Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Murano - zalewanie świec, ustawienie rozrządu

a8quattro 06 Nov 2012 10:28 14148 35
Automation24.pl
  • #1
    a8quattro
    Level 16  
    Witam kolegów. Trafil do mnie Nissan Murano 3.5 z 2007 roku jest to samochod po przejściach u innych mechaników ktorzy sobie nie poradzili. Wiem ze byly zdejmowane glowice, rozrzad, wymienione sady lambda i tylni katalizator. W tym momencie z wielkimi trudami mozna odpalic silnik lecz chodzi tylko na okolo 600 obrotach nie mozna przygazowac i caly sie trzesie. Sprawdzilem kompresie, iskre itp. Potrzebuje dokladnego ustawienia lancucha rozrzadu poniewaz w lewej glowicy walek wydechowy ustawiony jest teraz na kreski a w prawej na dziurki (na tych kolach sa kreski i dziurki przesuniete wzgledem siebie 180 stopni) mozliwe ze ktos sie pomylil i blednie ustawil. Moze macie jakies inne pomysly. Z góry dziękuję.

    Dodam, że w sterowniku silnika nie ma żadnych błędów.
  • Automation24.pl
  • Helpful post
    #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Miłej zabawy.


    Nissan Murano - zalewanie świec, ustawienie rozrządu

    Nissan Murano - zalewanie świec, ustawienie rozrządu
  • Automation24.pl
  • #3
    komorowski tomasy
    Level 10  
    Napisz jak sobie poradziles bo mam ten sam problem z tym motorem tylko w espace eIV i tez kombinuje z tymi kulkami i kreskami
  • #4
    Marci92
    Level 9  
    Witam . Jak się rozwiązała sytuacja z Murano ?? Czy To był przestawiony rozrząd ??
  • #5
    mellach
    Level 11  
    Rozwiązałeś problem z Murano?
  • #6
    Marci92
    Level 9  
    Witam . Tak . I to już w 3 sztukach się pojawiło niska kompresja . W dwóch sztukach gdy była instalacja gazowa były wypalone zawory. W jednym wyciągnięty łańcuch rozrządu powodował podobne objawy.
  • #7
    mellach
    Level 11  
    U mnie słychać że dzwoni łańcuch
  • #8
    cardoctor1992
    Level 8  
    Jakieś błędy ? W murano niestety często łańcuchy padają.
  • #9
    mellach
    Level 11  
    W skrzyni P0725 i czasami w silniku P0300. Podejrzewam że są ze sobą powiązane. Nowe świece, trzy cewki i przepływomierz...
  • #10
    cardoctor1992
    Level 8  
    Kompresja ? Ile ?

    Dodano po 11 [minuty]:

    P0300 tyczy się składu mieszanki. Jeżeli kompresja jest niska to ten błąd ma prawo występować.
  • #11
    fuelinyourblood
    Level 35  
    P0300 to losowe wypadanie zaplonu. Czesto spowodowane przestawieniem rozrzadu.
  • #12
    mellach
    Level 11  
    Wydech: 0,25 0,30
    Ssący: 0,20 0,25
    W: 0,35 0,35
    S: 0,30 0,33
    W: 0,38 0,35
    S: 0,28 0,28
    I dalej druga strona -
    Ssący: 0,25 0,28
    Wydech: 0,28 0,25
    S: 0,30 0,30
    W: 0,30 0,30
    S: 0,30 0,28
    W: 0,33 0,35
  • #13
    fuelinyourblood
    Level 35  
    mellach wrote:
    Wydech: 0,25 0,30
    Ssący: 0,20 0,25
    W: 0,35 0,35
    S: 0,30 0,33
    W: 0,38 0,35
    S: 0,28 0,28
    I dalej druga strona -
    Ssący: 0,25 0,28
    Wydech: 0,28 0,25
    S: 0,30 0,30
    W: 0,30 0,30
    S: 0,30 0,28
    W: 0,33 0,35

    Co to?
  • #14
    mellach
    Level 11  
    Pomiar ciśnień

    Dodano po 11 [minuty]:

    Nissan Murano - zalewanie świec, ustawienie rozrządu
  • #17
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Masakra. Sorry, nie rozróżniasz cisnienia sprezania od luzow zaworowych?

