Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner, 2000r, DW8 - Demontaż pompy hamulcowej

09 Lis 2012 11:41 3678 2
  • Poziom 17  
    Dotyczy układu hamulcowego P.Partner 2000r Lucas, pompa hamulcowa dwusekcyjna, bez ABS, przód tarcze, tył bębny.

    Mam problem z nieco przyblokowanym zaciskiem koła przedniego lewego. Zacisk rozebrany, brak ubytków, wymienione oringi i osłony gumowe, odpowietrzony.Prowadzenie klocków czyste, bez oporów. Klocki prawie nowe. Przewód elastyczny ok. Znajomy kiedyś wymienił wszystko i okazało się że dopiero wymiana pompy pomogła. Na forum też znalazłem wątek z takim finałem. Kupiłem markowy zestaw naprawczy do pompy i podejrzewam ,że jedna z sekcji szwankuje. Naprawiałem już kiedyś inną pompę.

    Pytanie do Kolegów jak rozebrać taką pompę. Nie chodzi o zdjęcie z serwa, ale wyjęcie tłoków z korpusu. Są jakieś trzpienie blokujące w gniazdach zbiornika wyrównawczego,trzeba je rozwiercać czy po prostu wyciągnąć i włożyć ponownie? W komplecie mam oprócz kompletu gum, również pierścień segera (do otworów), więc mam nadzieję,że tylko on zabezpiecza.

    Czy w aucie o przebiegu 280 kkm (prawie 13 lat) padały pompy? Dodam ,ze pompa jest sucha, płynu hamulcowego nic nie ubywa. Siła hamowania na badaniu technicznym była odpowiednia, lecz silniejsza na kole , o którym piszę. Okazało się też, że właśnie ta strona szybciej zaczyna hamować, ale jest spory opór po zwolnieniu pedału hamulca. [wciśnięty pedał z całej siły podczas próby]


    Proszę o porady, również w podobny historiach jak moja. W zał. moja pompa.

    Pozdrawiam

    Peugeot Partner, 2000r, DW8 - Demontaż pompy hamulcowej
  • HelukabelHelukabel
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Jak zdejmiesz z serwa to będziesz miał seger, po zdjęciu wychodzi cały tłok.
    pozdr
  • Poziom 17  
    Ok. dzięki.