Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Urządzenie odbierające sygnał wifi i przesyłające go do zestawu głośników

Papi84 03 Lis 2012 15:36 3795 10
  • #1 03 Lis 2012 15:36
    Papi84
    Poziom 8  

    Witam serdecznie.

    Sprawa przedstawia się następująco:
    (1) Posiadam Laptopa z WIFI pod kontrolą Windows7;
    (2) Posiadam głośniki Creative Inspire P5800;
    (3) Posiadam TV Philips 42" z HDMI i wyjściem słuchawkowym;

    Generalnie chciałbym na urządzeniu (1) włączyć muzykę i przesłać ją bezprzewodowo do urządzenia (2). Dodatkowo dobrze by było by poszukiwane przeze mnie urządzenie pozwoliło na podłączenie urządzenia (3) tak by dźwięk był słyszany na urządzeniu (2).

    Czy ktoś może mnie naprowadzić na to czego dokładnie szukać ewentualnie czy znacie jakiś sprzęt w sprzedaży?

    Dziękuję.

    0 10
  • Sklep HeluKabel
  • #2 04 Lis 2012 23:19
    anmedia
    Poziom 39  

    Sprawa wyglada z jednej strony prosto z drugiej sie komplikuje ze wzgledu na dwa urzadzenia. W wersji prostej moglby wystarczyc taki adapter. W przypadku dodatkowego urzadzenia np TV sprawa sie komplikuje bo potrzebny jest specjalny adapter bluetooth do TV. Co wiecej TV musi sygnal na bluetootha wyslac. Oczywiscie mozna wysylac z Euro zlacza, ale to dodatkowy koszt kable + dodatkowy modul.
    Moze te artykuly pomoga w zorientowaniu sie w problemie. Artykul 1. Artykul 2. Lub artykul dotyczacy WiDi - jako ciekawostka.
    Generalnie wszedzie poruszany jest problem polaczenia - urzadzenie nadawcze - glosniki i najczesciej opis dotyczy bluetootha. Tutaj musialbys zainteresowac sie jakims urzadzeniem mogacym wyslac dzwiek dotakowo z innego urzadzenia.

    0
  • #3 06 Lis 2012 19:00
    Papi84
    Poziom 8  

    @angelica_n dzięki za odpowiedź, ale nie do końca o to mi chodziło. W grę wchodziło tylko i wyłącznie wifi bowiem mój laptop nie ma bluetooth - wiem że są na USB adaptery, ale mniejsza z tym.

    Znalazłem w sumie to czego szukałem: Philips Streamium Wireless Music Adapter SLA5520 "Umozliwia odsluchiwanie kolekcji muzyki zgromadzonej w komputerze na domowym zestawie audio poprzez
    bezprzewodowe polaczenie. Dzięki połączeniu bezprzewodowemu o częstotliwości
    2,4 GHz pomiędzy odbiornikiem i nadajnikiem nie ma potrzeby prowadzenia przewodów ani wiercenia dziur
    Obsługiwane formaty obejmują: WMA, WMADRM i MP3."

    Co ciekawe na ebay'u jest to urządzenie za 0,99 + 15,99 funtów hmm...

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 06 Lis 2012 21:09
    anmedia
    Poziom 39  

    Akurat o takim urzadzeniu teraz sie dowiedzialem. Jako ze malo popularne z kilku powodow, ale traktuje to jako ciekawostke bardzo interesujaca. O ile pomijamy w tej chwili kwestie czy bluetooth czy wifi, to pozostaje ci powazny problem do rozwiazania. O ile z urzadzen cyfrowych tablet, telefon czy komputer wszystko elegancko bedzie chodzic z zalozeniem ze bedziesz trzymac sie tych popularnych formatow. To zostaje pytanie jak chcesz "wyslac" dzwiek z TV do tego urzadzenia. Po przez WiFi? Teraz pytanie co, kanaly telewizyjne? Jak? Generalnie TV poprzez wifi jest traktowany jako odbiornik a nie nadajnik.

    0
  • #6 02 Sty 2013 17:18
    wic1
    Poziom 14  

    Witam,
    Zgaduję, że nie do końca o to biega... ale... poczytaj o DLNA dla TV.
    Generalnie możesz wpiąć głośniki w TV (jako jakiś aux) oraz wpiąć TV kablem lub poprzez usb wifi do sieci lokalnej w domu.

