Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada - synchronizacja vs parametry.

3electrons 04 Lis 2012 00:35 14997 55
  • #1 04 Lis 2012 00:35
    3electrons
    Poziom 7  

    Witam - temat wielokrotnie wałkowany.

    Moja linia to 1-10Mb (Neostrada) a to moje parametry - dla różnych typów synchronizacji:

    Code:
    --- DSL Information ---
    
    DSL Driver Version:  E.25.41.39
    DSL VPI/VCI:         0/35
    DSL Status:          Showtime
    DSL Mode:            G.Dmt
    DSL Channel:         64
    DSL Upstream Rate:   256000
    DSL Downstream Rate: 3072000

                          Down         up   
    DSL Noise Margin:      31 dB      27.5 dB
    DSL Attenuation:     18.0 dB      33.5 dB
    DSL Transmit Power:  19.6 dBm     11.7 dBm
    -----------------------------------------------------
    --- DSL Information ---
    DSL Driver Version:  E.25.41.39
    DSL VPI/VCI:         0/35
    DSL Status:          Showtime
    DSL Mode:            ADSL2
    DSL Channel:         64
    DSL Upstream Rate:   254500
    DSL Downstream Rate: 3070300

                          Down         up   
    DSL Noise Margin:    33.0 dB      27.85 dB
    DSL Attenuation:     18.5 dB      39.5 dB
    DSL Transmit Power:  19.6 dBm     11.9 dBm
    -----------------------------------------------------
    --- DSL Information ---
    DSL Driver Version:  E.25.41.39
    DSL VPI/VCI:         0/35
    DSL Status:          Showtime
    DSL Mode:            ADSL2+
    DSL Channel:         64
    DSL Upstream Rate:   254500
    DSL Downstream Rate: 3070300

                          Down         up   
    DSL Noise Margin:    33.0 dB      18.10 dB
    DSL Attenuation:     19.5 dB      39.5 dB
    DSL Transmit Power:  19.3 dBm     11.9 dBm


    Znalazłem kilka kalkulatorów i tabel w sieci - głównie na stronach anglojęzycznych:

    http://www.coolwebhome.co.uk/calc/calculator.php
    http://www.thinkbroadband.com/faq/sections/radsl.html#235
    http://whirlpool.net.au/wiki/dslam_speeds
    http://fremnet.net/article/216/adsl-theoretical-speed-calculator

    Czy ktoś może mi powiedzieć - czy synchronizacja na poziomie 10Mb jest możliwa na mojej linii? Jeżeli nie - to czy może się odnieść do danych z linków - kalkulatorów oraz tabel. Czy Anglicy (bo głównie ich ISP to dotyczy) mają jakieś inne kable ?? Jak mogła by u nas wyglądać taka tabela z uwzględnieniem polskich realiów?


    P.S. Mam wrażenie, że Orange celowo zaniża synchronizację z jakiegoś powodu. Wcześniej miałem 6Mb i działało jak należy - tuż przed końcem umowy spadło do 4Mb co i tak jest lepszym wynikiem niż obecne 3Mb. Niestety nie mam parametrów z czasów gdy to 6Mb śmigało jak należy.

    P.P.S Widzę też po różnych komentarzach na przeróżnych forach, że jest sporo osób z dokładnie takim samym problemem, mają 2.5 Mb przepustowości (przy pomiarze) gdy mieli wcześniej 6Mb a obecnie są na usłudze 10Mb.

    Jakieś sugestie?

    0 29
  • #2 04 Lis 2012 09:10
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Nie tylko Anglicy mają inne kable - każdy z nas ma inny. Nie ma dwóch identycznych linii, różnice są nawet w torach symetrycznych. Przy wartości tłumienia 33-39 dB można uzyskać pełną synchronizację 12245kbps. To komunikacja - 60 km drogi można przejechać w godzinę, a można i w sześć. Tym samym środkiem lokomocji. Masz rację, operator celowo obniża prędkość synchronizacji aby utrzymać stabilność. Jeżeli warunki na drodze są niekorzystne to jedziemy wolniej, tak żeby w całości dojechać do celu. Całością rządzi ekonomia - różnie postrzegana z obu stron :D To co wg ciebie powinno być opłacalne dla operatora wg jego obliczeń już niekoniecznie :cry: . Wracając do przykładu "drogowego" - taniej jest postawić znak ograniczający prędkość niż załatać dziurę.

