Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat leon 2 2008/09 - Bład migajaca kontrolka świec

coby19 07 Lis 2012 10:53 7095 9
  • #1 07 Lis 2012 10:53
    coby19
    Poziom 17  

    Witam, posiadam auto seat leon 2 z koncówki 2008,
    Na silniku BLS 1.9 tdi 105km z dpf. Wczoraj podczas normalnej
    Jezdy zaczeła mi migać kontrolka od podgrzewania
    Świec. Po podpięciu pod VCDS-a pokazało mi taki bład:

    1 Fauld Found:
    001350 - Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235)
    P0546 - 000 - Short to Plus - Intermitten

    Rozumiem że chodzi o jakiś czujnik temperatury spalin,
    Ale który to czujnik i co z nim nie tak?

    Proszę o pomoc

    0 9
  • Fibaro
  • #2 07 Lis 2012 12:21
    lukash3
    Poziom 15  

    Prawdopodobnie jest to 03G 906 088 AT i jest wkręcany w kolektor, przed sprężarką. Nie robiłem tego, ale dostęp podobno nieciekawy, dlatego sprawdziłbym wiązkę

    Edit: jest i zdjęcie

    0
  • Fibaro
  • #3 08 Lis 2012 09:34
    coby19
    Poziom 17  

    Czy ten czujnik to jest tak zwana "sonda lambda"?
    Kolego ten nr 03G 906 088 AT to jest nr katalogowy?

    Wczoraj skasowałem ten bład, i po odpaleniu od razu
    Zaczeła migać kontrolka od świec żarowych, a po przejechaniu
    10 km zapaliła mi sie jeszcze kontrolka silnika, i teraz świeci mi
    Kontrolka silnika i miga ta od świec.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, a rozumiem to tak: że jeżeli bład
    Się powtarza kilka razy to zapala sie kontrolka silnika?

    To mam ten czujnik do wymiany?
    Gdzie moge kupić taki czyjnik nowy - najtaniej?

    Pozdrawiam

    0
  • #4 08 Lis 2012 09:59
    lukash3
    Poziom 15  

    Nie, ten czujnik to nie jest sonda lambda. Jest to czujnik temperatury spalin przed turbo. Ten numer, który podałem to numer katalogowy. Czujnik jest niekoniecznie do wymiany, gdyż może być np. uszkodzona wiązka, czy wtyczka co należy sprawdzić, lub zlecić komuś do sprawdzenia. Kontrolka silnika może oznaczać, że błąd jest stały lub że pojawił się jakiś inny. Ceny czujnika nie znam.

    1
  • Fibaro
  • #5 08 Lis 2012 23:21
    benyy1
    Poziom 17  

    sprawdź czy masz światła stopu mrugająca kontrolka świec oznacza też awarię świateł stopu

    0
  • #6 09 Lis 2012 08:12
    coby19
    Poziom 17  

    Kolego światła stopu są, auto podpinałem pod
    VCDS-a i bład jest z czujnika temperatury spalin (G235),

    Jaki to jest czyjnik? Typu termistor czy termopara?
    Jak termistor to jaka rezystancje ma miec?
    A jak termopara to jakie napięcie?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Według tego co vcds pokazuje:
    P0546 - 000 - short to plus - intermittent

    To wychodzi na to: zwarcie do plusa - przerywane

    Nie wiem czy dobrze interpretuje błąd.

    0
  • #7 09 Lis 2012 08:25
    benyy1
    Poziom 17  

    Nie do końca bo z reguły błąd typu zwarcie do plusa oznacza że brakuje masy. Sprawdź wtyczkę i przewody.

    0
  • #8 10 Lis 2012 07:57
    coby19
    Poziom 17  

    Koledzy dzisiaj się biorę za diagnoze tego czujnika,
    I znalazłem w necie taka specyfikacje:

    25*C- ok. 220Om
    100*C-ok. 276Om
    150*C-ok. 313Om
    200*C-ok. 350Om
    250*C-ok. 385Om
    300*C-ok. 420Om
    350*C-ok. 455Om
    400*C-ok. 488Om
    450*C-ok. 521Om
    500*C-ok. 555Om
    600*C-ok. 618Om
    700*C-ok. 680Om
    800*C-ok. 740Om
    900*C-ok. 795Om
    1000*C-ok. 850Om

    To dotyczy czujnika G235.

    Czy to jest poprawna specyfikacja tego czujnika?

    Czy te dwa pozostałe czujniki ten w dpf i ten za dpf
    Maja mieć też takie parametry?

    Pozdrawiam

    0
  • #9 10 Lis 2012 09:32
    lukash3
    Poziom 15  

    Wg. moich schematów wszystkie te czujniki to termistory. Podana specyfikacja, nie umiem odpowiedzieć czy na 100% właściwa, wiem, że podawana była tutaj na forum jako prawidłowa dla Octavii 2.0 TDI. Sprawdź to się przekonasz.

    0
  • #10 12 Lis 2012 10:45
    coby19
    Poziom 17  

    Zbadałem ten czujnik, kable ok wtyczk ok, brak zwarcia do masy. Ale czujnik umarł, brak jakiej kolwiek pporności, poprostu ma przerwe.
    Wymieniał ktoś kiedys ten czujnik? Jak sie dobrać do niego z kluczem, od dołu czy góry?

    Mój czujnik to dokładnie taki co kolega napisał
    03G 906 088 AT, a czy moge założyć taki: 03G 906 088 A lub 03G 906 088 AN

    Bo te dwa czujniki nowe oryginalne moge kupic przez pół tego co AT w serwisie kosztuje.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo