Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 2, dziwna maz na filtr powietrza.

Andrzej997 01 Lut 2005 08:55 4888 22
  • #1 01 Lut 2005 08:55
    Andrzej997
    Poziom 10  

    Witam. Mam następujący problem: Silnik 1.3 benzyna/gaz, gażnik. Filtr powietrza okrągły, zazwyczaj pomaranczowy. Od pewnego czasu zauwazylem taka biaława maz wewnątrz filtra powietrza przy otowrze, który łączy obudowę filtru powietrza z odpowietrzaniem skrzyni korbowej. Dodam ze na wężu załozona jest jakas banka (moze jakis filtr). Dodam jeszcze ze na Korku wlewu oleju nie ma takiej mazi i na bagnecie tez nie zauwazylem niepokojacych objawow. Dziekjue za informację co moze byc tego przyczyną.

    0 22
  • #2 01 Lut 2005 09:12
    satgal
    Poziom 40  

    W moim też to występuje przypuszczam że opary oleju porywane przez
    przedmuchy z komory korbowej łączą się z wilgocią pary wodnej i tworzą
    tą białą mazię, pewnie silnik jest już po sporym przebiegu.Kiedyś miałem również na bagnecie jak dostała się woda do oleju.

    0
  • #3 01 Lut 2005 10:28
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Witam.
    Wygląda na to,że to typowe zjawisko.Dlatego też należy od czasu do czasu przeczyscić ten przewód aby odpowietrzenie działało.U mnie całkowicie kiedyś zatkała ta maź przekrój przewodu. Co dziwne maź tworzy się tylko na tym odcinku. Po zdemontowaniu pokrywy zaworów nigdzie indziej mazi nie stwierdziłem.

    1
  • #4 01 Lut 2005 11:28
    bonuss
    Poziom 10  

    Witam!
    Maź,która powstaje to prawdopodobnie parafina,która wydziela się z oleju.
    Zauważyłem że powstaje ona tylko zimą,przy niedogrzanym silniku.
    Przy zastosowaniu olejów wyższej klasy osadzanie się mazi jest dużo mniejsze.

    0
  • #5 01 Lut 2005 17:29
    mikil
    Poziom 10  

    standart nie przejmuj sie tym przeczysc i juz

    0
  • #6 01 Lut 2005 19:50
    miisiek22
    Poziom 10  

    Ja też miałem takiego golfika i to samo się działo ale to jest wina dupnego oleju i na dodatek zimna. Po przeczyszczeniu nic się nie działo a to białe dziwne znalazłem przypadkiem tak więc nie przejmuj się i najlepiej zmień olej na jakiś Mobil lub coś podobnego. Ja przed wymianą miałem jakiś podobno przystosowany do samochodów napędzanych gazem i robiła się maź a po wymianie na Mobil 10W40 wszystko wróciło do normy.
    Pozdrawiam

    0
  • #7 03 Lut 2005 09:37
    Andrzej997
    Poziom 10  

    Andrzej997 napisał:
    Witam. Mam następujący problem: Silnik 1.3 benzyna/gaz, gażnik. Filtr powietrza okrągły, zazwyczaj pomaranczowy. Od pewnego czasu zauwazylem taka biaława maz wewnątrz filtra powietrza przy otowrze, który łączy obudowę filtru powietrza z odpowietrzaniem skrzyni korbowej. Dodam ze na wężu załozona jest jakas banka (moze jakis filtr). Dodam jeszcze ze na Korku wlewu oleju nie ma takiej mazi i na bagnecie tez nie zauwazylem niepokojacych objawow. Dziekjue za informację co moze byc tego przyczyną.


    SERDECZNE DZIEKI ZA PORADE.

    0
  • #8 03 Lut 2005 13:16
    Adam700
    Poziom 22  

    wlasnie.przeczysc odpowietrzenie silnika i sprawdz czy masz we wlocie do tego przewodu tzw.wygaszacz.jest to zwitek drucikow ktory takie rzeczy powinien w jakims stopniu zatrzymywac chociaz nie wszystko.jedyne co zrobic to dokupic nowy wygaszacz i czyscic systematycznie przewod odpowietrzenia silnika

    0
  • #9 03 Lut 2005 23:08
    citron_bx
    Poziom 13  

    normalne zjawisko przy niskich temperaturach ikrótkich odcinkach jazdy praw fizyki nieznasz skroplona para połączona z oparami oleju tworzy biały nalot emulsi i takj jak koledzy sugerują oczyścić przewód oddmy silnika co jakiś czas ipo kłopocie

    0
  • #10 04 Lut 2005 09:05
    czapajew
    Poziom 21  

    No nie wiem czy takie normalne zjawisko. Ja jeżdżę tym samym samochodem od 7 lat w tej chwili na lotosie mineralnym, przeważnie na krótkich odcinkach do 10 kilometrów i czy to jest zima i -20 czy to lato i +30 takiego nalotu na filtrze i niigdzie indziej nie mam. Czy może mi to ktoś wytłumaczyć?.

    0
  • #11 04 Lut 2005 09:31
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Czapajew, chyba wciskasz kit,nie możesz jeździć TYM SAMYM samochodem.
    Jeździsz prawdopodobnie takim samym, z tym,że nic nie napisałeś, czy też jeździsz na LPG. :D

    0
  • #12 04 Lut 2005 09:44
    czapajew
    Poziom 21  

    Przecież wiem czym jeżdzę, tak jak pisaem TYM SAMYM SAMOCHODEM, nie mam gazu, ale z tego co napisane jest w postach wyżej, ta "maź jest to parafina która się wytrąca z oleju" i nic tak mi się wydaje nie ma do tego gaz.
    A tak poza tym ojciec ma gaz założony do Audi 80 od 4 lat i też żadnej mazi nie ma i też jeździ na krótkich odcinkach.
    To nie wiem kto tu wciska kit????