    1
  • #3 04 Lis 2012 09:52
    3electrons
    Poziom 7  

    To pozostaje pytanie czy operato może "blokować" synchronizację na stałym poziomie. Czy nie powinien dopuszczać renegocjacji prędkości nawet w zależności od pogody. Bo przecież właściwości linii się zmieniają. Z tego co wiem raz wyngocjowana prędkość jest ustawiana na zawsze.
    Na tyle o ile przejżałem umowę - to nic o ograniczaniu prędkości nie ma.
    Do tego moim zdaniem zapisem o dostępie do internetu z prędkością do 10Mb o ile nie ograniczą tego możliwości techniczne - operator jednoznacznie deklaruje się, że będzie realizował usługę z najwyższą możliwą prędkością przy każdym połączeniu lecz nie większą niż 10Mb.

    Przyblokowanie na stałe synchronizacji - powoduje, iż usługa jest realizowana z prędkością do bieżącej "zatrzaśniętej" synchronizacji. No ale to jest pytanie do prawników czy dobrze to interpretuję.
    Tym bardziej, że:
    - Wcześniej łącze działało lepiej niż dotychczas - dlatego zdecydowałem się przedłużyć umowę (bo byłem bardzo zadowolony - nawet polecałem znajomym tą usługę).
    - Isnieją techniczne możliwości (skoro może się to dziać na początku - może i częściej) by renegocjacja prędkości obdywała się za każdym razem.
    - Jaki jest sens przedłużać umowę i mieć ją realizowaną na gorszym poziomie - (być może prawo tego nie reguluje - ale jest to klasyczne nabijanie klienta w butelkę).

    @ank1eltd
    Porównując do analogii drogowej. Podpisałem umowę na korzystanie z prywatnej drogi na wyłączność z prędkością do 100 km/h (wiadomo, że jak będzie ślisko lub mgła to nie da rady szybciej).
    Czy postawienie ograniczenia do 50 km/h na godzinę na całej drodze nie jest naruszeniem warunków umowy ?!

    1
  • #4 04 Lis 2012 10:32
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Cytat:
    Porównując do analogii drogowej. Podpisałem umowę na korzystanie z prywatnej drogi na wyłączność z prędkością do 100 km/h (wiadomo, że jak będzie ślisko lub mgła to nie da rady szybciej).
    Czy postawienie ograniczenia do 50 km/h na godzinę na całej drodze nie jest naruszeniem warunków umowy ?!

    Nie - te 50km/h mieści się w umowie :cry: - masz do 100km/h. Jeżeli masz jakiś wybór - dokonaj lepszego. Jeżeli nie masz wyboru - to usiądź, przelicz, zapytaj prawnika, oszacuj ryzyko, jak się opłaca - to do sądu. Obawiam się, że nie warta skóra wyprawki :cry: . Gdyby komuś udało się wyegzekwować coś takiego na drodze sądowej to operatorzy sami wcześniej wypowiadaliby umowy takim abonentom - nawet narażając się na jakieś jednorazowe koszty.

    0
  • #5 04 Lis 2012 13:44
    3electrons
    Poziom 7  

    No cóż - w takim razie musze posuzkać kogoś, kto się pochyli nad moją interpretacją umowy, że obecnie jest ona realizowana na pozmie 1-3Mb - bo pasmo jest przycięte.
    Nikogo nie prosiłem o permanentną stabilizację - nie zostałem też o niej powiadiomony - dowiedziałem się o tym na własną rękę.

    Ale to jest temat na zupełnie inne forum. Szkoda tylko, że to jest kolejny przykład bycia strzyżonym jak owce. Niby nic - bo przecież od tego się nie umiera.

    Chmm, byłem zadowolonym klientem - pokierowałem się sercem ignorując rozum. Przepraszam, rozum nie dopuszczał, że można tak kogoś nabić w butelkę - biorąc pod uwagę cały kontekst mojej współpracy z TP/Orange.

    Rozumiem, że kalkulatory i tabele mogą być "podstawą" do zakładania, iż linia da radę z daną prędkością pracować. Przecież sami pracownicy TP/Orange muszą się taką wiedzą posiłkować by sprawdzić możliwości techniczne.

    Fajnie było by mieć tabelę, która uzględnia naszą polską infrastrukturę.
    Dlaczego operatorzy innych krajów nie mają oporów w udostępnianiu takich informacji?

    0
  • #6 06 Lis 2012 11:56
    pl_chris
    Poziom 17  

    Przy tych parametrach powinieneś mieć pełne 10Mbit lub nawet więcej, więc prędkość synchronizacji jest ewidentnie przycięta. Problem w tym, że nie wiadomo czemu tak się stało.
    Odkąd w TP wprowadzono automat DLM sporo rzeczy dzieje się samo, jak w matrixie :) Na dodatek konsultanci niewiele mogą z tym zrobić.
    Polecam złożyć reklamację i nie odpuszczać, wtedy może zajmą się tym technicy.