    To jakie ma to cisnienie?
  • #18
    mellach
    Level 11  
    Nie było jeszcze mierzone. Czekam w kolejce do mechanika...
  • #19
    cardoctor1992
    Level 8  
    Proszę napisać jaki wyjdzie pomiar ciśnienia na poszczególnych cylindrach.
    Powinno się wtedy wszystko wyjaśnić.
  • #20
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Ja bym zrobil jeszcze analize spalin.
  • #21
    cardoctor1992
    Level 8  
    Jak tam z tą kompresją?
  • #22
    mellach
    Level 11  
    Zanim zdążyłem pomierzyć ciśnienia auto zdechło. Podczas ruszania ze skrzyżowania zaczął szarpać i prawie zero reakcji na pedał gazu. Ciężko odpala, a jak już się uda to kaszle i strzela. Błędy - P0021, P0300, P0725. Mechanicy stwierdzili że przeskoczył rozrząd. Jutro kontakt z pewnym magikiem i mam nadzieję, że zechce się za niego wziąć. Czujniki położenia wałka rozrządu i czujnik wału korbowego sprawdzili w ten sposób, że odpinali je podczas tej żałosnej pracy silnika. Stwierdzili, że skoro auto gaśnie po wypięciu każdego z czujników to są dobre...
  • #23
    cardoctor1992
    Level 8  
    Czujniki sprawdza sie oscyloskopem.
  • #25
    cardoctor1992
    Level 8  
    Proponuje tych magików co tak sprawdzali czujniki omijać szerokim łukiem.
  • #26
    mellach
    Level 11  
    Witam po długim czasie. Otóż w moim Murano był taki problem że ślizg na napinaczu krótkiego łańcucha był wytarty całkowicie. O dziwo z drugiej strony nie. Przeskoczył łańcuch stąd te objawy. Na warsztacie próbowali go odpalić wielokrotnie aż urwali łańcuch. Nie mam czasu się bawić w rozbieranie silnika i sprawdzanie jaka bieda po tej akcji się stała. Zaprowadziłem auto pod Radzyń Podlaski w celu wymiany na drugi, zregenerowany motor... Ponoć ma być jak nowy. I jest kolejny problem - dzwoni do mnie Pan i pyta czy miałem problemy z immobiliserem, bo auto odpala, ale po chwili gaśnie, odcina paliwo itd. Ktoś, coś? Z góry dzięki za pomoc.
  • #27
    cardoctor1992
    Level 8  
    Jakieś błędy ??? Parametry? Diagnostyka? Pomysł się znajdzie jak będzie jakieś ukierunkowanie. Proszę napisać kody błędów.
  • #28
    mellach
    Level 11  
    Właśnie problem w tym, że żadnych błędów nie pokazuje... Nie zapytałem tylko-moja pomyłka, czy sprawdzali błędy w skrzyni... Miałem do tej pory P0725 - prędkość na wejściu... Ale można tylko gdybać czy był to błąd powiązany z silnikiem i jego bolączkami, czy też jest to błąd, który towarzyszy skrzyni od jakiegoś czasu samoistnie... Ale skoro odcina wachę to między innymi moim skromnym zdaniem wskazuje właśnie na immobiliser... Wykończy mnie to auto. Ale już nie sprzedam, bede robił 😉
    Także proszę o pomoc, dyskusję, podpowiedź... Z góry dzięki jak zawsze

    Dodano po 46 [minuty]:

    Mała dygresja - czy długie odpięcie akumulatora może w Murano Z50 spowodować reset totalny komputera, mapy, ścieżek itp?
    Proszę o wyrozumiałość, laik jestem
  • #29
    cardoctor1992
    Level 8  
    Czym to jest diagnozowane? Myślę że błędy ma skoro odpala i gaśnie. Jeżeli immo blokuje to albo błędy albo diagnostyka parametrów czasu rzeczywistego. Zacząć trzeba od konkretnej diagnostyki testerem.
  • #30
    mellach
    Level 11  
    Witam po pewnym czasie. Wracając do tematu - czujnik położenia wału był przyczyną tego, że nie chciał odpalić...
    Teraz po wymianie motoru zaczęły się nowe problemy... Dopóki auto nie rozgrzane jest wszystko ok. Jak się zagrzeje to zaczyna delikatnie szarpać i jak zauważyłem przy prędkości pomiędzy 30 - 45 km/h spadają obroty tak jakby się dławił. Zamula go i odzyskuje moc. Za każdym razem jak rozgrzany. Po zmianie na manual tego objawu nie ma. Ostatnio jak go zagrzałem to na postoju powoli spadały obroty i gasł. Dodam jeszcze, że w pewnym zakresie po dodaniu gazu buczy coś po stronie kierowcy. Skrzynia? Kolejna rzecz - po zagrzaniu jak ruszam to coś strzela, tryka w kołach, napędzie. Jak przyspieszę to objaw ustępuje... Ktoś, coś? Dodam, że błędów w silniku i skrzyni brak