    Stawiając na komputerze darmowy serwer dlna jesteś w stanie odtwarzać muzykę i filmy na telewizorze pod warunkiem, że komputer jest włączony. W internecie jest masa darmowych serwerów DLNA. Np ustawiasz w takim, by cały katalog lub konkretne pliki zostały udostępnione via DLNA i voila. W tv je znajdujesz i odpalasz.

    Jeśli nie masz opcji wpięcia TV do sieci bo... kabel za długi albo dongiel wifi zbyt drogi to zainwestuj w dongiel hdmi z androidem. ok 100-200 zł na allegro.
    Ma to jakiś procek 1ghz i z 512 ram. Wpinasz bezprzewodową klawiaturę i masz praktycznie komputer w TV. Instalujesz darmowego klienta DLNA i odtwarzasz muzykę, filmy, zdjęcia z komputera... na dodatek masz taniego smart TV ;)


    Inne opcje no to kupić urządzenie za 200 zł (transmiter audio/video + odbiornik) i będzie nadawał wszystko (włącznie z obrazem) z kompa na tv.

    Ja polecam metodę 1 lub 2 z donglem. Osobiście korzystam z metody nr 1.
    Bo mając TV wpięty w DLNA możesz również słuchać muzyki czy oglądać filmy z telefonu, który ma wifi i aplikację nadającą DLNA.

    0
  • #7 02 Sty 2013 18:28
    anmedia
    Poziom 39  

    Kolego wic1 gdzies dzwonia ale nie w tym kosciele!

    wic1 napisał:
    Zgaduję, że nie do końca o to biega... ale... poczytaj o DLNA dla TV

    Autor siec ma skonfirgurowana a chodzilo mu tylko o podpiecie glosnikow jednych do mozliwie wszystkich urzadzen. I takie urzadzenie juz znalazl.
    wic1 napisał:
    Generalnie możesz wpiąć głośniki w TV (jako jakiś aux) oraz wpiąć TV kablem lub poprzez usb wifi do sieci lokalnej w domu.

    Piszesz o rzeczach o ktorych nie masz pojecia a co gorsza ktos zacznie to wprowadzac w zycie. Glosniki do AUX!!! Jesli glosniki posiadaja swoj wzmacniacz i wejscie AUX (analogowe lub cyfrowe) to TV musi miec wyjscie OUT. I wiele TV ma takowe jako SPDIF lub w eurozlaczu. Poza tym TV wpiety w siec jest niczym innym jak tylko playerem!
    wic1 napisał:
    Stawiając na komputerze darmowy serwer dlna jesteś w stanie odtwarzać muzykę i filmy na telewizorze pod warunkiem, że komputer jest włączony.

    Kazesz koledze poczytac o DLNA ... wydaje mi sie ze sam od tego powinienes zaczac. Komputer wogole nie musi byc podlaczony. Posiadajac zewnetrzny pendrive czy dysk twardy ma dwie opcje, wpiac bezposrednio w TV (bez DLNA) lub w router (musi miec wejscie USB) i nie ma potrzeby niczego ani instalowac ani konfigurowac.
    wic1 napisał:
    Bo mając TV wpięty w DLNA możesz również słuchać muzyki czy oglądać filmy z telefonu, który ma wifi i aplikację nadającą DLNA

    A jestes pewien ze musisz miec specjalny serwer DLNA?

    0
  • #8 02 Sty 2013 19:45
    wic1
    Poziom 14  

    angelican_n
    Teraz to ty dzwonisz na lewo i prawo a nie do końca wiesz o co chodzi. Za to mydlisz o tym jak to się nie znam, bo opisuję sytuację jedną z wielu. Jest milion-pięćset sposobów na wpięcie czegoś w TV i odtwarzanie. Podałem tylko kilka z nich więc nie rób z siebie i ze mnie głupka.

    Co do DLNA mamy standardy kablowe i bezprzewodowe. Sugeruję koledze bezprzewodowy bo taniej, wygodniej, szybciej :P

    abgelike_n jako specjalistkę odsyłam na google...
    http://pl.wikipedia.org/wiki/The_Digital_Living_Network_Alliance


    Serwer DLNA stawiamy tam skąd ma być pobierany film/muzyka/zdjęcia (czyli na kompie).

    TV ma 'klienta/odbiornik' DLNA. Jak wepniemy do sieci to automatycznie powinien znaleźć serwer i udostępnione pliki (w tym wypadku z kompa). ;P

    Telefon może mieć 'nadajnik DLNA'. Po wgraniu odpowiedniej aplikacji i wpięciu do tej samej sieci będzie miał możliwość wysyłania zdjęć/filmów strumieniem na urządzenia zgodne z DLNA czyli w tym wypadku TV.
    (Tu akurat mogę się mylić w nazewnictwie, bo mam w nosie czy to klient, czy interfejs czy dzwon na kościele. Bo to nie moja broszka informatyczna by to wyjaśniać technicznie a raczej jak sprawić by działało.)


