Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Farnell IoTFarnell IoT
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

NETIA SPOT BSA - NETIA SPOT na łączu TPSA (BSA) długo się łączy (1-2 h)

08 Nov 2012 10:50 3948 5
  • Level 10  
    Zamówiłem usługę internet do 10 MBit w Netii na łączu TPSA (BSA, WLR). Dostałem modem/router NETIA SPOT. Modem łączy się z Internetem i łącze działa stabilnie (kilkanaście godzin bez problemów), niestety czas od restartu routera do synchronizacji wynosi od 1 godziny do nawet 3 godzin. Router jest podłączony przez filtr (rozgałęziacz), Został już raz wymieniony. Poniżej parametry linii, co może być przyczyną tego stanu rzeczy?


    WAN DSL
    Typ połączenia: Protokół Point-to-Point przez ATM (PPPoA)
    Nazwa: WAN PPPoA
    Status: Podłączony
    Maksymalna szybkość linii: 10.24 Mbps Downstream / 0.98 Mbps Upstream
    Margines zakłóceń: 6.00 dB Downstream / 8.00 dB Upstream
    Tłumienie linii: 16.70 dB Downstream / 18.00 dB Upstream
    Modulacja linii: G.992.1 Annex A
    Czas trwania połączenia: 18 godziny, 8 minuty


    Automatyczne skanowanie PVC
    VPI: 0
    VCI: 35
    Enkapsulacja: VCMux


    Wersja oprogramowania: 5.4.8.2.45.1.8
    Data wydania: Jan 24 2012
    Platforma: Vtech ARX168 based Board
    Tag: Ntag-5_4_8_2_45_1_8
    Flagi kompilacji: LIC=/home/bat/bat/vtech_netia_5_4_8_2/20120124_1628/conf/jpkg_mipseb_netia_arx.lic CONFIG_RG_PROD_IMG=y DIST=VTECH_ARX168_NETIA
    System działa już od: 20 godziny, 49 minuty
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Farnell IoTFarnell IoT
  • Level 28  
    Za mało informacji kolego, troche netia spota mam tzn lekko ponad rok i od momentu włączenia go do połączenia z internetem to kwestia 5 minut max i nigdy tutaj dłużej nie czekałem. Aczkolwiek też netia spot u mnie działa 24/7.

    Problemem jest synchronizacja czy połączenie PPPoE? Sprawdź poprawność instalacji w domu :)
  • Farnell IoTFarnell IoT
  • Level 10  
    Nie specjalnie znam się na DSL, także nie wiem czy to jest synchronizacja czy PPPoE, Lampka świeci się na czerwono, w panelu konfiguracyjnym w WAN DSL jest "łączenie....". Przy pierwszym uruchomieniu SPOT sygnalizował niepoprawnie podłączone kable, ale po telefonie i restarcie portu na centrali ten problem został rozwiązany.
    Jeżeli chodzi o instalację to: do linii TPSA podłączone jest niebieska para ze skrętki (6m), skrętka podłączona jest do gniazdka do którego jest wpięty filtr. Na pozostałych parach skrętki nic nie ma, połączenia NIE są lutowane. Modem podłączony jest do filtra dostarczonym kabelkiem (tasiemka z rj-11), obok stoi telefon bezprzewodowy (DECT) - ale to chyba nie ma znaczenia. Nie bardzo wiem jakie inne informację mogę podać. Jak powinna wyglądać porządna instalacja w tym wypadku?
  • Level 28  
    1) Jeżeli na pierwszej stronie pisze: "Typ połączenia: DSL/PPPoE, XX.XX Mbps Downstream / X.XX Mbps Upstream" a powyżej pisze łączenie to znaczy ze masz synchronizacje ale nie masz nawiązanej sesji PPPoE przez co nie masz połączenia z internetem.
    2) Zerknij do instrukcji czy na pewno masz wszystko dobrze podłączone, do gniazdka podłączasz spliter do niego modem, później do 2go gniazda w spliterze podłączasz mikrofiltr a do mikrofiltru telefon.

    Sprawdź wszystko u siebie i jeżeli nie doszukasz się żadnego błędu zgłaszaj awarie, spot od momentu włączenia powinien być gotowy do pracy w 5 minut (biała dioda). Netia w instrukcji napisała 15 minut w ekstremalnych sytuacjach.

    Miałeś wcześniej na tej linii neostradę lub inny internet? działał poprawnie? jeżeli tak to mogłeś trafić na uszkodzony port na DSLAMie. Czym szybciej to zgłosisz tym lepiej i szybciej problem zostanie rozwiązany tzn w 48h :)
  • Level 10  
    Nie miałem na tej linii żadnego DSLa, spliter zawiera w sobie filtr, z Twojego opisu wynika że jest to problem z synchronizacją a nie z warstwą PPP. Najdziwniejsze jest to że jak już się połączy to działa stabilnie, nic nie rwie, prędkość jest ok, myślałem może że parametry linii są za słabe i da się jakoś poprawić wewnętrzną instalację, Wygląda na to że pozostaje mi tylko zgłaszanie problemów na infolinię (do tej pory zaliczyłem restart portu i wymianę spota, ciekawe co jeszcze zaproponują).
  • Level 28  
    Zaproponuj podbicie sygnału i powiedz że sobie potestujesz, jak to nic nie da domagaj sie zmiany portu na DSLAMie :)