Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Intel Pentium Dual-Core E5200 - podkręcenie na Gigabyte G31M-S2C

darusiek1990 06 Lis 2012 22:42 7032 32
  • #1 06 Lis 2012 22:42
    darusiek1990
    Poziom 7  

Witam chciałbym podkrecic swoj procesor , duzo juz czytałem o overclockingu ale mimo to jestem zielony jesli chodzi o bezpieczne podkrecenie oraz o samo podkrecanie kompa dlatego tez zwracam sie do Was o pomoc i podpowiedzi.Chciałbym jesli to mozliwe doprowadzic procek do 3.2 Ghz chyba ze da rade do 3.5 Ghz to by bylo mysle juz wspaniale jak na poczatek lub i koniec :D.

Moj Procesor: IntelPentium(R) Dual-Core CPU E5200 @ 2.50GHz, 2499 MHz
    Karta Graficzna: NVIDIA GeForce 9800 GT
    Zasilacz: IBOX MODEL SL-8400BTX MAX 400W
    Płyta główna: Gigabyte G31M-S2C (uzywam everestu do sprawdzenia swoich danych z komputera i jesli chodzi o plyte glowna to mam watpliwosci czy to dobra nazwa ale jest jeszcze ID tej plyty wiec tez podam)
    ID płyty głównej: 09/05/2008-G31-ICH7-6A89OG05C-00
    Chłodzenie: nie wiem jakie pewnie to boxowe o ktorym przewaznie piszą ale nie jestem pewien bo nie wiem jak ono wyglada.Jesli potrzebujecie jakiejs informacji ktorej nie ma to podam jesli tylko bede wiedział jak :) wiec piszcie i prosze o wyrozumiałośc.Jedyne poki co zrobiłem to ustawiłem mnożnik na x12 + clock ratio +0.5 bo był x9 i zuzywał tylko 1.80 ghz teraz jest równe 2,50 GHz
    Temp. Procków core 0: low:39 high:43 stopni
    core 1: low:38 high:40 stopni
    sprawdzam programem Core Temp.

Teraz jeszcze podam aktualne ustawienia biosu i chciałbym się dowiedziec czy tylko zmieniac/dodawac Host Frequency aby po przez mnozenie wyszło wiecej Ghz czy razem z tym zmieniac cos innego aby bylo jak najbezpieczniej dla komputera.

Najpierw cos z zasilania:
    Vcore: 1.140 V
    DDR18V: 1.936V
    +3.3V: 3.312 V
    +12V: 12.302V
    Current CPU temp. 29 stopni