Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tablica rozdzielcza - prośba o sprawdzenie

kSmuk 06 Nov 2012 23:11 20181 10
Computer Controls
    kSmuk
    Level 21  
    Witam serdecznie,

zwracam się do kolegów elektryków z uprzejmą prośbą. Rodzice budują dom w polsce, ja zajmuję się wykonaniem instalacji elektrycznej w tym domu. Ponieważ nie mieszkam w polsce, wykonuję ją stopniowo, w czasie mojego pobytu w tym kraju. Przewody ułożyłem, doprowadziłem wszystkie przewody do tablicy rozdzielczej, wykonałem uziemienie (z pomiarem oczywiście). Tablicę rozdzielczą okablowałem, z powodu braku czasu, jeszcze jej nie dokończyłem podpinać. Nim jednak poproszę elektryka, który wykona pomiary i odbierze instalację, chciałbym się upewnić czy dobrze okablowałem tablicę rozdzielczą (dołączony rysunek).

Z wykształcenia nie jestem elektrykiem, jestem hobby-elektrykiem, jednak na tym fachu się dość dobrze znam, ale jestem człowiekiem, mogłem przecież też popełnić błąd przy logistyce podpinania tablicy, stąd też prośba o skontrolowanie mojego dzieła. Oczywiście tak jak pisałem, będzie elektryk wykonywał wszelkie wymagane pomiary.

Typ sieci TN-C-S, punkt rozdziału PEN na PE i N wykonałem używając do tego celu szyny uziemiającej tablicy rozdzielczej, szynę połączyłem z okienkiem rewizyjnym uziemienia przewodem o przekroju 10mm². Uziemienie wykonałem z trzech pik ocynkownych o długości trzech metrów. Wszystkie piki zostały połączone przy pomocy bednarki 48x4. Wynik pomiaru rezystancji uziemienia o 4 Ω.

Głównej szyny wyrównawczej (GSW) nie montowałem, gdyż wykorzystałem do tego celu szyne uziemiającą tablicy.

Wszelkie połączenia między wyłącznikami nadprądowymi a wyłącznikami różnicowo-prądowymi zostały wykonane przy pomocy mostków połączeniowych jedno lub trójfazowych, oraz przy pomocy linek o przekroju przewodu 10 mm².