Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Actros 3340 99r - Nie działa joystick

rgrosiak 06 Lis 2012 22:47 7656 26
  • #1 06 Lis 2012 22:47
    rgrosiak
    Poziom 13  

    Witam,
    jak w opisie, na desce jest N, co prawda można zmienić recznie tym przełącznikiem przy joysticku (wciskając go i przekręcając w lewo - wsteczny lub w prawo - tylko 2 i 5 bieg) ale sam joystick nie działa. Słychać że jakiś switch się w nim cały czas przełącza (bez dotykania joysticka).
    Jestem elektronikiem więc mogę sprobować zajrzeć do joysticka ale dobrze by było mieć schemat zanim się do niego dobiorę, może ktoś posiada z drogich forumowiczy ? Od razu mówię, nie mam u siebie Star Diagnosis, dlatego narazie próbuję bez, oczywisćie może się to okazać niemożliwe, ale dlatego prosze o pomoc jeśli ktoś miał już może styczność z taką usterką.

    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [godziny] 4 [minuty]:

    Koledzy,
    wywala błąd GS 2 2035, czy ktoś mógłby podpowiedzieć co dokładnie oznacza ten błąd. Na pewno GS to jest właśnie joystick ale dokładniejszy opis pozwoliłby mi na szarpnięcie się na naprawę jeżeli to elektronika i ułatwił być może zlokalizowanie.

    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 29 [minuty]:

    Przy próbie nauczania pełnego wyskakuje błąd 21.

    0 26
  • #2 06 Lis 2012 23:08
    lutek19781
    Poziom 13  

    GS21 blad wprowadzania-obsluga sprzegla.Napewno prawidlowo przeprowadzasz nauczanie??Jezeli jest slyszalny dzwiek z kowadelka-to joystick dziala.Wydaje mi sie ze masz problem ze sprzeglem.

    0
  • #3 06 Lis 2012 23:14
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kasowanie błędów i kalibracja skrzyni.
    1) Zaciągnąć hamulec ręczny.
    2) Napełnić zbiorniki powietrza do maksimum.
    3) Wyłączyć silnik, ustawić stacyjkę w pozycji OFF – wyłączona.
    4) Lewą ręką złapać za manetkę biegów (joystick) i przyciągną ją do siebie w pozycję N.
    5) Wcisnąć pedał sprzęgła do oporu i trzymać.
    6) Prawą ręką przełączyć stacyjkę do pozycji ON – włączona – zapalą się kontrolki.
    7) Nie puszczać pedału sprzęgła i dźwigni manetki biegów, aż zapali się na wyświetlaczu napis N i dźwignia
    biegów zajmie pozycję N.
    Prawidłowo skalibrowana i bez błędów skrzynia, po załączeniu stacyjki wyświetla na wyświetlaczu dwu
    cyfrowym kod 88, który gaśnie, a na wyświetlaczu z FDS zapalają się puste pola.

    1
  • #4 06 Lis 2012 23:18
    rgrosiak
    Poziom 13  

    OK, macie rację, niedokładnie robiłem nauczanie. W tej chwili przy chyba trzecim puknięciu "kowadełka" zatrzymuje się proces, z tyłu słychać że uruchamia jakieś przekaźniki powietrzne i pojawiają się dwa błędy GS 10 i GS16.

    Szkoda że nie ma nigdzie w necie tego błędu GS 2 2035.

    0
  • Pomocny post
    #5 06 Lis 2012 23:24
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Elektrozawór reduktora: biegi 5-8 (wysoka) zwarcie do masy
    Zasilanie (sygnały) z manetki (joystick) zwarcie do masy

    0
  • #6 06 Lis 2012 23:42
    rgrosiak
    Poziom 13  

    To są te GS 10 i 16 ?
    Gdzie powinienem tego zaworu reduktora szukać ?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Przepraszam że marudzę, masz może po angielsku te kody ? czasami źle ludzie tłumaczą, a łatwo się pomylić i zmienić kontekst.

