Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Licznik w MONDEO MKI - padł?

01 Lut 2005 15:48 5148 10
  • Poziom 2  
    W moim Mondeo 1,8 /1996 r -stara buda/ licznik wariuje.... Czasem nie działa, czasem faluje...
    Gdy "pogrzebać" bolcem do zerowania licznika dziennego czasem się budzi... Potem działa dobrze...
    Ponoć to licznik bezlinkowy. Facet z serwisu powiedział, że być może padł impulsator. Cena nowego to ok 300 zł!!!
    To przesadnie za wiele.
    A Wy jak myślicie? Można coś na to poradzić?
    Pozdro.
    A
  • Poziom 24  
    Prosta sprawa.
    Bierzesz miernik i badasz czy impulsator wytwarza impulsy. Jeśli tak to wisz że wina jest licznika.

    Musisza zbadać czy są imp jak nie działa licznik

    Tym bardziej że po manipulowaniu kasownikiem licznik zaskakuje. Rozbierz go i sprawdź czy nie ma jakiegoś switcha który by rozłączał impulsy podczas wciskania przycisku zerwowania.
  • Poziom 2  
    Już naprawiony. Przyczyna była prozaiczna. Tzw. "zimny lut"... Elektryk poradził sobie z tym w 40 min. Z montażem w te i wewte.... Licznik działa jak złoto...:-)
  • Poziom 17  
    Przepraszam że wracam do tematu, ale w moim mondeo /1,8 TD styczeń 1996/ mam podobny problem. Licznik liczy kilometry przez pierwsze 9-14km i później staje, ale po przejechaniu /bez przerwy/ ok 50-70km znów zaczyna liczyć parę km i zatrzymuje się. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu efekt jest taki sam. Co dziwne prędkościomierz działa normalnie. Wyjmowałem licznik, ale nie wiem od czego zacząć. Impulsator działa - to pewne.
    Za podpowiedzi dziękuję.

    Pozdrawiam Piotr 36
  • Poziom 12  
    mam problem odnośnie licznika km w mondeo mk1 nie działa mi a po kilku wciśnięciach zerowania zaczyna działać i zlicza przez kilka km i znowu staje możecie mi napisać jak rozwiązaliście ten problem z góry dziękuje

    Dodano po 8 [minuty]:

    1.8 td skazówka paliwa tez niezbyt działa
  • Poziom 17  
    Witam,
    Problem rozwiązałem poprzez wyminę licznika na inny. Ten licznik muszę naprawić choć nie mogę znaleźć czasu.
    W większości przypadków winny jest zimny lut na płytce. Niestety kilka pól lutowniczych znajduje się pod mikroprocesorem i nie da się ich tak łatwo sprawdzić. W moim przypadku winny jest układ sterowania silnikiem krokowym a konkretnie 1 z 4 tranzystorów sterujących pracą silnika krokowego.
    Proponuje jechać na złomowiec i kupić używany licznik (cena ok. 150zł). Przy kupnie należy zwrócić uwagę na typ - jeśli to Diesel, to i licznik musi być do Diesla i bez linki (na impulsator).

    W razie pytań - chętnie odpowiem.

    Pozdrawiam Piotr36
  • Poziom 2  
    czesc... znacie moze opis kontrolem licznika w mondeo mk1... mam ich troszkie i nie wiem do czego sa i czy powinny dzialac.... dardzo bym prosil o pomoc w postaci zdiecia i opisu.... dziekuje
  • Poziom 17  
    Witam,

    black268
    Cytat:
    czesc... znacie moze opis kontrolem licznika w mondeo mk1... mam ich troszkie i nie wiem do czego sa i czy powinny dzialac.... dardzo bym prosil o pomoc w postaci zdiecia i opisu.... dziekuje


    Wszak jesteś nową osobą na tym forum to jednak muszę zwrócić Ci uwagę, że posługujemy się tu językiem ojczystym, a pytania zadajemy precyzyjnie. Masz przycisk "zmień", więc proponuję poprawić treść i trzymać się reguł.
    Mogę się domyślać z tego postu, że chodzi Ci o kontrolki - ale to tylko domysły:D
  • Poziom 2  
    Tak właśnie chodzi mi o Kontrolki w liczniku, ale widze ze nie jesteście w stanie mi pomóc.... Wielkie Dzieki
  • Poziom 17  
    Witam,

    Jesteśmy w stanie pomóc i pomagamy tylko trzeba wyraźnie napisać w czym tkwi problem.

    Dla zestawu wskaźników z obrotomierzem:
    lewa strona dół:
    - poduszki powietrzne (żółta)
    - układ antypoślizgowy występuje bardzo rzadko (zielona)
    - wolne miejsce
    - świece żarowe (żółta)

    lewa nad wskaźnikiem temperatury:
    - ładowanie (czerwona)
    - tempomat- chyba, ale występuje bardzo rzadko (zielona)
    - światła drogowe (niebieska)

    środek między obrotomierzem i prędkościomierzem:
    - kierunkowskazy lewy i prawy (zielony)

    prawa nad wskaźnikiem poziomu paliwa:
    - ABS (żółty)
    - poziom płynu hamulcowego i zaciągnięty ręczny hamulec (czerwony)
    - ciśnienie oleju (czerwony)

    prawa strona dół:
    - wolne miejsce
    - blokowanie amortyzatorów - rzadko stosowane (zielony)
    - jazda sportowa - j.w. (zielona)
    - OD/OFF ????

    ---- ostatnie dwie kontrolki dotyczą samochodu z automatyczną skrzynią biegów.

    Pozdrawiam Piotr36
  • Poziom 2  
    Wielkie Ci dzięki wybawco. Teraz wiem już wszystko.