    Z drugiej strony można jeszcze sprawdzić sam router. Po tabelce z wynikami domyślam się, że jest to WAG54G2. Warto zaktualizować mu oprogramowanie. Najnowsza wersja to chyba 1.00.19.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Nie zauważyłem, że tłumienie linii w kierunku upload jest większe niż download. To również wymaga wyjaśnienia. Sprawdź jeszcze instalacje telefoniczną i filtry ADSL.

    0
  • #7 06 Lis 2012 16:49
    3electrons
    Poziom 7  

    @pl_chris
    Też mi się wydaje, że spokojnie powinno pójść 10Mb wiem to z tych linków. Bo wcześniej temat nie był mi znany.

    Tak modem to Linksys WAG54G2 z najnowszym firmware w wersji 1.00.19 - zanim zgłosiłem cokolwiek to rozpocząłem od upgrade firmware routera. Wcześniej miałem WAG200G (który teraz ma już ponad 5 lat) - ale nie był w stanie złapać synchronizacji - zamieniłem się routerem z Teściową :) - ja miałem wówczas 4Mb z 6Mb na poprzedniej umowie.

    Zresztą ten stary WAG200 u Teściiwej chodzi na 10Mb też na neostradzie - tylko tam musi być blisko centrali - centrum miasta. Choć nie wiem czy na dziś też jej nie obcięli - do jej routera zaglądałem z 2 m-ce temu.

    Byli technicy w lipcu (poprzednia umowa) - potem teraz kilka dni temu i niby coś poprawili. Niestety nie mam wcześniejszych danych jakie były parametry wcześniej. Dodam, że mieszkam w starym budownictwie - ściany są lekko wilgotne - ostanio wymienili mi gniazdo w mieszkaniu bo styki były lekko "zaśniedziałe".

    Synchronizacja nadal wynosi 3Mb.

    Router jest jedynym urządzeniem podpiętym do linii - telefon jest zawieszony.
    Zatem nie ma żadnego filtra w linii.

    Wszystko wskazuje na to, że to albo ten automat DLM - albo jakaś wewnętrzna polityka realizowana za pomocą niego.

    Na forumprawane.org - próbuję uzyskać odpowiedź (na dzień dzisiejszy bez rezultatu) na pytanie czy operator może "ograniczać" prędkość łącza za pomocą automatu DLM - moim zdaniem nie dotrzymuje w ten sposób warunków umowy.

    Poczekam, aż moje zgłoszenia zostaną "zamknięte" i zasięgnę jeszcze języka - prawdopodobnie w następnej kolejności w UOK? Jeżeli ograniczenie prędkości jest nieuczciwą praktyką rynkową - być może będzie można nawet powalczyć o odszkodowanie - albo nawet wywalczyć jakąś zmianę w praktykach TP/Orange.
    A przynajmniej proporcjonalne obniżenie płatności z "jakość" usługi.

    Jeżeli ktoś trafił aż tutaj, ma podobny problem i chcę trochę powalczyć proszę niech napisze do mnie na info at 3electrons.com.

    0
  • Pomocny post
    #8 06 Lis 2012 18:30
    pl_chris
    Poziom 17  

    Z ciekawości poczytałem trochę o tym WAG54G2. Okazuje się, że błędnie wyświetla on parametr attenuation. Wartości Up i Down są zamienione miejscami. To by tłumaczyło tę dziwną przewagę tłumienia upload nad download, oraz niższe o 6dB tłumienie w trybie G.dmt . Tak czy inaczej 39dB pozwala na znacznie więcej niż 3Mbit.
    Dla pewności watro jeszcze sprawdzić te dane podłączając inny router.

    0
  • #9 06 Lis 2012 19:30
    tino2003
    Admin grupy GSM

    Mam podobną sytuację, od 1 listopada moja prędkość powinna być do 10Mb/s (wcześniej miałem 6Mb/s i faktycznie taka prędkość była). Wczoraj nie uzyskałem więcej niż 5,4MB/s więc zgłosiłem uszkodzenie, dzisiaj przyszli technicy i stwierdzili, że coś tam nie było na centrali przełączone i teraz powinno być już dobrze. Faktycznie poprawiło się, ale maksymalnie uzyskałem 6,95Mb/s na moim routerze (jakiś cerebus adsl 2+) Technik podłączył swój ruter i faktycznie było nawet ponad 10Mb/s.
    Więc wniosek taki, że mają możliwości aby usługa działała na max lub na pół gwizdka.

    0
  • #10 06 Lis 2012 21:56
    3electrons
    Poziom 7  

    pl_chris napisał:
    Z ciekawości poczytałem trochę o tym WAG54G2. Okazuje się, że błędnie wyświetla on parametr attenuation. Wartości Up i Down są zamienione miejscami. To by tłumaczyło tę dziwną przewagę tłumienia upload nad download, oraz niższe o 6dB tłumienie w trybie G.dmt . Tak czy inaczej 39dB pozwala na znacznie więcej niż 3Mbit.
    Dla pewności watro jeszcze sprawdzić te dane podłączając inny router.


    Ooo to bardzo ciekawa wiadomość z tą zamianą miejscami - nie wiedziałem tego.
    Faktycznie sprawdzilem w tabeli - ok 12Mb na ADSL2 - do tego potwierdzało by to słowa serwisanta (nie pisałem o tym wcześniej), że do centrali jest ok 3 km.

    A to by świadczyło że moja linia jest całkiem sprawna no i że faktycznie można szybciej niż to 3 Mb.

    Trochę poczytałem o pasmach G.dmt i ADSL i ma to sens - ta różnica o 6db. Zawsze zostaje kombinowanie jak na ADSL2 będzie poniżej 8Mb to może na mniejszym tłumieniu (tłumienności?) G.dmt da radę się połączyć.

    Gdzieś powinenem mieć kilka modemów (po instalacjach routerów w rodzinie).
    Mam kilka sagemów i przynajmniej jeden ZTE. Podłączę sprawdzę i postaram się opublikować co mi wyszło. Może nawet wydębię od teściowej mój stary WAG200.

    Dodano po 36 [minuty]:

    tino2003 napisał:
    Mam podobną sytuację, od 1 listopada moja prędkość powinna być do 10Mb/s (wcześniej miałem 6Mb/s i faktycznie taka prędkość była). Wczoraj nie uzyskałem więcej niż 5,4MB/s więc zgłosiłem uszkodzenie, dzisiaj przyszli technicy i stwierdzili, że coś tam nie było na centrali przełączone i teraz powinno być już dobrze. Faktycznie poprawiło się, ale maksymalnie uzyskałem 6,95Mb/s na moim routerze (jakiś cerebus adsl 2+) Technik podłączył swój ruter i faktycznie było nawet ponad 10Mb/s.
    Więc wniosek taki, że mają możliwości aby usługa działała na max lub na pół gwizdka.


    Spróbuj dokopać się do pomiarów w routerze. Opublikuj i ewentualnie przelicz w kalkulatrze (linki w moim pierwszym poście). Być może Twój router też już ma swoje lata. Tak jak pisałem ja zamieniłem się routerami na nowszy - by w ogóle móc się połączyć.

    Potem byli serwisanci a jeszcze pózniej zrobiłem pomiary - myślę, że coś tam poprawili - bo mówili, że jeszcze coś sprawdzą na centrali.


    Co do podobieństwa Twojej sytuacji - "szukam" punktów zaczepienia w umowie lub w prawie nieuczciwych praktyk rynkowych. Zerknij tutaj http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/37205...trada-interpretacja-do-10-mb.html#post1936252 - może coś dodasz od siebie?

    Dokładnie wiem jak się czujesz, miałeś zawsze 6Mb robisz "upgrade" usługi a tu nagle jest gorzej. Niestety "stabilizacja" łącza może trwać nawet do 10 dni (gdzieś przeczytałem) - więc nie wiem czy nie będzie gorzej.

    0
  • #11 07 Lis 2012 23:53
    3electrons
    Poziom 7  

    Dzisiaj odbyłem bardzo ciekawą rozmowę z doradcą online z Orange/TP.

    W skrócie - potwierdził on następujące fakty.
    Na linii działa automat DLM - który optymalizuje łącze by było stabilne i w zasadzie fajnie, że to robi - tylko, że tak jak przypuszczałem teraz mam na piśmie, że raz "ustawioną" prędkość zapamiętuje na "zawsze" tzn do resetu tego automatu.

    Aby zresetować automat trzeba wydać dyspozycję - wówczas zrobi to jakiś serwisant - konsultanci nie mają do tego dostępu.

    Zobaczymy jaki będzie wynik tego resetu na nowym routerze.
    Ciekaw jestem czy mi wróci moje 6Mb, które miałem wcześniej - ale jakoś się nie łudzę.

    0
  • #12 08 Lis 2012 21:48
    3electrons
    Poziom 7  

    Dzwonił dziś serwisant - ten sam, który mnie ostatnio odwiedzał.
    Powiedział - wyczyściliśmy port (nie wiem co to znaczy - był zakurzony ?? :) ).
    I zresetowaliśmy modem dostępowy czyli automat DLM.
    Obecna synchronizacja to:

    Code:

    Status:   W górę
    Przepustowość ruchu wchodzącego:   9162 kbps
    Przepustowość ruchu wychodzącego:   1171 kbps


    Da się? Da się :) - zobaczymy jednak co będzie po 10 dniach.
    W tym momencie nie widzę sensu podłączania jeszcze modemu i testowania parametrów.

    Wczoraj napisałem do konsumenckiego centrum e-porad - ciekaw jestem co odpiszą - zajmie to kilka dni.

    0
  • #13 01 Gru 2012 00:16
    bajmar11
    Poziom 2  

    witam - proszę o analizę parametrów linii, chyba nie jest w pełni wykorzystana

    Neostrada - synchronizacja vs parametry.

    właśnie zmieniłem opcję 2 mb/s na tą 1-10 mb/s . Z orange mówią że to max na mojej linii i nie chcą rozmawiać, mówiąc ze mieszczę się w widełkach i że oni nic nie mogą zmienić, bo to wszystko robi automat (wiem, co to DLM i jak działa)
    Wiem z porównywania parametrów że miodów nie ma, ale chyba coś więcej na tej linii mógłbym mieć, bo jeszcze trochę zapasu jest (max prędkość połączenia pokazuje między 13-15 mb/s, w zależności od pory dnia).

    Mam modem ZTE cambo i jednego tylko nie jestem pewien - otóż pokazuje tylko jedną wartość szumu i jedną tłumienia a nie dwie jak w większości modemów, a skoro po jednej to chyba te ważniejsze, tj. np tłumienie dla download'u (bo jest prawie drugie tyle) a nie dla upload'u - tyle, że u mnie jet to w tej rubryce co upload, jak to jest...???

    linia bardzo stabilna, 0 rozłączęń, podpięty sam modem bez filtra( tel. zawieszony), gniazdko sprawdzali technicy i jest OK, kabel krótki ok 1m. , od centrali mam ok 3,5 km.

    0
  • #14 01 Gru 2012 21:32
    3electrons
    Poziom 7  

    Witaj Bajmar
    Link do obrazka https://obrazki.elektroda.pl/7099565700_1354315272.jpg zwraca błąd 404.
    Możesz wkleić te dane z tekstowo?

    A dzwoniłeś na info linię lub (zgłaszałeś przez internet) dyspozycję resetu automatu DLM?
    Powiedz że masz np inny modem i chcesz go sprawdzić.




    P.S. Dodstałem odpowiedź z e-porad po by pisać do UOiK i tam napisałem 20 - nadal czekam na odpowiedź.

    0
  • #15 01 Gru 2012 22:22
    bajmar11
    Poziom 2  

    ok, jeszcze raz wkleję obrazek a jak będą problemy, napiszę ręcznie

    Neostrada - synchronizacja vs parametry.

    0
  • #16 01 Gru 2012 22:42
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Coś musiało się dziać na tej linii w czasie stabilizacji - download przycięty bardziej niż drastycznie. Przy 38dB tłumienia powinna być synchronizacja bliska maksymalnej. Ciekawe ile jest na samym porcie; mimo wszystko dzwoń z awanturą, że masz zaniżoną prędkość. Margin pozwala na dużo więcej niż masz teraz.

    0
  • #17 01 Gru 2012 23:56
    3electrons
    Poziom 7  

    Zgadam się z Kolegą wyżej. Powinno Ci śmigać. Zresztą sam modem to zgłasza. Ja mam teraz 9Mbit synchornizację i się utrzymuje - to mnie zadowala.

    Jak nie masz linii telefonicznej to zapłacisz sporo za zgłoszenia przez komórkę czy nawet voip. Załóż sobie konto na orange i zgłaszaj wszystko przez ich stronę (rób kopię tego co wysyłasz bo na ich stronie nie zobaczysz treści swoich zgłoszeń) - będziesz miał przynajmniej kopię w wersji elektronicznej do ewentualnej reklamacji czy nawet wypowiedzenia umowy.

    Możesz też połączyć się z konsultantem - i wybierz chat - chat możesz zapisać bez jego zgody o ile wiem. Bo z nagrywaniem głosu lub video (bo to jest wideorozmowa) może być różnie.
    Ja wszystkie zgłoszenia jakie do nich wysyłałem oraz konwersacje chat mam zapisane.

    Generalnie wg mnie takie praktyki to się naprawde kawlifikują do UOiK - zgłosiłem to jako podejrzenie o nieuczciwe praktyki rynkowe i czekam. Może też powinieneś to zgłosić, ktoś się tym powinien zajać.

    P.S. UOiK nie będzie działał w Twoim prywatnym interesie tylko w interesie wszystkich abonentów. Zatem moim zdaniem warto.

    0
  • #18 02 Gru 2012 00:17
    bajmar11
    Poziom 2  

    witam ponownie

    Do BOK dzwoniłem już chyba ze 3 razy i za każdym razem zapisywali zgłoszenie jako "uszkodzenie". Później kontaktował się ze mną technik miejscowy i gadka była taka, że on nie jest w stanie nic zrobić, że to robi automat i on nic nie jest w stanie na to poradzić i takie tam bzdety - "linia jest sprawna, prędkość w widełkach więc wszystko gra.....a w ogóle to powinienem się cieszyć, że chodzi mi to stabilnie, bo nie wszyscy mają tyle szczęścia, co ja"......

    Pomyślałem sobie, że z kołkiem nie ma co gadać, bo widać, że pomóc nie chce.

    Mam zamiar jakoś jeszcze interweniować, ale wcześniej chcę być pewny , że mam podstawy. Sam margin w szczycie spada mi jeszcze do 22-23 dB ale dalej jest to jeszcze dość spory zapas. Modem może nie jakiś topowy ale wszystko jest bardzo stabilne, więc dlaczego mają mi wciskać kit a ja grzecznie się uśmiechać i przytakiwać. Poza tym mają dostarczać nie szybkość z widełek 1-10 mb/s ale możliwie największą (stabilna) prędkość mieszczącą się w tych widełkach.

    Wiem z doświadczenia że "uszkodzenie" usuwają najszybciej ale to się pod to nie kwalifikuje - więc będę ich nękał przez "chat", może napiszę pismo.... i co domagać sie restartu DLM-u w celu powtórnej synchronizacji , czy jak najlepiej z nim gadać?

    dzięki z góry za wszystkie wskazówki

    0
  • #19 02 Gru 2012 00:57
    3electrons
    Poziom 7  

    @Bajmar11
    Najpewniej zrób tak. Rozmowa przez chat z gościem z BOK - na stornie orange.
    Potem napisz mu, że zgłaszasz "dyspozycję resetu automatu DLM" - i prosisz go o to załatwił. Ładnie też prosisz by jasno odpisał, że deklaruje się to zrobić (jak będziesz wobec operatora miły - to przecież też tylko ludzie i zakładam, że raczej chcą nam pomóc - tak odczuwałem w moim przypadku - to się podpisze). Oczywiście zapytaj o planowany termin realizacji tej dyspozycji.

    Jak będzie brak reakcji to napisz, że Pan/Pani XZ w dniu takim i takim przyjął i dał termin wykonania tej dyspozycji. Jak nazbiera Ci się 3 takie "opóźnienia" to napisz zwykłą reklamację - niestety oni mają aż 14 dni na rozpatrzenie.

    Cały czas się zastanawiam jak ich "zaatakować" skuteczniej - gdyby nas było nie wiem z 10 może więcej to można się pokusić na zrzutkę na prawnika i wyprostowanie tej sprawy globalnie (nie tylko z pojedyńczymi przypadkami).

    Co do podstaw reklamacji - to możesz mieć tylko przyjęcie dyspozycji - a skoro przyjeli to powinni wykonać - a z tego co widzę to powinno to raczej pomóc na Twojej linii.

    Co do reszty możesz użyć mojej arugmentacji - jeżeli się z nią zgadzasz. Niestety bez prawnika lub pomocy władnego ogranu państwa to ciężko z nimi będzie walczyć.
    Nie wiem może wykop efekt ?

    Możesz prosić o wydanie dyspozycji bo masz nowy modem i chcesz go sprawdzić.


    Na forum prawnym nie dopisałem tego - ale jest jeszcze jeden aspekt całej tej sprawy.

    Automat DLM działa 10 dni czyli tyle samo ile masz czasu na rezygnację z umowy jeżeli była zawarta zdalnie. Czyli nie otrzymujesz "stabilnej" usługi, aż do ostatniego dnia, w którym jej jakość może ulec takiemu pogorszeniu, że usługa nie jest dla Ciebie akceptowalna pomimo zgodności z warunkami umowy. Możesz po prostu nie zdążyć z niej zrezygnować.

