Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1.6 GLI - Brak ładowania akumulatora

06 Lis 2012 20:25 1947 3
  • Poziom 2  
    Witam mam następujący problem z Polonezem 1.6 1997r. akumulator jest niedoładowany, kontrolka nie świeci a jednak akumulator nie jest ładowany około miesiąc temu wymieniłem regulator napięcia i szczotkotrzymacz bo ładowanie wynosiło 12.3V po wymianie wróciło do normy 14.2V pod obciążeniem. autko jeździło normalnie wczoraj nie dał się uruchomić po podpięciu i uruchomieniu na kable pracował chwilę ale na klemach było napięcie 17.8V! po chwili samoczynnie zgasł, rozebrałem dziś alternator łożyska do wymiany pomierzyłem diody niby ok stojan cały i wirnik też w czym może być problem ?
  • Poziom 11  
    Wygląda na to że znowu uszkodził Ci się regulator napięcia. Pytanie dlaczego.

    W jakim stanie mechanicznym i elektrochemicznym jest akumulator?
    Czy:
    akumulator nie jest już "trupem" o znikomej pojemności? (da się go naładować ręcznie do sensownego napięcia?)
    cele mają prawidłowy poziom elektrolitu?
    gęstość jest odpowiednia (aerometr)?
    połączenia klem do niego są czyste i dobrze przykręcone?
    przewody do klem nie są zaśniedziałe i dobrze przykręcone?
    podłączenie masy silnika do masy akumulatora/nadwozia jest solidne nieskorodowane?
    ile [mA] pobiera auto w spoczynku? (może coś Ci rozładowuje akumulator)
    może wirnik był przegrzany i ma wewnętrzne zwarcie? (trudno to zmierzyć)

    Jeśli aku jest dobry to po sprawdzeniu wszystkiego możesz spróbować nowego regulatora. Potem zdecydowałbym się na inny używany alternator.

    A co do samej kontrolki to żarówka na desce padła lub ewentualnie przewody do niej.
  • Poziom 2  
    Dzieki za info połączenia są czyściutkie ten Polonez to taka perełka a nie autko na dorzynaniu, kontrolka oczywiście świeci po włączeniu zapłonu, gaśnie po uruchomieniu silnika, zdążyłem dziś włożyć kolejny nowy regulator i uruchomić od początku ładowanie wynosiło 17.6V , aku sprawny przyjmuje prąd i trzyma pod obciążeniem sprawdzony na urządzeniu do testowania akumulatorów. Jutro włoże drugi alternator, zobaczę na nim co się będzie działo ?
  • Poziom 16  
    Witam. Jeśli nowy regulator daje 17.6V, to pewnie on nie ma masy lub jest uwalony. To nie jest wina alternatora. Za wysokość napięcia odpowiada tylko regulator.P.

    Dodano po 1 [minuty]:

    PS. Sprawdź miernik.