś czas później otwieram auto z centralnego i nic zero reakcji, otworzyłem z kluczyka centralny nie działa, wkładam kluczyk do stacyjki przekręcam i nic zero reakcji nawet jedna kontrolka się nie zaświeciła, jak się okazało akumulator całkowicie rozładowany, tak więc pożyczyłem autko od mamy podpiąłem przewody i co usłyszałem? chodzącą pompę od wspomagania, a więc wszystko jasne pompa włączyła się na wyłączonym silniku i rozładowała akumulator. Naładowałem akumulator podpiąłem klemy wszystko ok, odpaliłem auto wspomaganie chodzi elegancko, natomiast jak zgasiłem auto pompa nada chodziła nawet jak wyjmę kluczyk ze stacyjki można kręcić sobie kierownicą paluszkiem i teraz za każdym razem muszę odpinać klemę, żeby nie rozładowywała akumulatora. Poszukałem trochę na forum znalazłem podobny problem z tym, że innym użytkownikom pompa działała jak zostawili kluczyk w pozycji M (włączony zapłon) wyczytałem, że za to może być odpowiedzialny alternator i regulator napięcia, z tym że u mnie działa nawet jak wyjmę kluczyk ze stacyjki zamknę auto i pójdę do domu, czy to może być to samo? a może pompa szrot i do wymiany? Chciałbym zauważyć że jak pojawił się ten problem to pogoda się odrobinę poprawiła, nie ma już mrozu w nocy. Panowie pomocy, co to może być?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 38  
    Może kolega by napisał chociaż rok produkcji tego auta.
  • Poziom 8  
    Citroen saxo vts 1.6 16v 99r buda przed liftingowa, ale czy to ma jakieś znaczenie? podejrzewam, że konstrukcyjnie jest to samo
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 38  
    patrzylem na schemat i masz uszkodzony ktorys przekaznik zgrzal sie dlatego masz caly czas napiecie na pompie
  • Poziom 8  
    ok wielkie dzięki spróbuję go zlokalizować, ale będę bardzo wdzięczny jakby ktoś podpowiedział, który odpowiada za pompę, z tego co pamiętam są dwie skrzynki z bezpiecznikami jedna pod maską, w której jest jeden przekaźnik i jedna w kokpicie pod kierownicą tam jest bodajże kilka przekaźników nad bezpiecznikami
  • Poziom 38  
    kolego teraz nie mam mozliwosci sprawdzenia Ci tego ale najproscie wypnij wtyczke z pompy do dwoch grubych podlacz zarowke 21 wat i wyciagaj kazdego po kolei jak zgasnie to masz odpowiedz ale jak znajde chwile to spojrze i dam znac
  • Poziom 8  
    faktycznie to któryś z przekaźników starałem się coś tam sprawdzić, ale nie mialem zbytnio na to czasu, poruszałem przekaźnikami i pompa wyłączyła się całkowicie teraz nie działa ani na odpalonym ani na zgaszonym silniku, takze bedzie ciężko ustalić, ktory to. Jeśli kolega mogłby to jakoś ustalić będę naprawdę bardzo wdzięczny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Kolego jakby miał uszkodzony alternator to pompa by nie była załączona cały czas bo pierwszy przekaźnik jest po kluczyku a skoro pompa chodziła bez zapłonu to tylko zespawany drugi przekaźnik bynajmniej tak wynika ze schematu, no chyba że jest jakaś przeróbka w instalacji auta, pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    alternator raczej odpada bo na odpalonym silniku sprawdzałemm odpięta klema od akumulatora i jak są włączone światła czy radio to nawet nie przygaśnie. Ten przekaźnik w okolicach skrzyni jest odpowiedzialny za pompę? bo w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika dopatrzyłem się dwóch niewielkich przekaźniczków, sprawdziłem że od pompy do tej skrzynki idą przewody z tym że nie wiem czy to akurat do tych przekaźników bo trochę mi dziś brakowało czasu na dłubanie jutro to sprawdzę, a kolega piotrekwoj1 pisał że są dwa przekaźniki jeden po kluczyku i drugi zespawany i to by się zgadzło
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Kolego ten przekaźnik z mojej wiedzy znajduje się (stoisz przed samochodem) to z prawej strony gdzieś niedaleko zderzaka jak nie na belce zgerzaka obok sygnału dźwiękowego i komputera sterującego przekładnią

    PS. Nie sugeruj sie dokładnie tym sygnałem bo w tym modelu jest on również montowany po lewej stronie patrząc na maskę samochodu ale Ty masz go szukać po prawej tak jak napisałem.
    A ten drugi przekaźnik który jest sterowany z alternatora to jest ten sam co od dmuchawy ogrzewania wiec skoro dmuchawa działa normalnie to szukaj tego przy zderzaku.
  • Poziom 8  
    u mnie sygnał jest po prawej stronie stojąc na wprost maski ok wielkie dzięki poszukam i będę dawał znać co i jak, ale wychodziłoby na to że przekaźnik znajduję się gdzieś niedaleko samej pompy bo pompa też w tamtych okolicach
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto