Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C 2002 - zablokowane drzwi zablokowany centralny zamek

05 Lis 2012 06:14 6288 11
  • Poziom 14  
    Witam

    Mam taki problem:
    Corsa C 2002 r. Rozładował się akumulator, przy próbie uruchomienia auta akumulator był na tyle słaby, że kontrolki zaczęły "Świrować", jednak auto odpaliło i wszystko było OK. Jednak po krótkiej jezdzie i zamknięciu auta, nie dało się go już ponownie otworzyć. Zablokowane wszystkie drzwi, prócz bagażnika który nie jest w systemie centralnego zamka. Nie można drzwi otworzyć ani kluczykiem, ani ręcznie od środka. Cudem udało się tylko ruszyć tylne drzwi. Przekręcanie kluczykiem w drzwiach nic nie daje, żaden zamek nie reaguje. Do auta można się dostać tylko przez bagażnik lub owe cudem otwarte drzwi tylne lewe. Dodam tylko, że auto nie posiadało nigdy pilota od nowości.
    Stąd moje pytanie: czy wskutek rozladowanego akumulatora mogło dojść do uaktywnienia jakiegoś antywłamaniowego systemu i jak ew. można temu zaradzić?
    Chciałbym sam spróbować to jakoś odblokować, zanim wydam zapewne spore pieniądze na usunięcie drobnej usterki.
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Musisz robić za węża, wśliznąć się pod przód samochodu , dostać się do śruby - plus alternatora - z innego akumulatora na kablach ,podpiąć tam plus a minus na masę tegoż. Resztę już znasz!
  • Poziom 14  
    A cóż to da, takie podpięcie się pod alternator? Nie wystarczy wymiana na nowy akumulator? Problemu z zasilaniem nie ma, maskę można otworzyć.
  • Poziom 9  
    Wejdz przez bagażnik ,otwórz maskę i wymień akumulator
  • Poziom 42  
    No to wymieniaj akumulator ; napisałeś ,że zablokowane wszystkie drzwi i "ruszyłeś" tylko lewe tylne , co to oznacza tego nie wiem.
    Czy już wymieniłeś na nowy akumulator , czy też ładowałeś ten w samochodzie ; jeżeli tak to co dalej; dalej blokuje drzwi przednie i z prawej i lewej stronie? Pisz konkretnie , a nie aby się domyślać!!!
    To ,że maskę można otworzyć , napisałeś dopiera w drugim swoim poście!!!
  • Poziom 14  
    Tylne lewe drzwi otworzyłem ciągnąc dość mocno rygiel, który jako jedyny zechciał dać się pociągnąć do góry. Akumulator wymieniony, samochód odpala normalnie. Nie da się natomiast otworzyć z kluczyka ani lewych ani prawych drzwi. Nie da się po prostu przekręcić kluczyka w lewo. W prawo można przekręcić normalnie, w lewo jest opór. Tak jakby siłowniki trzymały lub jakaś dodatkowa elektryczna blokada w zamku, która uniemożliwia przekręcenie kluczyka. Dzwoniłem do serwisu Opla, to oczywiście ściema, że nie wiadomo, że może cięgno spadło, że trzeba tapicerkę rwać itd. Gość sam nie miał pojęcia co to jest ale "jak dla mnie", podpięcie pod komputer jedyne 100 zl....
  • Poziom 14  
    Corsa jest salonowa, kupiona jako nowa z centralnym. Nie wiem, czy centralny dokładany był już po fabryce ale "serwisowo" czy fabrycznie założony. Rozumiem, że przekaznik odpiąć lub bezpiecznik? Generalnie sprawa sprowadza się do tego, czy istnieje w tych modelach jakaś forma blokady elektronicznej zamków. W instrukcji napisane jest tylko lakonicznie, że trzeba się udac do serwiu.[/syntax]
  • Poziom 14  
    No ale jak to tak, po obu stronach na raz? Nie da się ruszyć kluczem zarówno od strony kierowcy jak i pasażera! Coś musi być na rzeczy.
  • Poziom 35  
    A jak odlaczysz akumulator to tez trzymaja ?
  • Poziom 14  
    Donoszę, że sprawa rozwiązana. Otworzyliśmy drzwi "na chama", wyciagając rygiel do góry. Po zdjęciu tapicerki okazało się, że to zwykły, dokładany zestaw CZ, taki bazarowy uniwersalny. Aż wierzyć się nie chce, że coś takiego zakładają do fabrycznie nowych aut w salonach Opla!! Najprawdopodobniej padła centralka, która schowana jest gdzieś głęboko pod deską. Zapadła decyzja, że likwidujemy cały ten bazarowy szmelc ze wszystkich drzwi.
    To tyle.
    Dzięki serdeczne za pomoc i poświęcony czas.
    Pozdrawiam