Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Znaki na kołach wałku rozrządu.W jakim mają być położeniu VB X18XE1

05 Lis 2012 12:31 4320 10
  • Poziom 9  
    Witam. Mam pytanie odnośnie znaków na kołach zębatych rozrządu w Oplu Vectra 18 16V X18XE1 99r. Pękł mi pasek rozrządu w czasie jazdy. oczywiście planowanie głowicy, nie obyło się bez wymiany uszczelniaczy, zaworów, szklanek. Zaczynam już składać silnik, i mam pytanie. Jak mają być ustawione znaki na kołach zębatych. Dolny ma znak na obudowie plastykowej, a górne?? Poziomo do siebie, czy pionowo. Dowiadywałem się i każdy mówi inną wersje położenia tych znaków. Proszę o odpowiedz. Z góry dziękuje.
  • Poziom 9  
    Witam
    Dziękuje za odpowiedz, bardzo pomogła w złożeniu teraz wiem ze nie zrobiłem babola tak zwanego. Ale mam jeszcze pytanie a mianowicie. Czy stukot popychaczy jest normalny, za pierwszym razem jak odpaliłem silnik chodził jak diesel, stukało pukało ale się miarę unormowało tylko słychać jakiś stukot jeden, pod pokrywą zaworów. Czy to jest normalne zachowanie silnika po takim remoncie??
    Drugie pytanie. Na benzynie silnik nie chodzi równo. Nie że obroty skaczą, tylko tak jak by jakiś wtryskiwacz nie podawał dawki paliwa, w obroty wchodzi ładnie, na LPG silnik pracuje równo. co to może być za przyczyna.
  • Poziom 22  
    Kolego co do stukania to nie ma tam hydraulicznych popychaczy ? Jesli tak to czy wyciskałeś olej z nich przy ich ponownym montazu ? Co do wtrysków sprawdz czy masz na kazdym zasilenia i impulsy może przy rozbiurce któras wtyczka jest nie halo :)
  • Poziom 9  
    Glowice dałem do splanowania.Firma, która się zajmuje takimi sprawami wymienili mi zawory szt.(10), uszczelniacze, i szklanki. A przy składaniu nie zrobiłem tego o czym piszesz. Co można w takim razie teraz zrobić? jak jest już złożony silnik. ( chodzi mi o stukanie).A zasilanie zobaczę rano. Dziękuje
  • Poziom 22  
    Ale skoro wymienili ci szklanki wszystkie na nowe wiec to co muwilem jest nie aktualne skoro szklanki sa nowe. Jakim olejem masz to zalane ?
  • Poziom 9  
    Olej polsyntetyk 15w40 mobil wymieniony był przed zerwaniem paska koło 3 tygodnie wcześniej.
  • Poziom 30  
    martinokepa napisał:
    Olej polsyntetyk 15w40 mobil wymieniony był przed zerwaniem paska koło 3 tygodnie wcześniej.


    Chyba raczej mineralny, po ściąganiu głowicy tak czy siak wypadało by wymienić olej, przecież odkręcając głowicę najczęściej miesza się z płynem i różnymi zanieczyszczeniami. A czy firma robiąca głowicę nie wymieniła Ci przypadkiem prowadnic zaworowych a nie szklanek? Może napisz kto Ci to robił?
    pozdr
  • Poziom 9  
    Witam
    Robiłem w Bodzanowie koło Płocka. Z tego co mówili, to prowadnice i szklanki tez. Dzwonili do mnie specjalnie z zapytaniem czy maja wymienić, oczywiście powiedziałem ze tak. Silnik ma przebieg 309000km, ten olej się nie nadaje rozumiem i trzeba wymienić na mineralny. Czy ten stukot ucichnie ??
    Pzdr.
  • Użytkownik obserwowany
    stukot moze ucichnąc ale nie musi
    w kazdym badz razie lipny masz ten olej
  • Poziom 9  
    Odpaliłem po nocy samochód i na zimny silnik nie ma żadnego stukotu, później się pojawia ale mam wrażenie ze jest ciszej niż wczoraj wieczorem.

    Dodano po 54 [minuty]:

    Jeszcze mam pytanie. Byłem w sklepie i zapytałem się o olej. sprzedawca zaproponował mi Firmy Valvoline MAX Life 10W-40 Syntetic Blend For Engines Over 100000. Co Panowie myślicie o tym. Czy może firmy Mobil wlać. Jak rozmawiałem z nim powiedział ze po tym Valvoline klienci mówią "stukoty ustają" Różnica w cenie jest ponad 40pln między jednym a drugim.

    Dodano po 3 [godziny] 47 [minuty]:

    Już wszytko jest ok. Działa jak powinno, mam nadzieje że pojeżdżę bez jakiś tam awarii ta była najcięższa w historii Opla. Czas jaki poświęciłem na naprawę 14 dni jeszcze biorąc pod uwagę ze robiłem pod chmurką sam i nie zawsze było ciepło. Pozdrawiam i dziękuje kolegom, którzy mi pomogli. :D