Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Murano - zalewanie świec, ustawienie rozrządu

06 Lis 2012 10:28 8607 35
  • Poziom 16  
    Witam kolegów. Trafil do mnie Nissan Murano 3.5 z 2007 roku jest to samochod po przejściach u innych mechaników ktorzy sobie nie poradzili. Wiem ze byly zdejmowane glowice, rozrzad, wymienione sady lambda i tylni katalizator. W tym momencie z wielkimi trudami mozna odpalic silnik lecz chodzi tylko na okolo 600 obrotach nie mozna przygazowac i caly sie trzesie. Sprawdzilem kompresie, iskre itp. Potrzebuje dokladnego ustawienia lancucha rozrzadu poniewaz w lewej glowicy walek wydechowy ustawiony jest teraz na kreski a w prawej na dziurki (na tych kolach sa kreski i dziurki przesuniete wzgledem siebie 180 stopni) mozliwe ze ktos sie pomylil i blednie ustawil. Moze macie jakies inne pomysly. Z góry dziękuję.

    Dodam, że w sterowniku silnika nie ma żadnych błędów.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Miłej zabawy.


    Nissan Murano - zalewanie świec, ustawienie rozrządu

    Nissan Murano - zalewanie świec, ustawienie rozrządu
  • Poziom 10  
    Napisz jak sobie poradziles bo mam ten sam problem z tym motorem tylko w espace eIV i tez kombinuje z tymi kulkami i kreskami
  • Poziom 8  
    Witam . Jak się rozwiązała sytuacja z Murano ?? Czy To był przestawiony rozrząd ??
  • Poziom 11  
    Rozwiązałeś problem z Murano?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 8  
    Witam . Tak . I to już w 3 sztukach się pojawiło niska kompresja . W dwóch sztukach gdy była instalacja gazowa były wypalone zawory. W jednym wyciągnięty łańcuch rozrządu powodował podobne objawy.
  • Poziom 11  
    U mnie słychać że dzwoni łańcuch
  • Poziom 6  
    Jakieś błędy ? W murano niestety często łańcuchy padają.
  • Poziom 11  
    W skrzyni P0725 i czasami w silniku P0300. Podejrzewam że są ze sobą powiązane. Nowe świece, trzy cewki i przepływomierz...
  • Poziom 6  
    Kompresja ? Ile ?

    Dodano po 11 [minuty]:

    P0300 tyczy się składu mieszanki. Jeżeli kompresja jest niska to ten błąd ma prawo występować.
  • Poziom 35  
    P0300 to losowe wypadanie zaplonu. Czesto spowodowane przestawieniem rozrzadu.
  • Poziom 11  
    Wydech: 0,25 0,30
    Ssący: 0,20 0,25
    W: 0,35 0,35
    S: 0,30 0,33
    W: 0,38 0,35
    S: 0,28 0,28
    I dalej druga strona -
    Ssący: 0,25 0,28
    Wydech: 0,28 0,25
    S: 0,30 0,30
    W: 0,30 0,30
    S: 0,30 0,28
    W: 0,33 0,35
  • Poziom 35  
    mellach napisał:
    Wydech: 0,25 0,30
    Ssący: 0,20 0,25
    W: 0,35 0,35
    S: 0,30 0,33
    W: 0,38 0,35
    S: 0,28 0,28
    I dalej druga strona -
    Ssący: 0,25 0,28
    Wydech: 0,28 0,25
    S: 0,30 0,30
    W: 0,30 0,30
    S: 0,30 0,28
    W: 0,33 0,35

    Co to?
  • Poziom 11  
    Pomiar ciśnień

    Dodano po 11 [minuty]:

    Nissan Murano - zalewanie świec, ustawienie rozrządu
  • Poziom 35  
    Masakra. Sorry, nie rozróżniasz cisnienia sprezania od luzow zaworowych?

    To jakie ma to cisnienie?
  • Poziom 11  
    Nie było jeszcze mierzone. Czekam w kolejce do mechanika...
  • Poziom 6  
    Proszę napisać jaki wyjdzie pomiar ciśnienia na poszczególnych cylindrach.
    Powinno się wtedy wszystko wyjaśnić.
  • Poziom 35  
    Ja bym zrobil jeszcze analize spalin.
  • Poziom 6  
    Jak tam z tą kompresją?
  • Poziom 11  
    Zanim zdążyłem pomierzyć ciśnienia auto zdechło. Podczas ruszania ze skrzyżowania zaczął szarpać i prawie zero reakcji na pedał gazu. Ciężko odpala, a jak już się uda to kaszle i strzela. Błędy - P0021, P0300, P0725. Mechanicy stwierdzili że przeskoczył rozrząd. Jutro kontakt z pewnym magikiem i mam nadzieję, że zechce się za niego wziąć. Czujniki położenia wałka rozrządu i czujnik wału korbowego sprawdzili w ten sposób, że odpinali je podczas tej żałosnej pracy silnika. Stwierdzili, że skoro auto gaśnie po wypięciu każdego z czujników to są dobre...
  • Poziom 6  
    Czujniki sprawdza sie oscyloskopem.
  • Poziom 6  
    Proponuje tych magików co tak sprawdzali czujniki omijać szerokim łukiem.
  • Poziom 11  
    Witam po długim czasie. Otóż w moim Murano był taki problem że ślizg na napinaczu krótkiego łańcucha był wytarty całkowicie. O dziwo z drugiej strony nie. Przeskoczył łańcuch stąd te objawy. Na warsztacie próbowali go odpalić wielokrotnie aż urwali łańcuch. Nie mam czasu się bawić w rozbieranie silnika i sprawdzanie jaka bieda po tej akcji się stała. Zaprowadziłem auto pod Radzyń Podlaski w celu wymiany na drugi, zregenerowany motor... Ponoć ma być jak nowy. I jest kolejny problem - dzwoni do mnie Pan i pyta czy miałem problemy z immobiliserem, bo auto odpala, ale po chwili gaśnie, odcina paliwo itd. Ktoś, coś? Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 6  
    Jakieś błędy ??? Parametry? Diagnostyka? Pomysł się znajdzie jak będzie jakieś ukierunkowanie. Proszę napisać kody błędów.
  • Poziom 11  
    Właśnie problem w tym, że żadnych błędów nie pokazuje... Nie zapytałem tylko-moja pomyłka, czy sprawdzali błędy w skrzyni... Miałem do tej pory P0725 - prędkość na wejściu... Ale można tylko gdybać czy był to błąd powiązany z silnikiem i jego bolączkami, czy też jest to błąd, który towarzyszy skrzyni od jakiegoś czasu samoistnie... Ale skoro odcina wachę to między innymi moim skromnym zdaniem wskazuje właśnie na immobiliser... Wykończy mnie to auto. Ale już nie sprzedam, bede robił 😉
    Także proszę o pomoc, dyskusję, podpowiedź... Z góry dzięki jak zawsze

    Dodano po 46 [minuty]:

    Mała dygresja - czy długie odpięcie akumulatora może w Murano Z50 spowodować reset totalny komputera, mapy, ścieżek itp?
    Proszę o wyrozumiałość, laik jestem
  • Poziom 6  
    Czym to jest diagnozowane? Myślę że błędy ma skoro odpala i gaśnie. Jeżeli immo blokuje to albo błędy albo diagnostyka parametrów czasu rzeczywistego. Zacząć trzeba od konkretnej diagnostyki testerem.
  • Poziom 11  
    Witam po pewnym czasie. Wracając do tematu - czujnik położenia wału był przyczyną tego, że nie chciał odpalić...
    Teraz po wymianie motoru zaczęły się nowe problemy... Dopóki auto nie rozgrzane jest wszystko ok. Jak się zagrzeje to zaczyna delikatnie szarpać i jak zauważyłem przy prędkości pomiędzy 30 - 45 km/h spadają obroty tak jakby się dławił. Zamula go i odzyskuje moc. Za każdym razem jak rozgrzany. Po zmianie na manual tego objawu nie ma. Ostatnio jak go zagrzałem to na postoju powoli spadały obroty i gasł. Dodam jeszcze, że w pewnym zakresie po dodaniu gazu buczy coś po stronie kierowcy. Skrzynia? Kolejna rzecz - po zagrzaniu jak ruszam to coś strzela, tryka w kołach, napędzie. Jak przyspieszę to objaw ustępuje... Ktoś, coś? Dodam, że błędów w silniku i skrzyni brak