Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat 2.0TDI CBAB - Wymiana - ustawienie rozrządu

Marek_Strzelecki 07 Nov 2012 10:06 35874 12
  • #1
    Marek_Strzelecki
    Level 9  
    Witam!

    Dostałem na wymiane rozrządu Passata 2008r z silnikiem 2.0TDI CBAB 140KM. Posiadam blokady i mam doswiadczenie jesli chodzi o wymiane rozrządu w tych autkach ale z silnikami PD. Czy w silnikach CR wał korbowy ustawiamy blokadą na godz 13?? Generalnie tak by mi wychodziło po ustawieniu jednak wole sie upewnic. Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    7323824
    Level 17  
    według autodaty używa się blokady VW nr T10050 i dodatkowo blokuje się pompę wysokiego cisnienia.Na rysunku widać jakby na godzinę 12-na przeciw otworu blokującego w bloku silnika.
  • #3
    Marek_Strzelecki
    Level 9  
    Faktycznie wychodzi godz.12. Dziękuje za wskazówke.
  • #4
    irek924
    Level 14  
    Witam panowie chce podłączyć się pod temat a co z ustawieniem wałków rozrządu nie ma tam żadnych znaków na tych kołach zębatych jak je ustawić gdzie kupić ewentualnie przyrząd do ich ustalenia a może jest inny sposób na ich ustawienie.
  • #6
    irek924
    Level 14  
    Witam wszystko fajnie ale mi nie chodzi o ustawienie rozrządu tylko o ustawienie wałków rozrządu pod deklem klawiatury rozrząd to ja wiem jak ustawić.
  • #7
    koleś kit
    Level 36  
    irek924 wrote:
    Witam wszystko fajnie ale mi nie chodzi o ustawienie rozrządu tylko o ustawienie wałków rozrządu pod deklem klawiatury rozrząd to ja wiem jak ustawić.

    A pewnie znaki na kołach zębatych są.Bo tosz to przez koła zębate przeniesienie napędu więc pewnie żadnej filozofii.Mechanizm podobny do silnika audi 1.8 AEB z kasowaniem luzu międzyzębnego.
  • #8
    irek924
    Level 14  
    Jeśli są to czy możesz wskazać ich położenie bo ja ich nie widzę
  • #9
    koleś kit
    Level 36  
    Nie wiem gdzie są albo na kołach zębatych albo blokady między obudowę głowicy a wałki .Przecież jak masz wszystko na wierzchu to chyba widać?
  • #11
    irek924
    Level 14  
    Słuchaj T5 fajnie ale gdzie dostać ten przyrząd gdzie go kupić z góry dzięki.
  • #12
    grewan
    Level 11  
    Witam mam pytanie czy przy silniku cf-hc 2.0 tdi cr zasada wymiany rozrządu jest taka sama jak z linku w silniku cb-db,wałki też mam do ustawienia nie wiem żeby podejrzeć co to za przyrząd link nie działa
  • #13
    andexp
    Level 20  
    Przyrząd z linku nie jest potrzebny aby wszystko prawidłowo poskładać do kupy.
    Wałek wydechowy blokujesz/ustawiasz tak jak do wymiany rozrządu czyli kołkiem fi 6 przechodzącym przez piastę koła zębatego do otworu w głowicy. Dla wałka ssącego nacięcie na końcu wałka od strony skrzyni biegów(to od napędu pompy Vacu) ma być równoległe z płaszczyzna dzielenia głowicy (tak jak stare VW). Charakterystyczne jest to, że wyżłobienia w wałkach do wkładanie śrub głowicy są w tym położeniu skierowane jednocześnie dla obu wałków na zewnątrz.
    Jeżeli silnik jest po kolizji i nie można w ten sposób ustawić wałków najprawdopodobniej są przestawione piasty lub koła zębate na wałkach lub jeśli po kolizji i złożeniu podczas jazdy a zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem z dużych prędkości obrotowych pojawia się błąd "błędny przepływ powietrza" to należy przyjrzeć się w pierwszej kolejności wałkom rozrządu. Blokada na wał nie jest wymagana, na kole pasowym i obudowie rozrządu są znaki.