Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf MK2 - Jaki autoalarm wybrać do zabezpieczenia klasyka

08 Lis 2012 23:38 1602 4
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie, powoli dochodzę do końca "odrestaurowywania" mojego Golfa. Poświęciłem mu ponad rok ciężkiej pracy. Wiadomo ze to "tylko golf", ale mimo wszystko myślę że wiele osób chciało by coś przy nim pomajstrować na parkingu. Auto na chwilę obecną ma full elektrykę. I ma zamontowany centralny zamek elektryczny i sterownik carprotect z którego byłem baaardzo zadowolony przez ponad 3 lata dopóki autem jeździłem. Teraz mam plan zamontować mu jednak oryginalny centralny zamek pneumatyczny (kultura pracy jest lepsza, nic nie strzela). No i przyszła pora na jakiś autoalarm. Chciałbym zamknąć się w kwocie max. 200-250 zł. Alarmów nigdy nie instalowałem, ale przy takim samochodzie nie ma wielkiej filozofii. I podstawy znam. Chcę zastosować produkt dobry - może nie z najwyższej półki, ale sprawdzony i w miarę pewny. I tutaj pytanie do Państwa. Co najlepiej wybrać.

    Najbardziej przypadł mi do gustu alarm Centurion Xabre - ze względu na powiadomienia na pilota. (~180 zł)

    Natknąłem się także na alarm Forteca (nie super forteca bo super fotecy nigdzie nie znalazłem) ale wydaje mi się trochę drogi (~220 zł)

    Proxima ZN - Ponoć świetny alarm ale zniechęca mnie mniejsza funkcjonalność w stosunku np. do xabre (~190 zł)

    Legendford F-16 - nie mam zdania na jego temat żadnego (~165 zł)

    Także alarmy SEO lecz podobnie jak w proximie brak bajerów, no i ciężko to gdzieś znaleźć dostępne w internecie. Prosiłbym o doradzenie mi czegoś dobrego do starego samochodu. oczywiście planuję założyć czujniki ultradźwięków i wstrząsowy, no i syrenę z własnym zasilaniem. O innych "mini" zabezpieczeniach nie wspominając, bo otworzyć maskę w zwykłym golfie to każdy potrafi przy pomocy śrubokręta i można odłączyć akumulator.

    Centurion bardzo zachęca powiadomieniami, bo to jest super sprawa. Lecz obawiam się że okaże się że to bubel, i np. będzie wył bez powodu mimo prawidłowego montażu. Stąd prosiłbym o doradzenie czy warto spróbować. Czy może coś innego ?
  • Osprzęt kablowy
  • Spec od samochodów
    Centurion Xabre - ten już montowałem i nie było z nim problemów Oprócz doboru alarmu ważna jest technika i dokładność montowania .
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 11  
    Będe się skłaniał chyba do zakupu właśnie tego alarmu. Dziękuje za odpowiedź.

    Wiem że montaż to nie łatwa sprawa, ale lutować potrafię, a już trochę nowych wiązek wykonałem w moim samochodzie, bo nie było innego wyjścia, zazwyczaj jak kupi sie coś nowego to ciężko nawet żeby było z poucinanymi wtyczkami... Tak czy siak myślę że sprostam temu zadaniu.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Jeżeli to stary diesel, to niczym go praktycznie nie zabezpieczysz przed uruchomieniem.
    Po otwarciu pokrywy silnika wszystko jest "na wierzchu".
    Elektrozawór pompy i sterowanie rozrusznika są 30 cm od siebie.
    Wystarczą dwa kawałki przewodu i .... akumulator.
    Do takiego samochodu niezbędny jest dodatkowy elektrozawór na przewodzie paliwowym. Montaż oczywiście w "okolicy" zbiornika paliwa (pod samochodem).
    Wybierz coś rodzimej produkcji , np: SEO, Proxima, Tytan, Ster itp.
    Nie zachwycaj się dodatkowymi "bajerami" w chińskich "zabawkach".

    W przypadku odrestaurowanego "klasyka", zamontowałbym dodatkowo czujnik mikrofalowy z cichym buzerem, który działałby na "oglądaczy" jako dodatkowy, zbliżeniowy "prealarm".
  • Poziom 11  
    Dlatego też trzeba się postarać by otwarcie maski nie było takie proste. Od spodu nie ma dostępu bo jest płyta pod silnikiem naprawdę solidnie przykręcona, z przodu we wzmocnienie będzie przykręcona blacha z nierdzewki która zasłaniać będzie zamek otworzenie będzie możliwe tylko przy pomocy linki. którą też jakoś będe musiał zabezpieczyć.

    dziękuję za sugestię z elektrozaworem i czujnikiem mikrofalowym. będę miał to na pewno na uwadze.