    Przemądrzałej koleżance powyżej sugeruję czytanie ze zrozumieniem bo wprowadza zamęt.... kolega sobie poradził gotowym urządzeniem, proszę bardzo... opisuję tylko ewentualne rozwiązanie, które może być tematem do rozwinięcia 'dla potomnych'.

    Pozdrawiam

    0
  • #9 02 Sty 2013 19:59
    anmedia
    Poziom 39  

    wic1 napisał:
    opisuję tylko ewentualne rozwiązanie, które może być tematem do rozwinięcia 'dla potomnych'

    To akuratnie nie jest nic pouczajacego, czy "rozwiazujacego" problem. Nie podales niczego co by bylo podstawa. A opisywanie :
    wic1 napisał:
    bo opisuję sytuację jedną z wielu

    akurat nie jest na miejscu. Zawsze mozesz napisac ksiazke.!
    Tylko ze w temacie nie chodzilo i wpiecie:
    wic1 napisał:
    Jest milion-pięćset sposobów na wpięcie czegoś w TV i odtwarzanie.

    a o konkretne podlaczenie. A to zasadnicza roznica.
    I jeszcze jedno:
    wic1 napisał:
    Zgaduję, że nie do końca o to biega

    Jesli masz sie czym pochwalic to zrob to a nie zgaduj. Bo od zagadywania zawsze mozna sprobowac swoich sil w teleturnieju ;)

    Moderowany przez Dzimi:

    Proszę, piszących w temacie, o stonowanie postów i o rzeczową dyskusję, a nie "pyskówkę". W przeciwnym przypadku będę musiał "urlopować" od pisania na forum.

    0
  • #10 03 Sty 2013 19:53
    Papi84
    Poziom 8  

    Panowie i Panie nie drażnijcie się nawzajem - szkoda nerwów :-)
    Zwłaszcza na samym początku roku :-)

    Urządzenie które Wam przedstawiłem zaspokaja moje potrzeby w pełni - fakt jeszcze go nie mam na wyposażeniu, ale aktywnie poszukuję w Polsce i zagranicą - jak tylko znajdę jakieś wolne środki zakupię go.

    Jeśli chodzi o podpinanie TV do sieci - nie mam takiej możliwości gdyż router znajduje się w innym pomieszczeniu niżeli TV. Z tego co czytałem istnieją telewizory z wbudowanym wi-fi - nie ukrywam że rozwiązało by to wiele - są jednak z górnej półki a rocznego telewizora nie wymienię bo mnie żonka do łóżka nie wpuści :-D

    Dzięki za pomoc i pomysły sądzę że jeśli ktoś kiedyś będzie chciał zrobić to co ja bez innego zewnętrznego urządzenia - napisze tutaj posta i temat się rozwinie.

    Dzięki :-)

    0
  • #11 07 Sty 2013 10:48
    wic1
    Poziom 14  

    Nie wiem jaki masz TV ale rozwiązania ode mnie:

    1. Wifi do TV (pewnie ok 100 zł od producenta) + server DLNA na PC.
    2. W tej samej cenie dongiel z HDMI i androidem na pokładzie (ma wbudowane wifi i USB). Już na to można wgrać/podpiąć co się chce a i klienta DLNA też się da postawić. W ogóle robisz kompa z TV :P i kosztuje pewnie 100-200 zł. Coś w ten deseń:
    http://www.cabletech.pl/pl/11145-cabletech-sm...zystawka-do-telewizora-z-systemem-android-4-0
    http://androstrefa.pl/sprzet/recenzja-cabletech-smart-tv-android-dongle/
    Podpinasz do TV, kupujesz np klawiaturę bezprzewodową lub mini all in one i masz kompa z androidem :p filmy HD nawet bujnie.
    3. Tani router z klientem wifi, wpiąć do TV + server DLNA na PC.
    4. Którekolwiek z powyższych (w sensie wifi) + telefon z symbianem ANNA lub wyższym, androidem czy innym nowszym. Będziesz mógł odpalać całe playlisty 'hostując' je z telefonu.

    PS: Mimo wszystko sugeruję którąkolwiek z powyższych metod, gdyż prawdopodobnie player all in one, którego szukasz będzie pewnie więcej kosztował.
    Ale jak zwykle... its up to u :P

    0