Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez wysokie obroty. O ile i w którą stronę powinien wysuwać się trzpień?

01 Lut 2005 14:51 4456 12
  • Poziom 11  
    Czesc!
    Mam poloneza 1,6GLI '96 - mono wtrysk, bez gazu.
    Od pewnego czsu silnik zachowuje sie bardzo dziwnie.
    Po uruchomieniu samochodu silnik wchodzi na okolo 1500 do 2000 obr.
    Wiadomo, zimny. Po rozgrzaniu go do temp. okolo 70 do 80 stopni obroty powinny spasc do minimalnych. Ale to dzieje sie bardzo powoli.
    Podczas jazdy gdy staje na swiatlach na skrzyzowaniu obroty wchodza na 2000 do 2500 i powoli spadaja. To samo dzieje sie gdy podczas jazdy wcisne sprzeglo. Obroty nagle wzrastaja do 2000-2500 obrotow i nie spadaja dopoki nie zatrzymam calkowicie samochodu. Wtedy bardzo wolno spadaja do minimalnych (bieg jalowy). Sprawdzalem czujnik MAP, jest OK. Wymienialem silnik krokowy, jest OK. Lampka CHECK ENGINE nie zapala sie, czyli komputer nie wskazuje zadnych bledow.
    Czujnik polozenia przepustnicy dziala poprawnie. Jedyne to nie sprawdzilem czujnika temperatury w kolektorze dolotowym.
    Co moze byc przyczyna takiego zachowania sie silnika.
    Czuje sie tak jak bym jechal caly czas na ssaniu.

    I drugie pytanie: o ile i w ktora strone powinien wysuwac sie trzpien w silniku krokowym w momencie wlaczenia stacyjki i jej wylaczenia. Taki sam uklad posiada Opel Vectra i tam silnik krokowy, przy wlaczeniu stacyjki, wysuwa sie o 5mm, tak jak by mial zamknac doplyw powietrza, a przy wylaczeniu stacyjki sie chowa. U mnie dzieje sie odwrotnie, tzn. najpierw sie chowa a potem wysuwa. I skok silnika to okolo 2mm.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Ja miałem PN '94 mono 1,6GLI i tak miałem ZAWSZE! I Opel Omega '95 ma to samo. Obroty schodzą do 1000 dopiero na postoju - w jeździe silnik nie wie, czy jest odsprzęglony, czy też hamuje silnikiem i nie zmienia dawki. Dopiero, gdy czujnik szybkości wskazuje 0, zaczyna się regulacja. Trzeba się przyzwyczaić i nie wrzucać luzu, póki zimny.
  • Poziom 27  
    Czasem powodem wysokich obrotów w samochodach z automatycznym ssaniem może być czujnik temperatury - sterownik myśli że silnik jest zimny i daje mu ssanie. Płyn w chłodnicy(poziom) też sprawdź. Tak miałem w nissanie, nie wiem czy dokładnie tak samo jest w poldku.
  • Poziom 13  
    Sprawdz jak pracoje sonda lambda.
    Jak wspomniał kolega wczesiniej zmierz czujnik
    temperatury,mże podawać złe parametry.

    zbyszek/
  • Poziom 12  
    Zresetuj komputer i sprawdż czy nie poluzowało sie koło pasowe . Kilkukrotnie spotkałem sie ztym że ścinało klin lub luzowało sie koło i poldek wariował.
  • Poziom 11  
    Dzieki za wszystkie rady.

    Przetestuje wszystkie elementy jeszcze raz. Dzisiaj w ASO zapytalem nie smialo o to samo, to powiedzieli ze moze byc rowniez zwarcie w przewodach silnika krokowego.

    Co do tego co napisal Kapusta, to to samo sie dzieje czy silnik zimny czy rozgrzany. I stalo sie to nie dawno wiec dlatego probuje dojsc usterki, bo przedtem bylo wszystko OK. Samochod mam od 9 lat i nigdy takich problemow nie bylo.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    czujnik temperatury podaje nieprawidłowe wzkazania i podwyzszone sa obroty,,no i moze sonda
  • Poziom 21  
    Panowie jak na silnik krokowy to obroty za wysokie.Przecież obr.na zimnym silniku powinny dochdzić max do 1300-1500 obr.
    Sprawdź czy linka gazu się nie przycina,ew.pedał gazu.
    Jeśli chodzi o silnik krokowy i ustawienie trzpienia to nie chce mi się opisywać.Masz gotowiznę na FORUM FSO w dziale Technicznym dot.poloneza ROVERA ale zasada jest ta sama.Powodzenia.
  • Poziom 11  
    sprawdz czujnik podcisnienia , a takze uszcelke pod obudowa przepustnicy
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich i dziekuje za rady!

    Wymienilem czujnik temperatury w kolektorze dolotowym oraz czujnik podcisnienia, ale to byla chwilowa poprawa. Dalej jak rusze i bede jechal bez stawania to tak jak bym jechal na ssaniu. Moge wrzucic trojke i puscic pedal gazu, a on nawet nie kaszlnie, posuwa sie do przodu. Dopiero jak sie gdzies zatrzymam i sam zjedzie obrotami do okolo 1000, to potem w miare sie tego trzyma, choc nie zawsze. Ostatnio zauwazylem ze jak bede sie posuwal okolo 15km/h to przy wcisnieciu sprzegla obroty ida do gory, po czym probuja sie ustabilizowac. Pozostala mi tylko sonda Lambda do sprawdzenia. Czy moze ktos ma wartosci napiec jakie odpowiadaja stanom ustalania skladu mieszanki ?
  • Poziom 1  
    witam
    mam ten sam model poloneza i identyczny problem. mam pytanie czy wtedy samochód dużo więcej pali niż normalnie?
  • Poziom 11  
    Temat dawno nie ruszany, więc dziękując wszystkim za wypowiedzi zamykam go.