Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA - Czujnik zużycia okładzin hamulcowych

szyniu 07 Lis 2012 22:32 11415 14
  • #1 07 Lis 2012 22:32
    szyniu
    Poziom 20  

    Mam pytanie odnośnie czujników zużycia okładzin hamulcowych montowanych tak i w Lucas jak i w Meritor zaciskach stosowanych w MANie i Renault.

    Chodzi mi o to jak je sprawdzić , są trój pinowe i o ile mi wiadomo to są zasilane 5V napięciem, masą i sygnałem zwrotnym tylko jak stwierdzić czy czujnik padł czy nie (pomijając to że np. diagnostyka pokazuje 100% zużycia a w rzeczywistości jest inaczej).Czy jest to w ogóle możliwe by sprawdzić ten czujnik na stole , na jakiej zasadzie one działają indukcja czy rezystancja.
    Z góry dziękuję za odpowiedz.

    2 14
  • #2 07 Lis 2012 22:49
    forestt
    Poziom 11  

    Podepnij czujnik z dobrego koła zobaczysz czy wskaże poprawnie.

    1
  • #3 07 Lis 2012 23:49
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Na zasadzie rezystancji sygnał napięciowy... pomiar odbywa się w momencie naciśnięcia hamulca i wtedy jest interpretowany poprzez ecu.

    1
  • #4 08 Lis 2012 07:00
    szyniu
    Poziom 20  

    Tak jest w zaciskach Knorr czyli to samo jest w tych czujnikach suwakowych montowanych w Meritor i Lucas. Czyli wartość rezystancji musi się jakaś pojawić przynajmniej na dwóch pinach i zmieniać w raz z wciskaniem czujnika i na odwrót.

    0
  • #5 08 Lis 2012 09:07
    ROKADI

    Poziom 19  

    witam spróbuj odpiąć czujnik od wałka i zgodnie ze strzałką przesuwaj co 4 zęby i proszę o kontakt rokadi(malpa)wp.pl

    1
  • #6 08 Lis 2012 11:14
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.

    szyniu napisał:
    Tak jest w zaciskach Knorr czyli to samo jest w tych czujnikach suwakowych montowanych w Meritor i Lucas

    Z tego co piszesz wnioskuję że masz tam czujnik "suwakowy" ,to czujnik magnetyczny i raczej na stole go nie sprawdzisz.Z tego co wiem to tak jak piszesz jest zasilany nap.5V i na 3 pinie pojawia się napięcie od 0,5 do 4,9 V w zależności od zużycia klocków (wciśniętego trzpienia czujnika).Sygnał z poza tego zakresu jest traktowany jako uszk. czujnika.
    Pomiar następuje w czasie ok 2 sec. po naciśnięciu i puszczeniu pedału hamulca.W tym czasie musisz dokonać pomiaru.Najlepiej zamienić czujniki miejscami i sprawdzić ale trzeba by zmienić "kodowanie" wtyczek lub poradzić sobie w inny sposób.

    0
  • #7 08 Lis 2012 11:42
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czujnik o którym ja pisze jest w tym typie montowanym w zacisku. MAN TGA - Czujnik zużycia okładzin hamulcowych

    2
  • #8 08 Lis 2012 21:46
    szyniu
    Poziom 20  

    Dokładnie mowa o czujniku suwakowym ja też sądziłem że to czujnik indukcyjny.
    Problem został rozwiązany na kole które pokazywało 0% wymieniłem na inny czujnik używany z rozbitka i zaczął pokazywać wartość zbliżoną do rzeczywistości. Faktycznie kostki się różnią czy te czujniki w swojej budowie też się różnią w zależności od strony lewa czy prawa czy dało by się po prostu lutnąć kostkę i gitara.
    Miałem jeszcze jeden problem ze zbyt dużą różnicą zużycia okładzin pomiędzy kołami osi przedniej ale i tutaj wymiana czujnika pomogła.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A jeszcze jedno na zdjęciu widać czujnik knorr jak się nie mylę a ja mam zaciski Lucas choć same czujniki zużycia pochodzą z Meritora typowe dla Renault DCI ETECH

    1
  • #9 08 Lis 2012 21:57
    forestt
    Poziom 11  

    pamietaj że czujniki zurzycia w manie kalibruje się komputerem diag.

    1
  • #10 08 Lis 2012 22:02
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja opisałem czujnik ten okrągły 3 pinowy on jest montowany własnie w tym co jest na fotce dodanej prze zemnie.

    1
  • #11 09 Lis 2012 08:04
    daro111
    Poziom 31  

    szyniu napisał:
    Faktycznie kostki się różnią czy te czujniki w swojej budowie też się różnią w zależności od strony lewa czy prawa czy dało by się po prostu lutnąć kostkę i gitara

    To są takie same czujniki ,spokojnie można wtyczkę rozebrać i poprzekładać piny bez lutowania,obcinania itp.Trzeba tylko pamiętać o odpowiednim połączeniu.Kodowanie wtyczek tylko po to by nie zamienić w gąszczu przewodów; prawej z lewą stroną itp.

    0
  • #12 24 Maj 2013 20:44
    kwantor
    Poziom 38  

    Witam. dzisiaj trafił do mnie taki zacisk Knor z TGA, wpiąłem swoją wtyczkę zrobioną do regulacji w Scania i zonk.. przy skręcaniu zacisku do minimum (nowe klocki) napięcie rośnie od 1,25 V do 4, 31V jest tam potencjometr wieloobrotowy, inny mechanik rozebrał go i nie zaznaczył położenia.
    Nie mam auta, tylko zacisk, więc nie moge porównać.
    Jak w końcu ma być, może rozkład pinów jest inny?

    1
  • #13 08 Sty 2016 10:20
    SadekMB
    Poziom 15  

    daro111 napisał:
    Witam.
    szyniu napisał:
    Tak jest w zaciskach Knorr czyli to samo jest w tych czujnikach suwakowych montowanych w Meritor i Lucas

    Z tego co piszesz wnioskuję że masz tam czujnik "suwakowy" ,to czujnik magnetyczny i raczej na stole go nie sprawdzisz.Z tego co wiem to tak jak piszesz jest zasilany nap.5V i na 3 pinie pojawia się napięcie od 0,5 do 4,9 V w zależności od zużycia klocków (wciśniętego trzpienia czujnika).Sygnał z poza tego zakresu jest traktowany jako uszk. czujnika.
    Pomiar następuje w czasie ok 2 sec. po naciśnięciu i puszczeniu pedału hamulca.W tym czasie musisz dokonać pomiaru.Najlepiej zamienić czujniki miejscami i sprawdzić ale trzeba by zmienić "kodowanie" wtyczek lub poradzić sobie w inny sposób.


    Więc pin 3 czy 2 jest pinem sygnałowym?

    0
  • #14 09 Sty 2016 17:37
    daro111
    Poziom 31  

    SadekMB napisał:
    Więc pin 3 czy 2 jest pinem sygnałowym?

    Pisząc pin 3 nie znaczy że jest to pin nr.3.
    Numery są różne dla różnych wtyczek, tak że tu trzeba by konkretnie porównywać ze schematem.

    0