    0
  • #20 02 Gru 2012 12:08
    bajmar11
    Poziom 2  

    dzięki 3electrons, zrobię jak mówisz

    A swoją drogą, gdzieś czytałem, że łącza telefoniczne się zapychają (UT, internet TV...) i w jakimś wywiadzie prezes orange miał się rzekomo wypowiadać o możliwości powtórnego wprowadzenia limitów na przesył danych - mam nadzieję, że to bajka, bo jak nie to wypisuję się z tego kraju :)


    ok, będę próbował najpierw grzecznie, jak nie to "na noże". Później dam znać co załatwiłem

    0
  • #21 09 Gru 2012 21:05
    marrog
    Poziom 22  

    Witam od kilku dni borykam się z podobnym problemem. Przez ostatnie dwa lata śmigała NEo 6Mb bez zarzutu. W rozmowie z konsultantem sprzedającym mi nową usługę 1-10Mb zostałem zapewniony, że na mojej linii bez problemu będzie 10Mb a na pewno nie mniej niż te 6Mb które miałem ostatnio przez 2 lata.
    Dzisiaj jestem po wizycie montera, stwierdził, że jeden przewód miał zły zestyk i dlatego rwało połączenie co w konsekwencji doprowadziło do obniżenia mi Neo do ok 7,5Mb przy Dw i 507kb przy Up. Sam monter dzwonił do nich aby zresetowali DLM i nic, pani powiedziała, że mieści się w widełkach.
    Monter pojechał a u mnie modem stracił znowu połączenie i złapał synchro na ok 4Mb a za chwilę na 2Mb po resecie mam te początkowe 7,5Mb więc zadzwoniłem na infolinię i mówię jak sprawa wygląda a babka że nie ma podstaw aby zresetować ustawienia, więc ja jej że w ofercie mam jasno napisane, że jest do 10Mb do abonenta lecz od abonenta 1Mb ona na to chwileczkę i po chwili że faktycznie jest wpisane 1024 więc przyjmuje zlecenie na linię telefoniczną, bo dodam, że w słuchawce nic nie słychać tylko trzaski i inne przebicia. Po południu wyczaiłem, że jak dzwoni tel i zostanie nawiązane (odebrane) połączenie to modem zrywa połączenie i w tym czasie jego synchro to ok 2-4Mb po zakończeniu rozmowy i jego resecie znowu mam te 7,5Mb.
    Poniżej załączam zrzut z TP-linka mojej linii dodam, że dzisiaj go podmieniłem (jest pożyczony mój to Asmax ar704g)
    Neostrada - synchronizacja vs parametry.

    Co ciekawe Tp-link wylicza dość sporą prędkość jaka może być na mojej linii.

    0
  • #22 17 Gru 2012 20:31
    togy
    Poziom 10  

    haaa marrog jesteś wielki.

    " w ofercie mam jasno napisane, że jest do 10Mb do abonenta lecz od abonenta 1Mb " już z nimi jade :D


    ps zobaczcie moje parametry i odpiszcie co mogę osiągnąć na swojej lini:


    Speedtest: Neostrada - synchronizacja vs parametry.

    livebox 2.0

    charakterystyka techniczna
    1.16
    tłumienie w górę
    17.9 dB
    1.17
    tłumienie w dół
    36.6 dB
    1.18
    margines zakłóceń w górę
    11 dB
    1.19
    margines zakłóceń w dół
    21 dB
    1.20
    maximum upload rate
    832 Kb/s
    1.21
    maximum download rate
    5540 Kb/s
    1.22
    synchronizacja w górę
    732 Kb/s
    1.23
    synchronizacja w dół
    5024 Kb/s
    1.24
    moc w górę
    12.4 dB
    1.25
    moc w dół
    0 dB
    1.26

    0
  • #23 18 Gru 2012 08:36
    marrog
    Poziom 22  

    Cały czas o tym mówię w podobnym wątku. Lecz wszystkim się wydaje, że nie mam racji. Dzwoniłem kilka razy do nich i mnie spławaiają, niby odświeża porty ale synchro nadal stała.
    Oto moje parametry.
    Neostrada - synchronizacja vs parametry.

