Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siłownik obrotowy AMB 162 - Jak złożyć kółka zębate

08 Lis 2012 22:47 1707 4
  • Poziom 18  
    Witam.
    Dostałem elektryczny siłownik obrotowy AMB 162 w stanie rozłożonym i nie mogę złożyć kółek zębatych przenoszących napęd. Nie jestem nawet pewny czy są to właściwe kółka.
    Proszę o podpowiedź czy są to właściwe kółka i w jakiej kolejności je złożyć. Albo chociaż jakąś stronę z rysunkami. Załączam foto kółek.
    Próbowałem coś znaleźć ale informacji na temat złożenia tych kółek nie znalazłem.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    Siłownik obrotowy AMB 162 - Jak złożyć kółka zębate
  • Poziom 38  
    A próbował Kolega chociaż je spróbować poskładać??? Nie ma dużo zębatek... :) Jeszcze są trzy wymiary uzębień.... :)
    Czarne koło będzie przenosić napęd na to wielkie w obudowie...
  • Poziom 18  
    Jeśli Kolega myśli, że prościej było mi pisać na ELEKTRODZIE niż dokonać kilkunastu prób, to jest Kolega w błędzie.
    Podczas prób ustaliłem na 100%, że koło czarne zazębia się z kołem " wyjściowym" a to małe białe zazębia się z silniczkiem i są one na lewej osi. Natomiast te dwa pozostałe koła, mimo wielu prób, nie mam pojęcia. Sprawę komplikuje fakt, że jest tam jeszcze mechanizm rozłączający napęd, niewidoczny na zdjęciu.
    Zacząłem zastanawiać się czy są to właściwe koła i dlatego napisałem tą prośbę.
  • Poziom 18  
    Nie wiem czy nie powinienem założyć nowego wątku ale mam nadzieję, że tu uzyskam pomoc.
    Z kółkami w końcu poradziłem sobie. Wykorzystałem trzy kółka, dorobiłem dwie tulejki i napęd mechaniczny działa.
    Narodził się problem natury elektrycznej a może logicznej / w moim rozumowaniu /. W instrukcji fabrycznej pisze, że po włączeniu zasilania na jedną parę styków silnik obraca osią główną w zakresie 90°, po tym obrocie mikrowyłączniki wyłączają zasilanie. Następnie włączane jest zasilanie na drugą parę styków i silnik obraca oś w drugą stronę, też o 90°. Ja nie mogę tego osiągnąć. Obojętnie czy silnik zacznie obracać w lewo czy też w prawo następuje taki moment, że oba mikrowyłączniki są wyłączone, przez wybrzuszenie na osi napędowej. W tej sytuacji włączanie zasilania nie uruchamia silnika. Obojętnie na która parę zacisków podam zasilanie.
    Robiłem kilkanaście prób i zawsze to samo. Wydaje mi się, że albo to wybrzuszenie na osi jest za długie / ma 180° / albo jeden mikrowyłącznik powinien po naciśnięciu wyłączać a drugi po naciśnięciu włączać. Ale przecież te wszystkie elementy wydają się oryginalne. Nie wiem gdzie popełniam błąd, dlatego piszę tą prośbę.
    Siłownik obrotowy AMB 162 - Jak złożyć kółka zębate
  • Poziom 18  
    W końcu znalazłem przyczynę.
    Na zasilaniu silnika zamienione były przewody zasilające.
    Tak to jest jak się założy, że wygląda jak nie ruszane to nie jest ruszane.
    Na tym zamykam wątek.