    0
  • #13 04 Lut 2005 10:02
    zodiak318
    Poziom 34  

    Taka maź tworzy się przy jazdach na krótkich odcinkach (niedogrzany silnik) zwłaszcza na LPG, przy dalszych trasach nie występuje (a jeśli tak to może być już niepokojące).

    0
  • #14 04 Lut 2005 10:15
    Adam700
    Poziom 22  

    ja mam cc700 i na krotkich odcinkach maz jest i to calkiem sporo jej sie robi.ale gdy auto poleci w dluzsza trase,dobrze sie rozgrzeje to nic praktycznie z tej mazi nie zostaje.jezdze na LPG i LOTOS POLSYNTETYK regularnie zmieniany.kiedys myslalem ze to uszczelka pod glowica ale po jej wymianie i tak sie to pojawia.ale mowie tylko w zimie na jesieni przy krotkich odcinkach jazdy.

    0
  • #15 04 Lut 2005 10:21
    czapajew
    Poziom 21  

    Śledząc dotychczasowe posty dochodzę do wniosku,że ta maź tworząca się w okolicach filtra powietrza jest typowym zjawiskiem ale chyba tylko dla golfa i cc.

    0
  • #16 05 Lut 2005 20:46
    Mieczysław
    Poziom 21  

    czapajew napisał:
    Śledząc dotychczasowe posty dochodzę do wniosku,że ta maź tworząca się w okolicach filtra powietrza jest typowym zjawiskiem ale chyba tylko dla golfa i cc.



    Sądzę,że dochodzisz do mylnego wniosku.
    Jest w tym trochę mojej winy, ponieważ nie napisałem,że taka maź występowała u mnie w Audi 80 przy zasilaniu silnika paliwem LPG.Kręcę się po 70 tysięcznym mieście i w okolicy.
    Jutro sprawdzę,czy w audicy Syna też ta maź występuje.

    0
  • #17 05 Lut 2005 22:12
    Artur_krakow
    Poziom 11  

    Ta takzwana maz (emulsja) tworzy sie podczas niskich temperatur na niedogrzanym silniku.

    Podczas dluzszych tras i dogrzania sie odpowiednio silnika maz znika .

    Tak wiec jest to zjawisko naturalne u mnie tez wystepuje raz wiecej raz mniej a czasem wogole.

    Tak wiec jest to normalka i nietrzeba sie tym zbytnio przejmowac poprostu od czasu do czasu przeczyscic i juz.


    cc700 LPG 130 tysiecy

    0
  • #18 05 Lut 2005 22:33
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak masz dodatkowy filtr na odpowietrzeniu pokrywy rozrządu to go wymień razem z przewodem odpowietrzającym... ja mam Wartburga 1.3 ale to jest dokładnie ten sam silnik co w Golfie II (EA-111) i też pełno w zimie jest tej mazi... ostatnio nawet jest na korku... niestety ta maź w niskich temperaturach zamarza...

    0
  • #19 05 Lut 2005 23:24
    citron_bx
    Poziom 13  

    jedyna rada albo więcej kilometrów albo zmiana klimatu

    0
  • #20 17 Lut 2005 11:01
    bonuss
    Poziom 10  

    bonuss napisał:
    Witam!
    Maź,która powstaje to prawdopodobnie parafina,która wydziela się z oleju.
    Zauważyłem że powstaje ona tylko zimą,przy niedogrzanym silniku.
    Przy zastosowaniu olejów wyższej klasy osadzanie się mazi jest dużo mniejsze.


    Wymina termostatu , który działał wadliwie całkowicie wyelimonował prob.z mazią w moim aucie.(paliwo LPG)

    0
  • #21 17 Lut 2005 13:02
    permafuse
    Poziom 9  

    witam
    sprawdz dokładnie jaką temperature osiąga silnik podczas jazdy moze trzeba bedzie zajrzeć do termostatu czy dobrze otwiera
    przy mały przebiegach na LPG z niedogrzanym silnikiem moze powstawać taka maz
    trzeba tez zobaczyc na korku wlewu oleju i pod pokrywą zaworów, podejrzewam ze tam znajdziesz tego wiecej
    myśle ze zmiana oleju tez bedzie wskazana
    ja zwykle wlewam zwykłego castrola GTX-a
    pozdro
    T

    0
  • #22 17 Lut 2005 18:26
    GENE
    Poziom 13  

    ta maź to emulsja oleju z wodą i tak jak piszą inni dotyczy to każdego auta które jest nie dogrzane na krótkich odcinkach 1 km itp 10 km to silnik ma swoją temperature pracy. rada to jak już napisano wymiana przewodu odpowietrzającego skrzynię korbową z zaworem zwrotnym.
    miałem wiele różnych aut i to zjawisko się pojawiało w takich sytuacjach i jeszcze jedno jak kiepski jest olej to też się może coś takiego przytrafić

    0
  • #23 18 Lut 2005 14:26
    Andrzej997
    Poziom 10  

    Dzieki, za wszystkie rady, to jednak wynik chyba jazdy na krotkich odcinkach i zepsutego termostatu (ktory juz wymienilem) i niedogrzanego silnika, pojechalem na dluzsza trase i mozna powiedziec ze zniknelo.

    0