    Zgłosiłem awarię na stronie, ale tam to trwa i trwa... Ciekawe jaka będzie odpowiedź.
    Coraz bardziej odczuwam po tej fuzji z Orange, że jestem robiony w ch*** w dosłownym tego słowa znaczeniu. W momencie podpisywania umowy byłem zapewniony, że min będę miał te 6Mb i jest. Jednak na 100 % pójdzie 10Mb, oraz że na wyjściu ta oferta ma 1Mb a nie do 1Mb. Obecnie mam 507kb/s to spora różnica. Ponadto przez pierwsze 2 miesiące trochę rwało, ale 10Mb było, po awarii na słupku ścieło do 6Mb i wyżej nie chce puścić.
    Logicznym wydaje się, że po usunięciu awarii powinno się zresetować ustawienia aby klient miał możliwość korzystania z pełnej lub jeśli nie da rady to po ustabilizowaniu się z tego co ma obecnie.

    0
  • #24 19 Gru 2012 13:19
    togy
    Poziom 10  

    Jestem po rozmowie z konsultantem orange, przyjeli zlecenie na ponowny restart DLM ale na moje pytanie co z oferowanym uploadem 1024 to gość wmawia mi że w umowie jednak nie ma gwarancji tej prędkości, na moją prośbe o wskazanie zapisu na ten temat odpisał że nie ma wgladu do umów :D

    Wiec ja napisze wam tu jak napisane mam dokładnie na umowie:

    3. W ramach Usługi dostępu do Internetu TP zapewnia:
    1) stały dostęp do sieci internet z maksymalną szybkością transmisji do/od komputera Abonenta 10240/1024 wyrażoną w kb/s;
    2) dynamicznie przydzielany adres IP;
    3) brak limitu transferu


    Co o tym sądziecie , jest czy nie ma gwarancji.

    ps odpisał że przy tych parametrach to i tak mam dobrze

    tłumienie w górę
    17.9 dB
    1.17
    tłumienie w dół
    36.6 dB
    1.18
    margines zakłóceń w górę
    11 dB
    1.19
    margines zakłóceń w dół
    21 dB
    1.20
    maximum upload rate
    832 Kb/s
    1.21
    maximum download rate
    5540 Kb/s

    Czyli co mam?

    0
  • #25 19 Gru 2012 20:31
    marrog
    Poziom 22  

    Powiedz mi gdzie Ty pisałeś, że tak szybko uzyskałeś odp.Ja złożyłem wniosek o awarii przez panel na stronie orange 12.12.12 i jak na razie status mam w realizacji...

    0
  • #27 19 Gru 2012 21:18
    marrog
    Poziom 22  

    Na infolinii nic mi nie pomagają... Reset tylko portów i to wszystko...
    Na prośbę o reset DLM, słyszę tylko, ale Pan ma dobrze, łącze ładnie pracuje, 6Mb to na prawdę super....
    dzwoniłem już 3 razy i to samo...

    0
  • #29 20 Gru 2012 08:56
    marrog
    Poziom 22  

    Witam

    Tak zgadza się, że po zgłoszeniu awarai jest usuwana w ciągu 24h. Jednak na prośbę na infolinii o reset DLM-a ciągle słyszę w słuchawce niechęć, no i jak resetu nie ma tak nie ma. Non stop mi resetują linię tzn odświeżają jak oni to nazywają. Po czym synchronizacja bez zmian. I każą dzwonić za kilka dni gdyby się nic nie poprawiło. Mam już dość tych płatnych telefonów, bo zanim się połącze z konsultantem wysłuchuję 2min automatyczną sekretarkę i jej bełkot po menu, które znam na pamięć....
    A sprawa jak nie drgnęła, tak nie dgnęła...

    0
  • #30 20 Gru 2012 14:56
    togy
    Poziom 10  

    marrog napisał:
    Powiedz mi gdzie Ty pisałeś, że tak szybko uzyskałeś odp.Ja złożyłem wniosek o awarii przez panel na stronie orange 12.12.12 i jak na razie status mam w realizacji...


    Ja zrobiłem tak jak radził 3electrons.

    "Najpewniej zrób tak. Rozmowa przez chat z gościem z BOK - na stornie orange.
    Potem napisz mu, że zgłaszasz "dyspozycję resetu automatu DLM" - bo masz nowy modem itd.Poza tym ruszyłem też w kierunku tego uploadu ,że jasno mam w umowie od 1MB czyli 1024 a jest jak widać na załączonych wyżej wskazaniach.

    Krótko i na temat żądzasz arestartu DLM oraz wizyty technika jesli upload się nie poprawi. U mnie poskutkowało.


    ps Napiszcie mi jak poznać w wskazaniach paremetrów w modemie livebox 2.0 że jest ponowna synchronizacja.

    0
  Szukaj w 5mln produktów