    0
  • #7 06 Lis 2012 23:47
    lutek19781
    Poziom 13  

    GS10 blad wprowadzania-wartosci wprowadzone dla split sa wadliwe.split to czujnik u gory z prawej strony skrzyni.
    GS blad wprowadzania-wartosci wprowadzone dla sciezka sa wadliwe.dochodzi do niego wtyczka miedzy innymi od joysticka.Napeno jest tak w MP2 i MP3,Nie chcialbym wprowadzic cie w blad.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Tak mam jutro ci to wysle

    0
  • #8 07 Lis 2012 00:05
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja mam takie kody i są one w programie mercedesa.

    1
  • #9 07 Lis 2012 00:09
    rgrosiak
    Poziom 13  

    No jakieś dziwne rzeczy się dzieją, przy ponownej próbie "nauczenia" GS10 zniknął a teraz mam GS11, 12 i 16 :/

    0
  • #10 07 Lis 2012 00:23
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sensor pół biegów zwarcie do masy
    Sensor biegów głównych zwarcie do masy
    Zasilanie (sygnały) z manetki (joystick) zwarcie do masy

    wydaje mi się ze masz joystick uwalony i on źle interpretuje sygnały.

    Dodano po 10 [minuty]:

    czy do joysticka dochodzi ci 11 przewodów ?

    0
  • #11 07 Lis 2012 02:59
    rgrosiak
    Poziom 13  

    14 przewodów, przed chwilą sprawdziłem.

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    I bądź tu mądry czy to elektronika joysticka czy może komputer skrzyni ? Tak to jest jak się chce coś zrobić a nie ma sprzętu :/

    0
  • #13 07 Lis 2012 13:37
    rgrosiak
    Poziom 13  

    Serwisantscani, a miałbyś kody dokładnie do tego modelu ?
    Jeszcze mam wątpliwości, ale jakbym miał kody to bym ustalił czy zamawiać ten joystick czy szukać dalej.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Robiłem jeszcze kilkukrotnie ten proces nauczania i teraz za każdym razem wyłazi mi GS 11,12 i 16. Ogólnie na desce pokazuje błąd GS 2 2035.

    0
  • #14 07 Lis 2012 13:41
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Texa mi podaje że GS10 i GS16 to: błąd uruchomiania,procedura powtórzenia,
    co do błędu GS 2 2035 to:błąd aktywacji elektroniki wyłącznika awaryjnego,nie jestem bardzo mocny w mercedesie wiec pomagam ile mogę.

    0
  • #15 07 Lis 2012 13:46
    rgrosiak
    Poziom 13  

    Nie no dzięki wielkie za pomoc, przecież nie mam pretensji :)
    To może być ten układ wyłącznika awaryjnego, nic mi do głowy nie przychodzi. Te opisy to takie zawsze są, żeby chociaż napisali w którym module ta elektronika.

    0
  • #16 07 Lis 2012 15:00
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    serwisantscani1 napisał:
    4) Lewą ręką złapać za manetkę biegów (joystick) i przyciągną ją do siebie w pozycję N.

    Strasznie Kolego namieszales.
    To, co opisujesz (procedury, bledy) dotyczy owszem EPS-u, ale wersji PRZED actrosem. Tam rzexczywiscie w celu "nauczenia" skrzyni przyciaga sie lewarek do siebie. Jednak kody bledow pojawiajace sie w sterowniku starego auta (pomimo ze dwucyfrowe) to zupelnie cos innego, niz kody bledów wynikajace z nauczania dla ACTROSA (ktore sa rowniez dwucyfrowe) Bledy sterownika dla pierwszego Actrosa sa natomiast CZTEROCYFROWE plus jedna cyfra na poczatku jako "waga" bledu (0, 1 lub 2 dla bledów powaznych)
    Tak wiec 2035 w angielskim brzmieniu to: "Enable fault emergency shift electronics"

