Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Yaris Verso - Yariska odpaliła, zgasła i juz nie zapaliła

WojciechPlo 03 Lis 2012 14:51 3750 7
  • #1 03 Lis 2012 14:51
    WojciechPlo
    Poziom 7  

    Parę dni temu pojechaliśmy do teściów. Przed i w czasie jazdy yariska (verso 2001 r.) spisywała się bez problemu. Mam ją ponad 3 lata i jedyne co mi dotąd wykręciła to po kilku dniach stania dziobem do dołu nie mogłem jej odpalić oraz w ostatnim czasie trzykrotnie zapalił mi się check z błedem 0420 na co elektryk powiedział, że ten typ tak ma. Zero oznak słabnącego silnika, nierównej pracy, itp. Przed wyjazdem dostała nowe świece.
    Na drugi dzień przez wyjściem na cmentarz uruchomiłem ją z rana i odpaliła od razu, z racji tego że dwie godziny temu trzeba się było przemieścić. No i tutaj nastąpił zonk. Zapalam auto, silnik odpala tak jakby resztkę paliwa i gaśnie. Od tego czasu nawet nie zaskoczył. Kreci lżej i jakby nie dostawała paliwa.
    Wczoraj zabrało go dwóch fachowców i dzisiaj stwierdzili, że chyba coś nie tak jest z wałkami rozrządu, bo
    - paliwo dochodzi
    - iskra jest
    Za to spada ciśnienie na tłokach i jest nierówne. Na początku było coś kolo 8-9 a teraz na tłokach kolejno 7 3 4 6. Według nich dziwne jest ustawienie faz. Oczywiście wspomniałem że to VVT-i i z tego co poczytałem, to raczej powinno to się samo regulować. Zasugerowałem sprawdzenie czujników położenia wału i ciśnienia oleju (pompa olejowa niby tłoczy). Dodam, że komputer nie wyrzucił im żadnego errora. Chłopaki na szczęście nie są jacyś zadufani w sobie (jak to co niektórzy "fachowcy") więc byłbym Wam bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i rady, co by to mogło być i co sprawdzić.
    Serwis Toyoty najbliższy ponad 100km, więc raczej nie wchodzi w grę.

    1 7
  • #2 03 Lis 2012 15:34
    autoas
    Poziom 42  

    WojciechPlo napisał:
    Dodam, że komputer nie wyrzucił im żadnego errora.

    Sam sie nie znasz i oddałeś do takich co się nie znają, więc co ci poradzić...
    Trzeba ponad wszelką wątpliwość ustalić czy mechanicznie jest sprawny silnik, więc oddaj do polecanego warsztatu, przecież nic nie zdziałasz...

    -1
  • #3 03 Lis 2012 15:57
    WojciechPlo
    Poziom 7  

    autoas napisał:
    Sam sie nie znasz i oddałeś do takich co się nie znają, więc co ci poradzić...
    Trzeba ponad wszelką wątpliwość ustalić czy mechanicznie jest sprawny silnik, więc oddaj do polecanego warsztatu, przecież nic nie zdziałasz...

    Przede wszystkim sytuacja stała się tam gdzie się stała. Bynajmniej nie w mojej miejscowości i nie w takiej gdzie jest jakiś autoryzowany warsztat toyoty. Samochód trafił do mechanika, gdzie pracuje dwóch gości i w tej okolicy naprawdę większość ich chwali.
    Sam jestem informatykiem o ponad 20-letnim stażu i jak do mnie czasami trafiają sprzęty, to też nie od razu zawsze wiem co i jak. Nauczyłem się natomiast nie lekceważyć wszelkich uwag i sugestii nawet od tych mniej doświadczonych. Ty stwierdziłeś od razu, że i ja się nie znam i oni się nie znają. Fakt, że ja mechanikiem nie jestem, za to jakieś pojecie mam i wiem jak poprosić o wszelkie sugestie innych w internecie.
    Napisałeś, że trzeba najpierw sprawdzić czy silnik jest sprawny mechanicznie. A jak to według Ciebie zrobić ? Bo my jak dotąd sprawdzamy przepływ paliwa, oleju, działanie czujników, itp. Oczywiście jednocześnie prosząc o wszelkie sugestie i opinie tych, którzy znają te problematykę, lub którzy przez podobny problem przeszli. Pozdrawiam

    0
  • #4 03 Lis 2012 15:59
    autoas
    Poziom 42  

    WojciechPlo napisał:
    Na początku było coś kolo 8-9 a teraz na tłokach kolejno 7 3 4 6.

    Trzeba się tym zajać, bo inaczej nie odpali...

    0
  • #5 03 Lis 2012 16:05
    WojciechPlo
    Poziom 7  

    Zastanowiło mnie to, dlaczego to ciśnienie tak spadło. Być może jest to spowodowane położeniem faz rozrządu, a ponieważ jest to VVT-i to podpowiedziano mi, że może wynikać to z działania któregoś z czujników lub regulatorów (ciśnienia, wału korbowego). Stąd próbuje ustalić co warto byłoby kolejno zacząć sprawdzać.

    0
  • #6 03 Lis 2012 16:14
    autoas
    Poziom 42  

    WojciechPlo napisał:
    a ponieważ jest to VVT-i to podpowiedziano mi, że może wynikać to z działania któregoś z czujników lub regulatorów (ciśnienia, wału korbowego).

    Już nic sam nie rób i nie słuchaj takich podpowiedzi, oddaj do naprawy..

    0
  • #7 03 Lis 2012 16:19
    WojciechPlo
    Poziom 7  

    Moja robota skończyła się na kilku próbach odpalenia o sprawdzeniu tego co mogłem. Teraz pojazd jest u mechaników, ale oni też zastanawiają się nad przyczyną, stąd zawsze jest szansa, że być może ktoś podpowie akurat to, czego byśmy nie brali pod uwagę.
    I tego tutaj poszukuję

    0
  • #8 04 Lis 2012 16:44
    łukasz 1
    Poziom 16  

    Jezeli byla by usterka rozrzadu był by bład jaki i samego vvti po to sa dwa czujniki wału i wałka sprawdz swiece proste rzeczy przy takim cisnieniu auto musi odpalic tylko bedzie nie równo chodziło

    0
  Szukaj w 5mln produktów