Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka Prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlenie z panelu słonecznego

08 Lis 2012 20:18 1596 13
  • Poziom 2  
    Witam.
    Chcę oświetlić ogród 20 lampami z żarówkami LED 3Watt.Jak to cudo zbudować.
    Co jest mi potrzebne żeby działało?Jakie parametry powinien mieć panel i reszta urządzeń.Lampy mają sie palić tylko w określonym czasie np.20-24 godz.
    Informuję że nie jestem żadnym elektrykiem i potrzebuję pomocy krok po kroku.
    Dziękuję z góry za wszystkie podpowiedzi.
  • Fabryka Prądu
  • Poziom 43  
    20 x 3 W = 60 W x czas świecenia (20-24) 4 godziny czyli pobór energii 240 Wh.

Proponuję zastosować panel 50W (poszukaj w Google) taki panel pozwala na maksymalny pobór prądu 2,2-2,6 A przy pełnym słońcu.
    Żeby zasilić diody wieczorem/w nocy potrzebujesz akumulatora 12V 35 Ah.
    Taki akumulator przy wykorzystaniu 80% pojemności zapewni ci 5,5 h świecenia.
    Aby naładować ten akumulator potrzebujesz słońca przez około 16 h/dobę co jest raczej niemożliwe do spełnienia.
    Pozostają dwa wyjścia:
    Pierwsze - zmniejszyć całkowitą moc diod do 40W zmniejszając liczbę diod lub stosując diody 2W zamiast 3W.
    Drugie - użyć panelu o większej mocy 80-100W.
    Do tego regulator ładowania, informacje znajdziesz w google (przy panelach)
    Jeżeli żarówki LED na 12V DC to łączysz wszystkie równolegle, jeżeli na inne napięcie trzeba pogłówkować.
  • Fabryka Prądu
  • Poziom 38