    0
  • #17 07 Lis 2012 15:12
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie jestem specem o mercedesa, próbowałem pomóc jak mogłem, nie mam takiej wiedzy w mercedesie jak Ty ale za to TY poprawisz co namieszałem.... człowiek całe życie się uczy....Pozdro

    0
  • #18 07 Lis 2012 16:20
    rgrosiak
    Poziom 13  

    Kolego Gerri,
    a może masz w takim razie konkretny opis do tego modelu dla błędów przy nauczaniu skrzyni ?
    GS 10, 11, 12, 14, 16

    Swoją drogą Enable fault emergency shift electronics - raczej chodzi tutaj o błąd uruchomienia modułu awaryjnego dla skrzyni biegów, co byłoby dziwne.

    0
  • #19 07 Lis 2012 18:34
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Podaj nr vin to jak jutro znajde chwile to poszukam informacji na temat wymienionych przez ciebie bledow w tym Actrosie.

    0
  • #20 07 Lis 2012 20:07
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Na chwilę obecną mam tylko takie coś. Błędy występujące w czasie nauczania skrzyni dla modelu WDB 950.0 -954.3 (czyli pierwsza seria Actrosa)
    Actros 3340 99r - Nie działa joystick

    serwisantscani1 napisał:
    Nie jestem specem o mercedesa, próbowałem pomóc jak mogłem

    Jest OK. Mamy sobie pomagać, i zrobiłeś to co byłeś w stanie. Dostałbyś ode mnie "pomógł" - ale się nie da. Może założyciel tematu doceni?

    0
  • #21 07 Lis 2012 20:16
    rgrosiak
    Poziom 13  

    VIN: WDB 9501631K376141

    W ogóle jakieś dziwne rzeczy z tym Actrosem, teraz po kolejnej próbie nauczenia skrzyni wywalilo mi nowe błędy GS 11, 12, 14 a stare nie.

    Tym samym miałem już chyba całą plejadę od 10 do 20 błędów GS podczas dużego uczenia :/

    0
  • #22 07 Lis 2012 20:20
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Taka różnorodność błędów może wskazywać na duże zużycie mechaniczne skrzyni - luzy na wałkach, czujnikach, oraz "kamieniach" widełek.

    0
  • #23 07 Lis 2012 20:39
    rgrosiak
    Poziom 13  

    No ale chyba nie aż tak, celowałbym raczej na uwalony mimo wszystko któryś moduł, ale wciąż zagadką pozostaje który, czy ten przy joysticku czy moduł samej skrzyni.

    Szkoda że nie ma na podmiankę, wtedy by człowiek wykluczył i szukał dalej a tak to gdybanie .... :/

    0
  • #24 08 Lis 2012 12:34
    rgrosiak
    Poziom 13  

    nie no, cuda nieziemskie, dzisiaj GS23.

    Dodano po 42 [minuty]:

    Kolego Gerri, czy moógłbyś jeszcze na szybko pomóc ?
    Mozliwe ze trafił się większy trop, pojawiły się asystujące błędy

    BS 1 5443
    FR 03130

    1
  • #25 08 Lis 2012 13:54
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Zly trop
    BS 5443 - Brake wear sensor at left rear axle - no signal
    FR 3130 - Coolant level switch or air filter monitoring sensor faulty. Voltage supply has open circuit, short circuit to positive, or short circuit to ground.
    Te bledy juz zreszta wielokrotnie byly na forum opisane. Chocby tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...ght=5443&sid=7b95ac2afed1672fc2cdbf117d5d4952
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...tdays=0&postorder=asc&highlight=3130&start=30
    Zalecam troszke wlasnej inicjatywy :)

    0
  • #26 08 Lis 2012 14:11
    rgrosiak
    Poziom 13  

    No cóż, załatwiam inny joystick, zobaczymy czy to on.

    0
  • #27 10 Lis 2012 01:58
    rgrosiak
    Poziom 13  

    Temat zamykam, uszkodzona elektronika w joysticku. Bardzo dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam

    0