Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 1.9D DW8B - Hałas pod obciążeniem, powoli narastający

BeerfaN 07 Lis 2012 08:11 2949 5
  • #1 07 Lis 2012 08:11
    BeerfaN
    Poziom 11  

    Witam Szanownych Forumowiczów,

    Niedawno w aucie pojawił się następujący problem. Przy szybszej jeździe (powyżej 130km/h - to na ten silnik dużo) lub jeździe pod obciążeniem (pod górę) spod maski stopniowo zaczynają dochodzić stuki/klepanie. Nie ma tego problemu ani na zimnym silniku, ani jak "depnę" po gazie. Stałe obroty, znaczne obciążenie i hałas powoli narasta, zarówno przy utrzymywaniu obrotów jak i przyspieszaniu. Zdjęcie nogi z gazu z kolei powoduje, że stopniowo hałas cichnie. Podobnie przy jeździe z góry - powoli hałas niknie.

    Klepanie/stukanie narasta do pewnego poziomu - słychać w kabinie przy zamkniętych oknach, ale żona twierdzi, że jestem przewrażliwiony bo nic nie hałasuje :) - i dalej już nie.

    Podsumowując, jazda pod znacznym obciążeniem, także na stałych obrotach, powoduje powolne narastanie hałasu. Żadnych dodatkowych objawów typu utrata mocy, kopcenie czy przerywanie silnika nie zauważyłem.

    Olej zmieniony 1kkm temu, ale na poprzednim tez hałasował - 10W40 Mobil 1, poprzednio GM 10W40. Zawory wyregulowane, zimny pali równiutko. Rozrząd ustawiony zgodnie z serwisówką na znakach, wraz z ustawieniem kół rozrządu (pływające). Korektor kąta wtrysku wyczyszczony, sprawny (choć zawiesił się drań 2 razy na 10kkm).

    Podejrzewam wtryskiwacz (paliwo BP ultimate), pompę oleju (lecz kontrolka oleju nie mruga, sprawna), zawory lub szklanki (po chromie na nich już nie ma śladu). Przebieg auta 264kkm, więc ledwo dotarty :]. Silnik DW8B z EGR (odłaczony, szczelnie zaślepiony) oraz czujnikiem na pierwszym wtrysku.

    Jakie są Wasze sugestie?

    0 5
  • #2 20 Gru 2012 15:24
    BeerfaN
    Poziom 11  

    update,

    Jeżeli zawór przestawiacza kąta wtrysku się zamyka, to kąt ten ulega przyspieszeniu? Jeżeli tak, to zabrudzony zawór z uwagi na zmniejszony przepływ mógłby powoli powodować stopniowe przyspieszanie kąta wtrysku i tym samym powodować klekot?

    0
  • #3 20 Gru 2012 19:00
    kybernetes
    Poziom 39  

    Jak ci zawór przestawiacza zaklekoce to na pewno tego z niczym nie pomylisz a i zona nie będzie twierdzić że nic nie hałasuje.

    Zawór jest sterowany sprzężeniem zwrotnym z pierwszego wtryskiwacza - wiec albo chodzi i działa albo pada i nie działa.

    0
  • #4 21 Gru 2012 08:07
    BeerfaN
    Poziom 11  

    Terkotania z elektrozaworu podczas jazdy na pewno nie usłyszę, to nie to :]

    Chodzi mi o ewentualne, powolne, zbytnie przyspiaszenie kąta wtrysku w razie zapchania tego zaworu. Bo ten klekot w sumie pasował do takiego hałasu.

    0
  • #5 21 Gru 2012 17:56
    kybernetes
    Poziom 39  

    Usłyszysz terkotanie silnika i zapewniam cię, że będzie wyjątkowo głośne. Dlatego, jeśli żona tego nie słyszy a ma normalny słuch, to nie może być to.

    To o czym wspominasz w drugim akapicie nie może mieć miejsca, patrz mój poprzedni post. Przestawianie zaworu nie odbywa się "na ślepo", jego funkcjonowanie jest kontrolowane przez czujnik kata wtrysku (sprzężenie zwrotne). Przy takim typie sterowania niewielkie odchyłki są automatycznie korygowane a większe, niemożliwe do korekcji, powodują wyłączenie całego systemu przestawiania kata wtrysku. W takim przypadku zapala się kontrolka wtrysku.

    Tym niemniej diagnostyk "na słuch", czyli stukania, klepania, skrzypienia i innych hałasów przez internet się nie robi, powinieneś z tym jechać do mechanika aby to obsłuchał i powiedział co o tym sądzi..

    0
  • #6 31 Gru 2012 14:10
    BeerfaN
    Poziom 11  

    Chyba namierzyłem źródło problemu.

    Odpięcie wtyczki od przewodu z pierwszego wtrysku praktycznie nie zmienia charakterystyki pracy silnika. Kiedyś, jak się odpięła, silnik pracował jak sieczkarnia i nie miał mocy.

    Wypada zacierający się nastawnik kąta wtrysku bądź nieszczelny zawór nastawiający tenże nastawnik.

    0