Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda felicia 1.3 mpi 99r - słabe ładowanie alternatora przyczyny?

05 Lis 2012 23:24 12306 6
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich,

    Problem jak w temacie ładowanie alternatora skoda felicia 1.3 mpi alternator magneton 70A ,a mianowicie ładowanie alternatora przy pracy na wolnych obrotach i włączonych światłach mijania wynosi około 13.80V czasami 13,83V a gdy pracuje więcej odbiorników tzn. np. podgrzewanie tylnej szyby i światła mijania to już napięcie spada do wartości 12.63V a jak dodamy jeszcze do tego światła przeciwmgłowe to nawet 12.2V a ładowanie przy wyłączonych odbiornikach wynosi 14.02V- 14.05V.
    Pytanie czy są to wartości prawidłowe bo wydaje mi się, że coś jest nie tak?

    Ponad to warto dodać ze jakiś rok temu wymieniany był regulator napięcia i po wymianie do tej pory było ok tzn. ładowanie przy włączonych odbiornikach oscylowało w okolicach 14V -14.4V

    z góry dziękuje za pomoc
  • Poziom 17  
    Napięcie ładowania powinno wynosić od 13,9 do 14,7 V (przy wyłączonych odbiornikach), więc 14,05 V to trochę mało (pozostaje kwestia dokładności pomiaru). Może warto byłoby wymienić jeszcze raz regulator napięcia (nawet nowy regulator wymaga sprawdzenia zaraz po zamontowaniu napięcia ładowania).
    Poza tym zastanawiające jest to, że przy włączonych odbiornikach masz spadek napięcia prawie 2 V!
    Dodam, że nie jestem specjalistą w elektryce samochodowej i ktoś inny powinien się jeszcze wypowiedzieć w tym temacie.
  • Poziom 9  
    dlatego tez sam sie bardzo zdziwiłem ze przy włączonym ogrzewaniu szyby, nawiewie i światłach mijania ładowanie było tylko 12.6V - 12.2V powoli idzie zima a takie ładowanie oznacza problemy z porannym odpaleniem. A fakt faktem robię bardzo krótkie trasy do pracy bo około 4km dlatego tez sprawne ładowanie jest dla mnie ważne. Dodatkowo tez aku ma dopiero 2 rok w grudniu a to nie dużo.
    Nie wiem czy to ważne ale jak wymieniałem regulator to czułem wyraźne wgłębienia na pierścieniach ślizgowych alternatora hmm. Zastanawiające jest tez to że regulator tak szybko by padł po około roku?? zwłaszcza ze zamontowałem oryginalny skodowski.
  • Poziom 24  
    Kolego a co z pradem oddawanym przez alternator ? Napiecie to nie wszystko. Sprawdz ile Amper daje bez obciązenia potem z obciążeniem. Możesz sprawdzić spadki napięcia na masie potem na plusie i podaj nam wyniki

    Dodano po 2 [minuty]:

    Warto sprawdzić też gęstość elektrolitu. Wiesz na codzien mam do czynienia z akumulatorami i zalezy jaka firma dla nie których 2 lata to juz kres wytrzymałości.
  • Poziom 39  
    W którym miejscu instalacji dokonujesz pomiarów napięcia? O ile sobie kojarzę prostownik w tym urządzeniu po dłuższym użytkowaniu staje się klockiem tlenków aluminium i brudu. Czyli warto zajrzeć do wnętrza.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    pomiary robione na klemach akumulatora, hmm altek wygląda ok, nic nie stuka nic nie szumi, pasek jest nowy. Wiem że wiele razy było to opisywane ale zawsze towarzyszyły temu jakieś dziwne objawy a u mnie wszystko jest w porządku prócz tego, że jak silnik schodzi z obrotów na wolne to światła przygasają no i to ładowanie przy włączonych światłach tylko 13.8V